Gå til innhold

Til deg som stjeler/tyvlåner mobiler

Gjest Det kommer på rullebladet ditt!

Anbefalte innlegg

Gjest Det kommer på rullebladet ditt!

I flere ungdomsmiljøer er det "in" og stjele/tyvlåne mobiler noen dager for og kopiere telefonlister,meldinger etc(for senere og misbruke dette!)

Da skal de det gjelder være klar over at dette er kriminellt og at det havner på rullebladet ditt om det blir anmeldt.

Det går også at det går lett an og spore stjålne mobiler via noe som heter IMEI-nummer.

Dette er lett selv om du skifter både deksel og mobilnummer i mobilen.

I politiets og lovens øyner så er det ingenting som heter for og "tyvlåne", alt blir stemplet som tyveri og havner i dine papirer om eieren anmelder at mobilen er stjålet.Også selv om du har mobilen bare to-tre dager.

Jeg vet dette, forde jeg har akkurat anmeldt mobilen vår for stjålet, og nå de nærmeste dagene/ukene finner vi ut hvem som eventuellt bruker den.

Har forresten noen her inne opplevd en lignende situasjon(fått mobén stjålet)?Hva skjedde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92926-til-deg-som-stjelertyvl%C3%A5ner-mobiler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken henlagt på grunn av bevisets stilling - mao. det vanlige når man anmelder noe.

Det er alt for skjelden at mobiler som blir stjelt kommer til rette...

Tror Politiet bar gidder slike saker når det er EXTREMT lite å gjøre.... Jeg tror de heller vil surfe på internett!!!

Jeg fant faktisk en mobil en gang, satte inn annonse i avisen osv... Telefonen var på slått så jeg prøvte å ringe noen av de som stod på listen for å si at jeg hadde telefonen...

Leverte den inn til politiet, og fikk den tilbake?!?!

De hadde annet å gjøre!!!

Jeg brukte den mobilen til den kapitulerte.... uten å få noe som helst!

Gjest Til opplysningx

Det er alt for skjelden at mobiler som blir stjelt kommer til rette...

Tror Politiet bar gidder slike saker når det er EXTREMT lite å gjøre.... Jeg tror de heller vil surfe på internett!!!

Jeg fant faktisk en mobil en gang, satte inn annonse i avisen osv... Telefonen var på slått så jeg prøvte å ringe noen av de som stod på listen for å si at jeg hadde telefonen...

Leverte den inn til politiet, og fikk den tilbake?!?!

De hadde annet å gjøre!!!

Jeg brukte den mobilen til den kapitulerte.... uten å få noe som helst!

Det var da!Mulighetene er forandret nå, da alle må ha registrert navn på nummeret di bruker og alle nye mobiler er utstyrt med IMEI-nr(sporingsnummer).

Nå blir alle nye mobiltelefoner sporett opp/funnet, om de er stjålet.Vår stjålne mobil er en slik splitter ny en med sporingssystem heldigvis :-)

Det var da!Mulighetene er forandret nå, da alle må ha registrert navn på nummeret di bruker og alle nye mobiler er utstyrt med IMEI-nr(sporingsnummer).

Nå blir alle nye mobiltelefoner sporett opp/funnet, om de er stjålet.Vår stjålne mobil er en slik splitter ny en med sporingssystem heldigvis :-)

Det var slike nummer før og...

Jeg kunne det faktisk før, men nå husker jeg det ikke lenger..

Det er alltid kjipt å miste telefonen sin, og enda kjipere å få den stjælt...

Men det finnest langfingrede over alt, og den som du mins kan tenke seg stjeler... :(Desverre...

Gjest Til opplysningx

Det var slike nummer før og...

Jeg kunne det faktisk før, men nå husker jeg det ikke lenger..

Det er alltid kjipt å miste telefonen sin, og enda kjipere å få den stjælt...

Men det finnest langfingrede over alt, og den som du mins kan tenke seg stjeler... :(Desverre...

p.s. nummeret står utenpå esken!Og moben er lett og spore opp, men folk er nok ikke godt nok informert om dette/lest papirene for dårlig osv....

Men denne mobilen kosta så mange tusen at vi kommer til og prøve denne metoden!

Finner dere ikke bortkomne mobiler, så kan dere be teleselskapet og politiet om og sende ut et signal som gjør at hele mobilen blir ødelagt og ubrukelig for all fremtid.På denne måten vil ikke tyven få noen glede av den!Smart!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...