Gå til innhold

Advokat Brynjar Meling og mullah-saken.

Anbefalte innlegg

Dette burde jo DU sør visst 100% sikkert - at det aldri hadde vært snakk om utvisning hvis han hadde hatt norsk statsborgerskap.

Såpass mye du maler om disse temaene, trodde ærlig talt du hadde greid å få med deg såpass.

Går å ser film, mer givende enn dol i kveld.

Nettopp.

Men det ble påstått at de ville frata ham statsborgerskapet - noe jeg ikke trodde på.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• Goliath

16

• SierDuDet

12

• Dorthe

6

Mest aktive i denne tråden

Nå har jeg søkt på nettet og ser at det ikke er så lett, ja.

Men hvorfor skal det plutselig være så vanskelig for ham å reise nå når han har drevet å reist fram og tilbake hele tiden?

Det er forskjell på å reise "frivillig" og å sette seg imot!

Men litt på siden:

Hvis du var en hjemmevernssoldat som nazistene skulle ta under 2. VK ville du kanskje søkt asyl i Sverige?

Kan det tenkes at du besøkte Norge "i smug" noen ganger, kanskje for å utføre oppdrag eller for å "besøke din gamle mor"?

Det er jo ikke blitt tryggere for deg å bo i Norge, men du er villig til å ta "sjansen" i noen uker for å gjøre noe vikgtig.

Men ettersom du er i "livsfare" i Norge, har du fremdeles rett på asyl i Sverige.

Med vennlig hilsen

Det er forskjell på å reise "frivillig" og å sette seg imot!

Men litt på siden:

Hvis du var en hjemmevernssoldat som nazistene skulle ta under 2. VK ville du kanskje søkt asyl i Sverige?

Kan det tenkes at du besøkte Norge "i smug" noen ganger, kanskje for å utføre oppdrag eller for å "besøke din gamle mor"?

Det er jo ikke blitt tryggere for deg å bo i Norge, men du er villig til å ta "sjansen" i noen uker for å gjøre noe vikgtig.

Men ettersom du er i "livsfare" i Norge, har du fremdeles rett på asyl i Sverige.

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det kan sammenlignes helt.

Han har jo oppholdt seg mer der enn her også.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes helt.

Han har jo oppholdt seg mer der enn her også.

Hei,

Greit, men asylstatus går på om han er i "fare" i Irak.

Tatt i betraktning av hva folk sier om Saddam, så er det tydeligvis ikke "bare bare" å være opposisjonell i Irak.

(Husk at Saddam og han er fiender.)

Med vennlig hilsen

Nei, og det er ikke "straffbart" å søke om asyl, men man får fri-rettshjelp likevel. Ergo er det ikke bare "straffbare" handliger som kvalifiserer.

*klipper ut i papp*

*Nei, og det er ikke "straffbart" å søke om asyl, men man får fri-rettshjelp likevel*

Applaus, du begynner sakte men sikkert nærme deg sakens kjerne !

Han har krav på fri rettshjelp for å få sin sak prøvet. Han har krav på 10 timer. Det har han fått, og har ikke krav på mer.

Fortår du snart ?

*Nei, og det er ikke "straffbart" å søke om asyl, men man får fri-rettshjelp likevel*

Applaus, du begynner sakte men sikkert nærme deg sakens kjerne !

Han har krav på fri rettshjelp for å få sin sak prøvet. Han har krav på 10 timer. Det har han fått, og har ikke krav på mer.

Fortår du snart ?

Og det er der du tar feil, men det innser du kanskje selv snart?

Med vennlig hilsen

Annonse

Hvis noen sier skattebetaler en gang til så spyr jeg. Hva faen feiler det folk i dette landet. Vi er feite på svensk kjøtt og klør oss i ræva forran tven dagen lang, samtidig som vi tror vi er verdens beste land. Dette gidder jeg faen ikke mer. Bare la føkkings Frp få makta, det ser jom ut som det er det alle vil. Personlig har jeg aldri stemt, og er stolt av det. Flytter til Sverige snart, tenker jeg.

Jeg noterer meg dine synspunkter med interesse.

Når det gjelder bruk av begrepet "skattebetaler", har jeg et bestemt inntrykk av at motviljen mot begrepet øker omvendt proporsjonalt med den skatt man betaler.

Har du også dette inntrykket?

Og det er der du tar feil, men det innser du kanskje selv snart?

Med vennlig hilsen

*Og det er der du tar feil, men det innser du kanskje selv snart?*

He he, ja selvsagt er det departementet som ikke kjenner reglene, mens SØR gjør det.

LOL ! Rull inn !

Nei - det er DU som åpenbart ikke kjenner reglene.

Med vennlig hilsen

*Nei - det er DU som åpenbart ikke kjenner reglene.*

Faktisk er det departementet, og ikke meg, som har sendt utbetalingsblanketten til Krekar's advokat.

Du vet hvilken sak det er vi snakker om ? Han blide med sjegget fra Nord-Irak, vet du ?

*Nei - det er DU som åpenbart ikke kjenner reglene.*

Faktisk er det departementet, og ikke meg, som har sendt utbetalingsblanketten til Krekar's advokat.

Du vet hvilken sak det er vi snakker om ? Han blide med sjegget fra Nord-Irak, vet du ?

Men det er du som kommer med løgnaktige påstander.

Sett deg inn i saken istedet.

Med vennlig hilsen

Men det er du som kommer med løgnaktige påstander.

Sett deg inn i saken istedet.

Med vennlig hilsen

*Men det er du som kommer med løgnaktige påstander.*

Nei, jeg har og flere andre i denne tråden har nok engang avslørt din uvitenhet, arroganse, og manglende evne til å be om unnskyldning når du tar feil.

*Men det er du som kommer med løgnaktige påstander.*

Nei, jeg har og flere andre i denne tråden har nok engang avslørt din uvitenhet, arroganse, og manglende evne til å be om unnskyldning når du tar feil.

Som sagt - sett deg inn i saken, istedet for alt det våset.

Med vennlig hilsen

Annonse

Som sagt - sett deg inn i saken, istedet for alt det våset.

Med vennlig hilsen

Det har jeg gjort, og så langt forgjeves forsøkt forklare deg reglene for fri rettshjelp, som er hva tråden handler om.

Til svar får jeg det ene intestigende mig-svaret etter det andre fra deg.

(Men slik er det når man frivillig skriver til en syk kverulant, så jeg klager ikke.)

Det har jeg gjort, og så langt forgjeves forsøkt forklare deg reglene for fri rettshjelp, som er hva tråden handler om.

Til svar får jeg det ene intestigende mig-svaret etter det andre fra deg.

(Men slik er det når man frivillig skriver til en syk kverulant, så jeg klager ikke.)

Sett deg heller inn i saken, istedet for å komme med bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Sett deg heller inn i saken, istedet for å komme med bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Jeg stoler mer på at departementet kjenner reglene enn SØR, det er riktig.

Hvordan kan det kalles en bortforklaring når folk stoler mer på et offentlig organ som er satt til å forvalte regelverket, enn en stakkaslig kverulant på et bortgjemt hjørne av internet som kalles DOL ?

Og du påstår at du ikke setter svake grupper opp mot hverandre?

Jeg antar at du egentlig vil avskaffe ordningen med fri-rettshjelp, slik at vi omtrent bare kan fengsle alle som er fattige?

Med vennlig hilsen

Fri rettshjelp innebærer at man må betale 25% i egenandel. Dette utgjør etterhvert endel tusenlapper.

Så om en fattig (nordmann) ikke kommer i fengsel, fordi denne ufrivillig/uforskyldt f.eks. MÅ ha advokathjelp - blir enden på visa: Raka fant og vel så det.

Ikke mye rettferdighet i akkurat dette.

Bare sånn til ettertanke for deg sør.

En asylsøker har altså krav på 10 timer fri rettshjelp, uten å betale noe som helst i egenandel.

Hvorfor har da nordmenn INGEN gratistimer uten de 25% i egenandel?

Fri rettshjelp innebærer at man må betale 25% i egenandel. Dette utgjør etterhvert endel tusenlapper.

Så om en fattig (nordmann) ikke kommer i fengsel, fordi denne ufrivillig/uforskyldt f.eks. MÅ ha advokathjelp - blir enden på visa: Raka fant og vel så det.

Ikke mye rettferdighet i akkurat dette.

Bare sånn til ettertanke for deg sør.

En asylsøker har altså krav på 10 timer fri rettshjelp, uten å betale noe som helst i egenandel.

Hvorfor har da nordmenn INGEN gratistimer uten de 25% i egenandel?

Fordi asylsøkere får mindre enn nordmenn på sosialen?

Fordi man uansett ikke kan kreve noe av verken nordmenn eller utlendinger som lever på sosialen.

Med vennlig hilsen

Gjest motorPrøysen

Bare for interessens skyld - hva er ditt bidrag?

Eller sagt på annen måte - som et menneske født inn i den ytterste velstand - hva har du virkelig gitt avkall på og som har kommet andre mindre heldige til gode?

Jeg har ikke gitt avkall på noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...