Gå til innhold

Rehabiliteringspenger

Anbefalte innlegg

Gjest Christine5

Hei.Jeg har nå være sykmeldt 50 % i ett år, og får nå rehabiliteringspenger.Før jeg ble sykmeldt jobbet jeg 30 timers arbeidsuke. I sykemeldingsperioden, har jeg derfor jobbet 15 timer.Mener å ha lest en plass at man kunne jobbe halvparten av det man normalt kunne gjort hvis man var frisk- altså det halve av 37,5 timers arbeidsuke. Er dette riktig, eller skal man forholde seg til stillingsprosenten man hadde rett før enn man ble sykemeldt?

Jeg fikk innvilget rehabiliteringspenger fra årsskiftet. Som beregningsgrunnlag hadde Trygdekontoret brukt år 2001.Inntekten i år 2002 var en del høyere, og det ville selvsagt ha vært til fordel for meg om de hadde brukt det siste året som grunnlag. Finnes det noen regler for beregning av inntektsgrunnlag, når beregningen skjer helt i slutten av et år? Mener jeg har lest noe om "overgangsregler" en gang, men finner ikke frem i det heller.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93111-rehabiliteringspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...