Gå til innhold

nyresteinoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest oldebarnet

Noen her inne som har vært igjennom en sk. sprengning av nyrestein?

Hvordan var det? Hvordan ble det gjort?, Var det vondt etterpå? Hvor lenge var du på sykehuset? Var det narkose eller spinalbedøvelse?

Har en oldefar som snart skal igjennom dette og er derfor takknemlig hvis noen kan hjelpe oss med litt info. Han har ikke fått vite så mye/husker ikke (?) om operasjonen fra sykehuset

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94461-nyresteinoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært gjennom en knusing. Fordelen min er at jeg kun var 27 år da jeg gjorde det, så kroppen min reagerte ikke så veldig.

Knusingen foregikk med en lydbølgemaskin. De setter en maskin mot flanken, gjennom den sender de strålene. Ved hjelp av røntgen stiller de inn strålene til å treffe steinden. Detter skyter de på den til den er borte.

De går ikke inn i kroppen på noen måte, men det er klart at det gjør vondt. Jeg fikk kun smertestillende intravenøst i hånda - ikke noe spinalbedøvelse eller noe sånt. Hele greia tok vel ca. 30 minutter.

Jeg kunne dratt hjem ganske kort tid etterpå, men jeg hadde fått såpass mye smertestillende at jeg ble i noen timer for å sove ut "rusen".

Dagen etterpå var jeg litt øm, men opplevde ikke noen smerter.

Det kan hende de gjør ting litt annerledes på grunn av din oldefars høye alder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94461-nyresteinoperasjon/#findComment-530406
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...