Gjest Christine5 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei.Jeg har nå være sykmeldt 50 % i ett år, og får nå rehabiliteringspenger.Før jeg ble sykmeldt jobbet jeg 30 timers arbeidsuke. I sykemeldingsperioden, har jeg derfor jobbet 15 timer.Mener å ha lest en plass at man kunne jobbe halvparten av det man normalt kunne gjort hvis man var frisk- altså det halve av 37,5 timers arbeidsuke. Er dette riktig, eller skal man forholde seg til stillingsprosenten man hadde rett før enn man ble sykemeldt? Jeg fikk innvilget rehabiliteringspenger fra årsskiftet. Som beregningsgrunnlag hadde Trygdekontoret brukt år 2001.Inntekten i år 2002 var en del høyere, og det ville selvsagt ha vært til fordel for meg om de hadde brukt det siste året som grunnlag. Finnes det noen regler for beregning av inntektsgrunnlag, når beregningen skjer helt i slutten av et år? Mener jeg har lest noe om "overgangsregler" en gang, men finner ikke frem i det heller. På forhånd takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93111-rehabiliteringspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.