Gå til innhold

8 år og sexuelt misbrukt..


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Min datter bor hos sin mor men har bekreftet i dommeravhør at mors samboer har forgrepet seg på henne.

Min ex er tvangsflyttet av barnevernet til en sosialleilighet fordi hun ikke får bo med overgriper. Min ex tror ikke på vår datter. Overgriper besøker min ex 2-3 ganger pr. uke og min datter låses da inne på sitt rom.

Hvordan kan jeg best hjelpe min datter når jeg har samvær annen hver uke?

Har du noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å gi noe "fasit" svar på dette. Men det viktigste du antakelig kan gjøre er å være en trygg person i hennes nærhet, lytt til signalene hun sender ut, vet ikke om det er tatt stilling til om jenta får noe hjelp, men i såfall burde det nok vært gjort. Tviler også sterkt på at en 8 åring liker å bli stengt inne på et rom. Kanskje du heller kan ha henne i tidsrommet når mor har exen på besøk? evt klarlegge med mor at exen bare kommer på besøk i uken du har jenta?

Vær der for henne, gjør ting sammen, på hennes premisser, samtidig som du setter grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med barnevernet og fortell dem at:

-mannen besøker mor og barn

-barnet blir låst inne

-mor ikke gir jenta den følelsesmessige støtten hun trenger, ingen bearbeiding kan skje så lenge jenta fortsatt føler seg truet

Ta kontakt med advokat og gå til barnefordelingssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Vanskelig å gi noe "fasit" svar på dette. Men det viktigste du antakelig kan gjøre er å være en trygg person i hennes nærhet, lytt til signalene hun sender ut, vet ikke om det er tatt stilling til om jenta får noe hjelp, men i såfall burde det nok vært gjort. Tviler også sterkt på at en 8 åring liker å bli stengt inne på et rom. Kanskje du heller kan ha henne i tidsrommet når mor har exen på besøk? evt klarlegge med mor at exen bare kommer på besøk i uken du har jenta?

Vær der for henne, gjør ting sammen, på hennes premisser, samtidig som du setter grenser.

Vel takk alle sammen, dere reagerte akkurat slik jeg gjorde.

Men så kommer det som vanskeliggjør alt for barnet.

Alle de beskrivelser som gis av psykopat, borderline og narsissisme passer på barnets mor! Alt hun gjør, sier, skriver, ikke gjør, ikke sier og ikke skriver er som å lese en lærebok om disse Pers.forst.

Og med sin sjarm og glatte fasade snakker hun selv barnevernet rundt!

Hun overlot omsorgen til sin samboer i 4 uker i fjord høst og bare forsvant. Barnevernet fortalte meg etterpå at hun hadde vært på et psykiatriak hvilehjem!!

Nå har lagmannsretten krevd/oppnevnt en sakkyndig psykolog til å sjekke saken. Håper han ikke lar seg lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest går det ann?

Hvis mor er tvangsflyttet til en leilighet fra sin tidligere samboer pga overgrep så er jo barnevernet klar over forholdene.

Det at hun fortsatt har kontakt med denne overgriperen, tror på han fremfor sin egen datter, og låser inne sin egen datter for å ha besøk av overgriperen burde være mer enn nok til å frata henne omsorgen for barnet.

Stå på og ikke gi deg, dette gjelder din datter! Be om full omsorgsovertakelse med en gang, og samvær med mor under tilsyn. Hun virker ikke skikket til å ta seg av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid26

Vel takk alle sammen, dere reagerte akkurat slik jeg gjorde.

Men så kommer det som vanskeliggjør alt for barnet.

Alle de beskrivelser som gis av psykopat, borderline og narsissisme passer på barnets mor! Alt hun gjør, sier, skriver, ikke gjør, ikke sier og ikke skriver er som å lese en lærebok om disse Pers.forst.

Og med sin sjarm og glatte fasade snakker hun selv barnevernet rundt!

Hun overlot omsorgen til sin samboer i 4 uker i fjord høst og bare forsvant. Barnevernet fortalte meg etterpå at hun hadde vært på et psykiatriak hvilehjem!!

Nå har lagmannsretten krevd/oppnevnt en sakkyndig psykolog til å sjekke saken. Håper han ikke lar seg lure.

Vet du jeg blir så sint her jeg sitter, jeg kjenner sinne koke ved å lese ditt innlegg.

Som forelder og som den trygge personen du skal være for din datter så må du gjøre alt du kan for datteren din.

Ikke gi deg. Det er snakk om et uskyldig barn her, og psyke voksne...og ja, ikke gi deg.

Jeg har selv vokst opp med en psyk mor og en psyk stefar...og jeg hadde dessverre heller ingen far som stilte opp...og ja, det har ødelagt grunnleggende ting i livet mitt og det har kostet og koster enormt - det er ubeskrivelig.

Sjelen min har sår som jeg aldri trodde ville gro... Ting tar tid og arr vil det alltid forbli i min sjel...

Stakkars uskyldige barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det innlegg du hadde på psykiatri angående den saken - og tok meg den frihet å videresende den historien til Barneombudet; og ba dem være vennlige å gi svar på det innlegget hvor de kunne komme med rådføring i saken.

Om du ønsker det, kan jeg formidle mailadressen til den saksbehandler hos barneombudet som fikk mail av meg.

Mail meg i så fall på [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...