Gå til innhold

Kjøpe bøker fra Amazon?

Anbefalte innlegg

Juliane1365380384

Hei!

Har noen av dere erfaring med å bestille bøker fra amazon.com? Jeg lurer på hvor mye jeg må regne med å betale i tillegg til den oppgitte bokprisen! Har aldri kjøpt noe fra utlandet før, så jeg er litt grønn på hva slags lumske avgifter jeg kan forvente...... Og hvordan er leveringstiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92868-kj%C3%B8pe-b%C3%B8ker-fra-amazon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg kjøpte bøker fra amazon.com betalte jeg akkurat det som stod på skjermen (bok+ porto for den leveringsmåtn jeg hadde valgt).

Jeg tror at det egentlig skulle kommet toll i tillegg, men det visste jeg ikke den gang, og ingen andre kom og avkrevde meg toll heller så :-)

Henta bøkene på postkontoret etter noen uker (=leveringstiden som ble oppgitt på skjermen for min bestilling)

Meget ryddig handel, vil jeg si :-)

Da jeg kjøpte bøker fra amazon.com betalte jeg akkurat det som stod på skjermen (bok+ porto for den leveringsmåtn jeg hadde valgt).

Jeg tror at det egentlig skulle kommet toll i tillegg, men det visste jeg ikke den gang, og ingen andre kom og avkrevde meg toll heller så :-)

Henta bøkene på postkontoret etter noen uker (=leveringstiden som ble oppgitt på skjermen for min bestilling)

Meget ryddig handel, vil jeg si :-)

Det er ikke toll på bøker. Men hvis man kjøper CDer og slikt i tillegg må man betale toll på dette.

Det er ikke toll på bøker. Men hvis man kjøper CDer og slikt i tillegg må man betale toll på dette.

Men bare hvis CD/etc. koster mer enn 200 norske kroner.

Snart går denne 200 kronersregelen opp til 1000 kroner, etter hva jeg hører rykter om.

Annonse

og leveringstiden: For det første er det tiden de bruker på å få sendt ut boken. Den får du oppgitt når du bestiller, og er som regel ikke mer enn etpar dager, men den kan bli opptil noen uker på sjeldne bøker. Så er det postgangen, og der snakker vi om ca. tre dager.

Enig med Nikki, bestill fra amazon.co.uk. Porto får du oppgitt før du bekrefter bestillingen. Det kan lønne seg å samle opp bestillinger, for du betaler et gebyr pr. levering.

Jeg har bestilt mye, og har aldri hatt noen problemer.

må man ha visakort eller kredittkort for å bestille fra Amazon? postoppkrav går ikke eller?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...