Gå til innhold

Så dere mora til han gutten som ramlet ned i sprekken på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun satt der og sa at det var utrolig at han hadde tatt det så fint for vanligvis var han en skikkelig pyse som var redd for alt mulig.

Tenk å drite ut ungen sånn da. Dårlig gjort synes jeg.

Skrevet

hihi, altså det var ikke en sprekk i tv'n han datt i. :)

Skrevet

Herregud, alt hva dere skal henge dere opp i *puh* Det var vel bare noe hun sa i farta, uten og tenke så mye over det.Men pepper skal hun få :o)))

Hva med meg da?Jeg var skikkelig sint på min umulige tenåring en gang, og skrek ut:ER DU HELT MONGO ELLER??

Vi sto ute, og etterpå oppdaget jeg alle naboene som satt på naboverandaen og glodde

(godt gjemt bak noen busker!)

Når jeg har vært i det rette humøret har jeg sikkert ropt værre ting også (inne,men høyt nok til og høres ute!) : )

Dårlig mor?

Skrevet

Herregud, alt hva dere skal henge dere opp i *puh* Det var vel bare noe hun sa i farta, uten og tenke så mye over det.Men pepper skal hun få :o)))

Hva med meg da?Jeg var skikkelig sint på min umulige tenåring en gang, og skrek ut:ER DU HELT MONGO ELLER??

Vi sto ute, og etterpå oppdaget jeg alle naboene som satt på naboverandaen og glodde

(godt gjemt bak noen busker!)

Når jeg har vært i det rette humøret har jeg sikkert ropt værre ting også (inne,men høyt nok til og høres ute!) : )

Dårlig mor?

*flirer*

Ser for meg de måpende naboene dine:-)

Skrevet

hihi, altså det var ikke en sprekk i tv'n han datt i. :)

*flir*

Moro ar du syns det var moro=)

Skrevet

*flirer*

Ser for meg de måpende naboene dine:-)

*Hehe* de har nok blitt vant til litt av hvert av stedets kjeftekjerring nr.1. :-))

Må legge til at jeg har en særdeles vanskelig tenåring da, og særdeles frekk også!Hør bare her:Når vi påpekte hvor umulig han var en gang, så svarte han atte:_Det_ kunne da ikke han noe for, for det var vi som hadde oppdratt han feil, og nå fikk vi skylde oss selv, for nå var det for sent og oppdra han på ny!

:o)...Er det ikke mulig at ungdommen tar konsekvensen av sine egne handlinger når de er så og si voksne??Nei mente han, han var jo allerede feilprogrammert av oss forlengst,og slapp dermed og ta ansvar for egne handlinger *glis*

Jaja, frekk skarem være!!!

Skrevet

*Hehe* de har nok blitt vant til litt av hvert av stedets kjeftekjerring nr.1. :-))

Må legge til at jeg har en særdeles vanskelig tenåring da, og særdeles frekk også!Hør bare her:Når vi påpekte hvor umulig han var en gang, så svarte han atte:_Det_ kunne da ikke han noe for, for det var vi som hadde oppdratt han feil, og nå fikk vi skylde oss selv, for nå var det for sent og oppdra han på ny!

:o)...Er det ikke mulig at ungdommen tar konsekvensen av sine egne handlinger når de er så og si voksne??Nei mente han, han var jo allerede feilprogrammert av oss forlengst,og slapp dermed og ta ansvar for egne handlinger *glis*

Hehehe, ja han har kanskje et poeng? *s*

Sånn som jeg kjefter på bikkja mi ligger jeg an til å bli en morsfigur noe i samme liga tror jeg:o)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med han jeg.

Skrevet

Hehehe, ja han har kanskje et poeng? *s*

Sånn som jeg kjefter på bikkja mi ligger jeg an til å bli en morsfigur noe i samme liga tror jeg:o)

Hei!

Hvordan kan du kjefte på en hund?

Tror virkelig folk at det hjelper å kjefte på dyr?

Gjest musmusa
Skrevet

Akkurat det samme tenkte jeg når jeg så nyhetene.

Skrevet

Hei!

Hvordan kan du kjefte på en hund?

Tror virkelig folk at det hjelper å kjefte på dyr?

Man irettesetter en hund når den har gjort noe den er oppdratt til ikke å gjøre ja.

Det handler om lederskap, og ris og ros er elementært.

Skrevet

Man irettesetter en hund når den har gjort noe den er oppdratt til ikke å gjøre ja.

Det handler om lederskap, og ris og ros er elementært.

Man skal irettesette en hund _i det_ den gjør noe galt. Ikke etter den har gjort det. Det skjønner den ikke bæra av likevel.

Skrevet

Man skal irettesette en hund _i det_ den gjør noe galt. Ikke etter den har gjort det. Det skjønner den ikke bæra av likevel.

Men herregud. Det vet jeg da. Det er elementært....Kanskje du skal prøve å skjønne litt ironi..eller "lære opp" noen som ikke vet hva de snakker om hvis du absolutt skal belære noen. *flirer godt*

Skrevet

Men herregud. Det vet jeg da. Det er elementært....Kanskje du skal prøve å skjønne litt ironi..eller "lære opp" noen som ikke vet hva de snakker om hvis du absolutt skal belære noen. *flirer godt*

Du skrev faktisk "når den har _gjort_ noe galt" da. Derfor jeg reagerte på det.

Unnskyld meg, men ironien i det ser jeg ikke.

Skrevet

Du skrev faktisk "når den har _gjort_ noe galt" da. Derfor jeg reagerte på det.

Unnskyld meg, men ironien i det ser jeg ikke.

Hunden må nesten gjøre noe galt før at man korrigerer den da. Og, ja, jeg korrigerer der og da -før den er ute av situasjonen.

Ironien lå i det første innlegget som var rettet til Mimean om kjefting. Jeg kjefter selvsagt ikke på bikkja slik som det var antydet -jeg korrigerer. Det var en spøkefull tone som ikke var ment å utløse en tråd om hvordan rise/rose hunder....:-)

Men du tar det veldig bokstavlig. Du vet f.eks. ikke at jeg driver aktivt med hund og konkurrerer. Jeg liker bare ikke angrep når du forutsetter noe som ikke er tilfelle uten å vite fakta eller hva jeg gjør eller kan.

Det var du som begynte med det å ikke irettesette _etter_. Jeg hadde ikke skrevet noe om det i det hele tatt.

Nok om det...:-)

Skrevet

Hunden må nesten gjøre noe galt før at man korrigerer den da. Og, ja, jeg korrigerer der og da -før den er ute av situasjonen.

Ironien lå i det første innlegget som var rettet til Mimean om kjefting. Jeg kjefter selvsagt ikke på bikkja slik som det var antydet -jeg korrigerer. Det var en spøkefull tone som ikke var ment å utløse en tråd om hvordan rise/rose hunder....:-)

Men du tar det veldig bokstavlig. Du vet f.eks. ikke at jeg driver aktivt med hund og konkurrerer. Jeg liker bare ikke angrep når du forutsetter noe som ikke er tilfelle uten å vite fakta eller hva jeg gjør eller kan.

Det var du som begynte med det å ikke irettesette _etter_. Jeg hadde ikke skrevet noe om det i det hele tatt.

Nok om det...:-)

Spiller da ingen rolle om en er aktiv med hund eller ikke.

Hadde jeg sagt at du ikke hadde peiling f eks, ville jeg dømt deg på forhånd. Men det sa jeg ikke.

Må da få lov å kommentere uten at du tar det så personlig..

BTW: Gjort = fortid = etter.

Hvilke(n) hund(er) har du?

Skrevet

Spiller da ingen rolle om en er aktiv med hund eller ikke.

Hadde jeg sagt at du ikke hadde peiling f eks, ville jeg dømt deg på forhånd. Men det sa jeg ikke.

Må da få lov å kommentere uten at du tar det så personlig..

BTW: Gjort = fortid = etter.

Hvilke(n) hund(er) har du?

Jeg fatter bare ikke hvorfor du går inn for å tolke andres spøk.

Jeg diskuterer gjerne ris/ros og lederskapstrening når det er en tråd for det:-)

Jeg har en Riesenschnauzertispe.

Skrevet

Jeg fatter bare ikke hvorfor du går inn for å tolke andres spøk.

Jeg diskuterer gjerne ris/ros og lederskapstrening når det er en tråd for det:-)

Jeg har en Riesenschnauzertispe.

Spurte bare.

Jeg elsker Riesenschnauzere! De er nydelige.

Jeg har tidligere hatt to Bouvierer, og til sommeren får jeg en 'ny' Bouviervalp :)

Skrevet

Spurte bare.

Jeg elsker Riesenschnauzere! De er nydelige.

Jeg har tidligere hatt to Bouvierer, og til sommeren får jeg en 'ny' Bouviervalp :)

Bouvierer er fine. Er med i klubben som jo omfatter både Schnauzere og Bouvierer:)

Begge rasene er fine med det at det er lite røyting selv om det er napping/klipping med jevne mellomrom:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...