Gå til innhold

Enkle wok-oppskrifter?

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger

Jeg får så dårlig samvittighet av å se min nye wok stå på kjøkkenet, nesten ubrukt.

Noen som har gode oppskrifter? Gjerne med kylling eller svinstrimler. Helst enkle, er det for mye sauser eller sjy'er og duppeditter, så har jeg en tendens til å lage pasta i stedet for... Og ja, for én eller to personer.

Noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92802-enkle-wok-oppskrifter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 kyllingfileter (eller ytrefileter av storfe)

2-3 gulrøtter

1/2 purre

1 liten paprika

en håndfull sukkererter

Skjær filetene i terninger, gulrøttene i tynne strimler, purren i ringer og paprikaen i skiver.

Varm opp woken _godt_, ha i en klunk olje. Feks peanøttolje, stir-fry-olje el.l. Unngå olivenolje, da denne ikke tåler varmen.

Stek kjøttet 2-3 minutter, ha i alle grønnsakene og stek ytterligere et par minutter.

Mot slutten heller du over litt soyasaus (et par spiseskjeer), saften av en halv lime og en god dæsj Sweet chili-saus (fåes ferdig på flaske).

Hvis du vil være litt fancy, har du i noen valnøtter og en håndfull fetaost i terninger etter at woken er fjernet fra panna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92802-enkle-wok-oppskrifter/#findComment-514385
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...