Gå til innhold

Opprydning av harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvordan jeg rydder opp på harddisken. Har gjort det før, men det er så lenge siden. Det var to ting, det ene het diskfragmentering. Det andre husker jeg ikke. For den ene tingen skulle jeg sette maskinen i sikkerhetsmodus og hele prosedyren tok noen timer.

Men hvor finner jeg disse to tingene? Og må jeg være koblet til internett da, eller har det ikke med det å gjøre?

Skrevet

Tre ting:

1. Avinstaller programmer du ikke bruker og slett filer du ikke vil ha lenger. Slett midlertidige filer - det gjør du ved å høyreklikke på harddiskikonet i Utforsker og velge Diskopprydning.

2. Kjør Scandisk. Det gjør du i sikkermodus. Nøyaktig hvor du finner det avhenger av Windows-versjon.

3. Kjør Defragmentering i sikkermodus.

For best resultat bør du gjøre dette i samme rekkefølge som listet ovenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...