Gå til innhold

Sjokk-dokumentar - dyr flådd levende!

Anbefalte innlegg

Ja, en hver diskusjon kan jo kjøres så langt ut i filosofien som en gidder og resultatet er at en slipper å tenke på noe som helst.. Det er da alltid noe som er værre en noe annet, men det unnskylder vel ikke det første.. Hvis jeg slår noen med knyttneven, er jeg fortsatt slem, selvom noen slår noen med stokk.. (Eller noe sånt) Faen så jævlig mange tapere jeg har hørt utrykke lignende holdninger for å få supe ølen sin i fred uten å måtte risikere å ta standpunkt til ting.. Skjerpings!

Mitt motto er at man fint kan slå noen med en knyttneve siden enkelte andre blir slått med hammer.

Mitt motto er også at man kan slå noen med en hammer siden enkelte andre dreper.

Jeg vet ikke hvem som er plante her. Jeg eller du.

Jo, sorry. Det er deg!

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

21

• mariaflyfly

5

• laguna1365380434

5

• heves

4

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Mitt motto er at man fint kan slå noen med en knyttneve siden enkelte andre blir slått med hammer.

Mitt motto er også at man kan slå noen med en hammer siden enkelte andre dreper.

Jeg vet ikke hvem som er plante her. Jeg eller du.

Jo, sorry. Det er deg!

Ja det var sannelig et klokt og nyttig lite motto du hadde der.. Hmm..Det tror jeg er noe av det minst oppegående jeg har hørt noengang.. Er du full?

Så du mener at jeg ville funnet mottoet ditt fint&nyttig og sånn hvis jeg så det i lys av dine tidligere verker?? Eller?

Nei, men jeg tror kanskje du, som de fleste andre åpenbart har gjort, ville sett det jeg skrev over i et noe annet lys.

laguna1365380434

Nei, men jeg tror kanskje du, som de fleste andre åpenbart har gjort, ville sett det jeg skrev over i et noe annet lys.

Mulig jeg er treig, men jeg ser en fjott som sier at en ikke skal bry seg om en ting som skjer fordi det finnes andre ting som også skjer. Å ikke si nei til pels, er av åpenbare grunner, slemt og ille, men personelig er jeg enda mer støtt over argumentasjonen.

Jeg finner det vrient å akseptere idioti.. Men hvis du synes jeg går glipp av sentrale deler av budskapet, så må du for all del opplyse meg..

Annonse

Gjest ufattelig grusomt :(

Visste ikke at dyrene led så ufattelig som de beskriver. Trodde at dyrene ble avlivet humant, helt til nå...

Her er noe jeg har sakset ut om hunder:

Hunder lider ufattelig frustrasjon og smerte før de slaktes for deres hud og kjøtt. Stappet inn i sekker for transport, etterlatt i kulde uten mat eller vann, deretter avlivet med grusomme metoder.

Hvordan kan man få stoppet disse grusomme menneskene?

Mulig jeg er treig, men jeg ser en fjott som sier at en ikke skal bry seg om en ting som skjer fordi det finnes andre ting som også skjer. Å ikke si nei til pels, er av åpenbare grunner, slemt og ille, men personelig er jeg enda mer støtt over argumentasjonen.

Jeg finner det vrient å akseptere idioti.. Men hvis du synes jeg går glipp av sentrale deler av budskapet, så må du for all del opplyse meg..

Du går glipp av (velmenende) parodiering av en annen doler, men det kunne du selvsagt ikke vite om du er ny her.

laguna1365380434

Du går glipp av (velmenende) parodiering av en annen doler, men det kunne du selvsagt ikke vite om du er ny her.

Javel!? Så når du ikke mener noe selv, svarer du på innlegg der du leker en annen?! Det er sikkert gøy det, men litt forrvirrende for de som er ukjente med idiomet.. Da er det i såfall denne kompisen din jeg eventuellt ikke er enig med..:)

Javel!? Så når du ikke mener noe selv, svarer du på innlegg der du leker en annen?! Det er sikkert gøy det, men litt forrvirrende for de som er ukjente med idiomet.. Da er det i såfall denne kompisen din jeg eventuellt ikke er enig med..:)

Hva jeg mener om saken kommer fram lenger ned her, dog har afrika og Moses lite med saken å gjøre.

Å slakte dyr levende er grotesk, og noe de ferreste har noe til overs for, men om minken mistrives i fangenskap eller om maten vi spiser til middag hver dag får boltre seg på få kvadratmeter, gir jeg f... i.

Jeg driter også langt i om oppdretsfisken ikke har flotte liv og at de spiser hund i kina.

Gjest Det Du Sier

Hva jeg mener om saken kommer fram lenger ned her, dog har afrika og Moses lite med saken å gjøre.

Å slakte dyr levende er grotesk, og noe de ferreste har noe til overs for, men om minken mistrives i fangenskap eller om maten vi spiser til middag hver dag får boltre seg på få kvadratmeter, gir jeg f... i.

Jeg driter også langt i om oppdretsfisken ikke har flotte liv og at de spiser hund i kina.

daah...

Hehe, som læreren min sa på ungdomsskolen: Det er for seint å snyte seg når nesa er borte. Litt det samma med den daue pelsen, liksom. :o)

Jeg blir sikkert hengt av diverse aktivister, men jeg er utrolig enig :)

Hmmm men jeg mener vel det jeg skriver. Det gjør kanskje ikke du? :)

Annonse

Selvsagt gjør jeg det. Det henger til og med en pels i skapet mitt. ;o) Hehe

Ingen grunn til å skamme seg av den grunn!

Jeg tror ikke akkurat at kuer lever som i en drømmeverden de heller, ei heller oppdrettsfisk eller kyllinger. Ikke peser jeg med at de gumler hunder i Kina heller.

Pels selges under villedende navn. Hunde og kattepelsene farges og klippes til det ugjenkjennelige. Deretter selges de i Vesten under villedende navn.

Hundepels kan f.eks. kalles:

Gae-wolf, Sobaki, Asian jackal, Gou-pee, Kou pi, Gubi, China wolf, Asian wolf, Pommern wolf, Loup dÁsie, Asiatic raccoon dog, Corsac fox, Dogues du Chine.

Hundehud kan f.eks. kalles:

Special skin, Lamb skin, Mountain goat skin, Sakhon Nakhon lamb skin.

Kattepels kan f.eks. kalles:

Housecat, Wild cat, Katzenfelle, Goyangi eller Mountain cat.

Har DU pels med noen av disse merkene? BRENN DEM!

Kjøp ALDRI pels! Vern om dyrene!

Ja.

Ingen grunn til å skamme seg av den grunn!

Jeg tror ikke akkurat at kuer lever som i en drømmeverden de heller, ei heller oppdrettsfisk eller kyllinger. Ikke peser jeg med at de gumler hunder i Kina heller.

Enig med du. Og jeg skammer meg ikke akkurat over den pelsen heller. Bruker den i grunnen aldri, men det er mest fordi jeg synes det er litt tantete. Har ikke akkurat bedt om å få den.

Jeg synes faktisk de som spytter og kjefter på eldre fruer i pels, er langt verre enn de som bruker pelsen.

Helvete: Pelsen er da allerede død! Litt seint å begynne å mase da!

Hvordan kan litt spytt og et hånord til noen i pels, være verre enn brutal tortur mot tusenvis av dyr som brukes i pelsindustrien?

Uten tvil har du ikke hatt noe særlig relasjon med dyr, ettersom du ikke har noe empati.

Jeg synes faktisk de som spytter og kjefter på eldre fruer i pels, er langt verre enn de som bruker pelsen.

Helvete: Pelsen er da allerede død! Litt seint å begynne å mase da!

En ting til: at pelsen allerede er død er et usselt argument.

Sant nok er det ikke mye man kan gjøre for å redde de dyra som allerede er slakta og flådd. Men boikott av pels er med tanke på framtidige dyr.

Som kjent; når noe ikke er lønnsomt lengre stopper det opp av seg selv. Kjøper ingen pels er pelsindustrien snart en saga blott.

En annen ting er at jeg tviler på at samvittigheta mi ville la meg gå i fred med et klesplagg som er produsert på en så tvilsom måte.

Hvordan kan litt spytt og et hånord til noen i pels, være verre enn brutal tortur mot tusenvis av dyr som brukes i pelsindustrien?

Uten tvil har du ikke hatt noe særlig relasjon med dyr, ettersom du ikke har noe empati.

Spiser du kjøtt? Egg? Oppdrettfisk?

Isåfall bør du se til helvete å klappe igjen først som sist. Du er faen ikke noe bedre enn meg dersom svaret er ja på noen av spørsmålene over her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...