Gå til innhold

Kortison/Alkohol-trenger svar litt fort...


Gjest Aina E

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Lurer på en ting.

Jeg startet en kortisonkur i går pga. muskel/hodesmerter.

Den fungerer flott, dvs. jeg er i så god form at jeg har lyst til å nyte godværet for å gå ut og ta meg noen øl i kveld.

Kan jeg det når jeg går på kortison (prednisolon, 5 mg.)??

Skal trappe ned over en uke. Jeg blir ferdig med kuren på fredag.

Takknemlig for svar litt fort,slik at jeg snart kan bestemme meg om jeg skal ut eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Berta

Hei Aina.

Jeg har i aldri hørt at man ikke kan drikke alkohol selv om man tar kortison. Så jeg tror du kan gå ut å nyte den deilige sommerpilsen. *S*

Ha en fin bytur. -)))

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fannt jeg i brosjyren legemidler og alkohol:

Prednisolon ligger under listen for legemidler som kan kombineres med forsiktig alkoholbruk.

Det må gå minst to timer fra siste inntak av medikament før alkohol inntas.

Alkoholkonsumet må ikke overskride en standard alkoholenhet pr. time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spenning,

Bare ta vare på deg selv ellers for når du bruker kortison er du ganske åpen for infeksjoner mener jeg å bli fortalt av min lege.

Men du tar vel vare på deg selv uansett:-)9

God sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære Aina E. Kortison kan i noen tilfeller gi mavesår,og enkelte føler også at det påvirker dem psykisk mens de står på kuren.Av bla.disse grunnene bør du avstå fra å bruke alkohol under en slik kur.

Noen har sikkert forsøkt kombinasjonen kortison/alkohol uten å få plager,men det er en viss risiko forbundet med dette.

For en sikker vurdering må du rådføre deg med egen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...