Gå til innhold

Verdens rikeste land?

Anbefalte innlegg

Takk for det, men nå tror jeg faktisk at aftenposten også er norsk ?

Og når du først skal legge fram dokumentasjon for troverdigheten i dine innlegg, er det kanskje en fordel at tallene er nogenlunde like.

Men pytt pytt, en 3-4 milliarder fra eller til, i daglig underskudd , se det spiller vel ikke noen stor rolle for en mann som deg ? :-)

Igjen klarer du ikke å lese det jeg skriver.

Jeg skrev: "(Tror den [avisen] var norsk.)"

Det ligger intet implisitt her at jeg mener Aftenposten ikke er norsk.

Poenget med at den var norsk er at hvis det var noen spesielt interesserte som ville ha detaljene, så kunne de begrense seg til norske aviser.

3-4 milliarder daglig skal vi nok klare å få brukt opp! :-)

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Igjen klarer du ikke å lese det jeg skriver.

Jeg skrev: "(Tror den [avisen] var norsk.)"

Det ligger intet implisitt her at jeg mener Aftenposten ikke er norsk.

Poenget med at den var norsk er at hvis det var noen spesielt interesserte som ville ha detaljene, så kunne de begrense seg til norske aviser.

3-4 milliarder daglig skal vi nok klare å få brukt opp! :-)

Med vennlig hilsen

Joda, jeg leser igjen, akkurat hva du skriver, men det er kanskje noe du ikke er vant med for din egen del ?

Nei, jeg tror jeg får mer fornuftig innformasjon ved å gå og legge meg

God natt !

Det er en logisk brist i argumentet ditt:

Det du sier er at vi blir late av å være rike, ergo jobber vi mindre.

Men du vil at vi skal jobbe mer for å bli rike.

Hvorpå vi kan bli late og jobbe mindre....

???

Med vennlig hilsen

Her reiser du en interessant problemstilling; hvorvidt det er mulig for en nasjon å håndtere rikdom som kommer lett.

"Håndtere" i denne sammenheng betyr altså om nasjoner kan opprettholde en tradisjonell virksomhet som genererer tilstrekkelige midler, uten å ty til "den nye rikdommen."

I et samfunn er det alltid en rekke gode formål som man gjerne vil tilgodese. Så lenge det finnes likvider, vil politikerne forsøke å imøtekomme disse ønskene, og man faser inn naturrikdommer i økonomien.

Situasjonen er meget krevende, og det finnes vel knapt eksempler på at noen lykkes. Det gjør jo ikke akkurat prognosen for Norge noe bedre.

Gjest Dubreuilh

Hei,

Ettersom Aftenposten skriver det i et ord, vil jeg anta at orddelingen er valgfri:

"Forøvrig vil han ikke uttale seg mer om saken, fordi den er under etterforskning."

Kilde: Aftenposten 2003/02/09

Med venn lig hil sen ;)

Hehe, du er en stabeis, du! :-))

Jeg har flere ganger sett journalister i Aftenposten stave både det ene og det andre ordet galt. I dette tilfellet er det faktisk ikke valgfritt. :P

For øvrig må du ha en fin kveld. :)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...