Gjest Brødbollen Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hvilken av disse er det sunneste og hvilket mener dere smaker best? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Begge deler er søppel, laget med en hensikt: Penger! Hva slags brød du spiser er så godt som meningsløst. Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag. Folk som tror noe annet er hjernevaskede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Curla Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg baker Dr. Lindbergs brød av og til og synes det er et meget smakfullt og godt brød. Jeg bruker oppskrift, altså ikke noe ferdigpakkeløsning. Det brukes mot Dr. Linberg at han tjener masse på brødet sitt, men jeg kjøper jo mel og øvrige ingredienser som skal til i vanlige butikker og kan ikke se at han tjener 5 øre på meg ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Begge deler er søppel, laget med en hensikt: Penger! Hva slags brød du spiser er så godt som meningsløst. Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag. Folk som tror noe annet er hjernevaskede. Hå hå hå du er så god av og til du altså! :0) *veldig fornøyd med den infoen, og stapper inn firkløver med god samvittighet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hå hå hå du er så god av og til du altså! :0) *veldig fornøyd med den infoen, og stapper inn firkløver med god samvittighet* Mitt motto er at det er bedre å dytte i seg to stk king-size snickers til et måltid, enn ikke noe måltid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Italy Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Begge deler er søppel, laget med en hensikt: Penger! Hva slags brød du spiser er så godt som meningsløst. Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag. Folk som tror noe annet er hjernevaskede. Kanskje du ikke har studert så mye om kroppens virkning som du tror. Mat er brensel, såd et er klart det er viktig hva du stapper i deg. Det går galt med en bensinmotor som du fyller diesel på også. Og at folk tjener penger på noe, betyr ikke at varen er noe søppel. Du er misunnelig på Lindberg. Ekstra misunnelig siden han ikke er norsk en gang, Du skal ikke komme her og komme her.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Kanskje du ikke har studert så mye om kroppens virkning som du tror. Mat er brensel, såd et er klart det er viktig hva du stapper i deg. Det går galt med en bensinmotor som du fyller diesel på også. Og at folk tjener penger på noe, betyr ikke at varen er noe søppel. Du er misunnelig på Lindberg. Ekstra misunnelig siden han ikke er norsk en gang, Du skal ikke komme her og komme her.... Hva er du våser om? Har jeg noensine sagt at mat og kosthold ikke er viktig? Tvert i mot. Jeg sier bare at det er uvensentlig hva slags brød man dytter i seg, da brød - dersom du faktisk vil kjøre et godt kosthold - uansett ikke er noe man spiser mye av, så hvilket brød man velger å dytte i seg til frokost (i den grad man spiser så dårlig mat som brød til frokost) er uvesentlig. Jeg visste ikke at Lindberg var svensk, men når jeg tenker etter så sier vel navnet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Begge deler er søppel, laget med en hensikt: Penger! Hva slags brød du spiser er så godt som meningsløst. Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag. Folk som tror noe annet er hjernevaskede. Jeg vil ikke tro at du er spesielt kompetent til å uttale deg om hvordan næringsstoffer omsettes i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Italy Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hva er du våser om? Har jeg noensine sagt at mat og kosthold ikke er viktig? Tvert i mot. Jeg sier bare at det er uvensentlig hva slags brød man dytter i seg, da brød - dersom du faktisk vil kjøre et godt kosthold - uansett ikke er noe man spiser mye av, så hvilket brød man velger å dytte i seg til frokost (i den grad man spiser så dårlig mat som brød til frokost) er uvesentlig. Jeg visste ikke at Lindberg var svensk, men når jeg tenker etter så sier vel navnet sitt. Lindberg er gresk. Og det er IKKE likegyldig hva slags brød du stapper i deg. Selv om du ikke spiser mye brød. Matens kvalitet er aldri likegyldig. Det skjønner du hvis du slurver lenge nok. Hvis du virkelig mener/tror det så er det du som 'våser'. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg vil ikke tro at du er spesielt kompetent til å uttale deg om hvordan næringsstoffer omsettes i kroppen. Etter sånn ca 10 års lesing om kost og trening så vil jeg påstå at jeg kan mer enn de fleste. Men jeg har ingen vitnemål som viser at jeg kan noe som helst. Jeg har dog sett på meg selv og andre at mine råd fungerer svært bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Lindberg er gresk. Og det er IKKE likegyldig hva slags brød du stapper i deg. Selv om du ikke spiser mye brød. Matens kvalitet er aldri likegyldig. Det skjønner du hvis du slurver lenge nok. Hvis du virkelig mener/tror det så er det du som 'våser'. "Og det er IKKE likegyldig hva slags brød du stapper i deg." Jo, det er det. Selvsagt med forbehold om at du bruker brødet som brød skal brukes, og ikke baserer kostholdet ditt på brød. Men baserer du kostholdet ditt på brød så er du uansett ute å kjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Italy Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 "Og det er IKKE likegyldig hva slags brød du stapper i deg." Jo, det er det. Selvsagt med forbehold om at du bruker brødet som brød skal brukes, og ikke baserer kostholdet ditt på brød. Men baserer du kostholdet ditt på brød så er du uansett ute å kjøre. Nei, det ER ikke likegyldig. Ser at du annet sted skryter av kunnskapene du har lest deg til. Jeg har også lest mye, pluss at jeg har papirer på utdannelse som inkluderer kostholdslære - i motsetning til deg. Ikke at det betyr noe. Ekspertene er jo like uenige som oss. Men den skråsikre tonen din er så typisk. Folk som kan virkelig mye er aldri skråsikre. Vet jeg også svarer på en skråsikker måte tilbake, men det er mer for å provosere. Ikke at jeg skal påstå at jeg kan alt for det. For det kan jeg ikke. Heller ikke du. Jeg vet at jeg har rett og duv et at du har rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Nei, det ER ikke likegyldig. Ser at du annet sted skryter av kunnskapene du har lest deg til. Jeg har også lest mye, pluss at jeg har papirer på utdannelse som inkluderer kostholdslære - i motsetning til deg. Ikke at det betyr noe. Ekspertene er jo like uenige som oss. Men den skråsikre tonen din er så typisk. Folk som kan virkelig mye er aldri skråsikre. Vet jeg også svarer på en skråsikker måte tilbake, men det er mer for å provosere. Ikke at jeg skal påstå at jeg kan alt for det. For det kan jeg ikke. Heller ikke du. Jeg vet at jeg har rett og duv et at du har rett. Jo, det er likegyldig. Kom ikke her å fortell meg at 3 skiver brød i ett eller annen måltid, hver bidige dag, 365 dager i året i 10 år, har NOE å si i forhold til ditt totale kosthold. Hvor mye kcal utgjør tre skiver brød? Ca 300 kcal (avhengig av skivenes tykkelse) noe som ikke engang tilsvarer 10 % av hva en 80-90 kg mann bør dytte i seg om dagen. Dette betyr 0 for din totale form, og disse ekspertene som uttaler seg om dagen lurer folk til å tro at det å spise disse 10 % av det daglige inntaket, er avgjørende for hvordan ens form vil uttarte seg. De lurer folk, verken mer eller mindre, og de lurer folk for egen vinnings skyld. Selv spiser jeg brød til diverse måltider, noe jeg også har gjort når jeg tidligere har prøvd å prikke formen, dog har jeg såpass med innsikt at jeg vet hva jeg må spise ved siden av for å dekke det enkelte måltides behov. Det har ikke den vanlige mannen i gata, ergo blir folk lurt. Selvsagt vet jeg at "alle" eksperter er uenige i forhold til dette, og selvsagt vet jeg at alt er individuelt, men uansett hvordan du vrier eller vender på det, så har ikke disse 10 % av ditt daglige kaloriinntak noe å si for hvordan kostholdet ditt vil slå ut på formen din. Disse ekspertene burde heller fokusert på pålegget. Det er langt viktigere enn brådet som er en ubetydelighet, så sant du ikke baserer store deler av dagens måltider på brød: Men igjen, da er du ute å kjøre. Teori er en ting, praktisk er en annen. Jeg har som sagt ingen diplomer, dog har jeg lest skremmende mye om kropp, kosthold, trening, medikamenter, osv, siden jeg begynte å interessere meg for trening som 17 åring (for 11 år siden). Jeg har prøvd ut det meste på meg selv, jeg har vært aktiv på diverse treningsforum, kjenner diverse idrettsutøvere, bodybuildere, fitnessdamer, osv, og jeg tror jeg har fått en viss innsikt av hva som fungerer, hva som ikke fungerer, osv. Og ja, vi er alle forskjellige, men å komme her å påstå at et eller annen brød som en eller annen lege/ernæringsspesialist prøver å tjene penger på, vil ugjøre noen som helst forskjell fra 3 skiver kneip (som er et møkkabrød) er bullshit og det burde du vite. Som sagt: Baserer du ikke kostholdet ditt på brød så utgjør brødet kanskje 10 % av ditt kosthold, og dette er ingenting. Men du kan gjerne forklare meg forskjellen på superbrødet og møkkabrødet kneip? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Etter sånn ca 10 års lesing om kost og trening så vil jeg påstå at jeg kan mer enn de fleste. Men jeg har ingen vitnemål som viser at jeg kan noe som helst. Jeg har dog sett på meg selv og andre at mine råd fungerer svært bra. Innlegget mitt var ikke ment undervurderende på noen måte, og jeg betviler ikke at du innehar mye kunnskaper innen emnet. Du baserer din viten på det du selv har erfart (?) og lest. Jeg mener, vi VET at vi blir feite av fett og at proteiner er gunstig når du trener. Vi vet også at for mye brus ikke er bra, og at en bør drikke vann. MEN.... Vi vet også at sukker (altså karbohydrater) påvirker insulininnholdet i blodet. For mye inslulin og blodsukker kan føre til vektøkning. Brød inneholder karbohydrater, altså sukker. Hva er din begrunnelse når du sier at brød er uten betydning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Italy Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jo, det er likegyldig. Kom ikke her å fortell meg at 3 skiver brød i ett eller annen måltid, hver bidige dag, 365 dager i året i 10 år, har NOE å si i forhold til ditt totale kosthold. Hvor mye kcal utgjør tre skiver brød? Ca 300 kcal (avhengig av skivenes tykkelse) noe som ikke engang tilsvarer 10 % av hva en 80-90 kg mann bør dytte i seg om dagen. Dette betyr 0 for din totale form, og disse ekspertene som uttaler seg om dagen lurer folk til å tro at det å spise disse 10 % av det daglige inntaket, er avgjørende for hvordan ens form vil uttarte seg. De lurer folk, verken mer eller mindre, og de lurer folk for egen vinnings skyld. Selv spiser jeg brød til diverse måltider, noe jeg også har gjort når jeg tidligere har prøvd å prikke formen, dog har jeg såpass med innsikt at jeg vet hva jeg må spise ved siden av for å dekke det enkelte måltides behov. Det har ikke den vanlige mannen i gata, ergo blir folk lurt. Selvsagt vet jeg at "alle" eksperter er uenige i forhold til dette, og selvsagt vet jeg at alt er individuelt, men uansett hvordan du vrier eller vender på det, så har ikke disse 10 % av ditt daglige kaloriinntak noe å si for hvordan kostholdet ditt vil slå ut på formen din. Disse ekspertene burde heller fokusert på pålegget. Det er langt viktigere enn brådet som er en ubetydelighet, så sant du ikke baserer store deler av dagens måltider på brød: Men igjen, da er du ute å kjøre. Teori er en ting, praktisk er en annen. Jeg har som sagt ingen diplomer, dog har jeg lest skremmende mye om kropp, kosthold, trening, medikamenter, osv, siden jeg begynte å interessere meg for trening som 17 åring (for 11 år siden). Jeg har prøvd ut det meste på meg selv, jeg har vært aktiv på diverse treningsforum, kjenner diverse idrettsutøvere, bodybuildere, fitnessdamer, osv, og jeg tror jeg har fått en viss innsikt av hva som fungerer, hva som ikke fungerer, osv. Og ja, vi er alle forskjellige, men å komme her å påstå at et eller annen brød som en eller annen lege/ernæringsspesialist prøver å tjene penger på, vil ugjøre noen som helst forskjell fra 3 skiver kneip (som er et møkkabrød) er bullshit og det burde du vite. Som sagt: Baserer du ikke kostholdet ditt på brød så utgjør brødet kanskje 10 % av ditt kosthold, og dette er ingenting. Men du kan gjerne forklare meg forskjellen på superbrødet og møkkabrødet kneip? Jeg uttalte meg ikke om Lindbergbrødet. Jeg uttalte meg om brød generelt. Men, etter å ha fått med meg litt fra nyhetene, så er vel fordelen med Lindbergs (og andre sunne brød) at det inneholder riktig fett og riktige og grove nok kornsorter. Det er egentlig veldig lite interessant at du henviser til egen kropp som et bevis. Det gjør det bare til ekspert på deg, og hjelper ingen andre. Folk har forskjellige gener og forskjellige påvirkninger i dagliglivet. SÅ enkelt er det nok ikke, at det som virker for deg virker for meg. For MEG virker det nemlig å unnvære alt annet brød enn rugbrød (det danske eller tyske mørke) pluss alt av melkeprodukter. Det gjør at min kropp fungerer maksimalt. Men jeg er ikke så dum at jeg tror at dette er den rette kosten for alle andre selv om det er det for meg. Er du så dum? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødbakemaskin Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Begge deler er søppel, laget med en hensikt: Penger! Hva slags brød du spiser er så godt som meningsløst. Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag. Folk som tror noe annet er hjernevaskede. "Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag." En eller to gang pr dag blir jo sånn ca 50% av næringsinntaket vårt. Bare en liten bagatell i vårt kosthold????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Innlegget mitt var ikke ment undervurderende på noen måte, og jeg betviler ikke at du innehar mye kunnskaper innen emnet. Du baserer din viten på det du selv har erfart (?) og lest. Jeg mener, vi VET at vi blir feite av fett og at proteiner er gunstig når du trener. Vi vet også at for mye brus ikke er bra, og at en bør drikke vann. MEN.... Vi vet også at sukker (altså karbohydrater) påvirker insulininnholdet i blodet. For mye inslulin og blodsukker kan føre til vektøkning. Brød inneholder karbohydrater, altså sukker. Hva er din begrunnelse når du sier at brød er uten betydning? Det jeg mener å si er at brødet, så sant man ikke baserer kosten sin på det (noe de ferreste vel gjør og gjør man det så lever man i hvert fall ikke sunt), utgjør en svært liten del av en persons totale inntak av føde per dag, og om du da spiser "bra" eller "dårlig" brød er uten betydning i forhold til helheten. Det blir som å skulle diskutere hvilken sjokolade som er best. Kvikk Lunsj eller Snickers, Raider eller Troika. Brød er udugelig mat i ethvert kosthold, og det å snakke om godt og dårlig brød blir som å snakke om god og dårlig sjokolade. Med unntak av diverse u-land så er det vel ikke mange andre steder i verden enn i vår del av Europa hvor vi baserer måltider på brød, spiser litt pålegg i tillegg og kaller det "lunsj". Andre steder spiser man brødet ved siden av selve måltidet. Nå ser vi uansett noen leger/kosteksperter som har sett sitt snitt i å tjene penger i et marked hvor det knapt finnes mer naive brødhuer enn noe annet sted, noe de millionene (hvis det ikke er milliarder) av kronene som man legger igjen i helsekostbutikker rundt om i landet, penger som blir kastet ut på produkter som "alle" vet at ikke fungerer, viser. Disse menneskene gjør det geniale ved å rakke ned på disse produktene, mens de selv forsøker å tjene penger på noe så enkelt som å selge noen bøker med brødoppskrifter. Selvsagt kjøper man det de sier da vi allerede har bevist at det ikke finnes grenser for hva man finner på å dytte i seg for å gå ned noen kilo, siden man tidligere kjøpte piller som ikke inneholdt en dritt, og trodde man skulle gå ned i vekt over natta. Nå er det brødet sin tur. Det at også diverse kjendiser går ut i avisa og skryter ekstreme lavkarbohydratdietter opp i skyene, gjør også sitt til at folk hører på disse ekspertene. Vi ser jo tross alt alle at Carl I Hagen har gått ned i vekt, så det er klart vi tror på det de sier. Og ja; man går ned når man følger en diett uten karbohydrater, men tro meg; de samme personene vi nå ser i media hvor de har gått ned så og så mye, vil etter hvert øke betraktelig i vekt igjen, for vår kropp er utstyrt såpass godt at den vet når den får det den trenger og kroppen trenger karbohydrater. Det umiddelbare sjokket kroppen får når dette kuttes ut av kostholdet vil man få tilbake med renter etter hvert, og den dagen man begynner å spise normalt igjen, noe man jo må da kroppen trenger energi, kan bli fatal i forhold til vektøktning. Denne måten å slanke seg på blir også presentert som en "ny" metode, men den er brukt i mange år i forbindelse med folk som vil hurtig ned i vekt uten å være avhengig av å ha behov for veldig mye energi. F.eks. i bodybuilding. Forskjellen er at disse menneskene vet såpass mye om sin egen kropp at de sjokkerer kroppen med denne dietten i en svært kort periode (kanskje inntil et par måneder) slik at de får stoppet før det går galt. Det vil ikke Ola Nordmann gjøre. Han vil kline til så lenge han synker i vekt, og når det en dag stopper opp så vil han nok finne på noe annet lurt som f.eks. å spise mindre av det som til nå har funket. Flere eksperter har i det siste advart mot nettopp dette, og det er godt å se. Problemet er at når det gjelder kosthold så kan du sette 100 av verdens største spesialister på kost inn i et rom, og de vil sannsynligvis ikke bli enig om en dritt. Og da velger man å tro på det som høres enklest ut, noe jeg forklarer boksalget til denne... hva-han-nå-heter, med. Men tilbake til brødet: Det er møkkamat, selv om man gjør møkkamaten bedre. Et enda bedre eksempel enn med Raider vs Troika er jo forresten vanlig sjokolade vs New Engergi, som man for noen år siden fikk beskjed om at var så sunn. Man vet selvsagt nå at det er feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg uttalte meg ikke om Lindbergbrødet. Jeg uttalte meg om brød generelt. Men, etter å ha fått med meg litt fra nyhetene, så er vel fordelen med Lindbergs (og andre sunne brød) at det inneholder riktig fett og riktige og grove nok kornsorter. Det er egentlig veldig lite interessant at du henviser til egen kropp som et bevis. Det gjør det bare til ekspert på deg, og hjelper ingen andre. Folk har forskjellige gener og forskjellige påvirkninger i dagliglivet. SÅ enkelt er det nok ikke, at det som virker for deg virker for meg. For MEG virker det nemlig å unnvære alt annet brød enn rugbrød (det danske eller tyske mørke) pluss alt av melkeprodukter. Det gjør at min kropp fungerer maksimalt. Men jeg er ikke så dum at jeg tror at dette er den rette kosten for alle andre selv om det er det for meg. Er du så dum? Les svaret til Altman under her. Du høres forresten ikke mye ut som en person med eksamen innenfor noe som har med kost å gjøre, når det beste du kunne si var at brødet inneholdt riktige mengder med fett og de riktige korntypene. Makan! Men som sagt: Les svaret jeg skrev til Altman under her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 "Kosthold dreier seg om hva du gjør 24 timer i døgnet, 52 uker i året, og ikke hva slags brød du måtte finne på å spise en gang eller to per dag." En eller to gang pr dag blir jo sånn ca 50% av næringsinntaket vårt. Bare en liten bagatell i vårt kosthold????? "En eller to gang pr dag blir jo sånn ca 50% av næringsinntaket vårt. Bare en liten bagatell i vårt kosthold?????" Det er veldig godt mulig at det gjelder for deg, men isfåfall er ditt kosthold så fucka at det ikke er håp uansett hvilket vidunderbrød du skulle finne fram til. Dette var ikke spydig ment, men et kosthold hvor du baserer 50 % av føden på brød er noe man knapt ser i u-land. Dessuten: Hvis 1-2 måltider om dagen tilsvarer 50 % av kostholdet ditt, og dette i tillegg er brødmåltider (brød er knapt mat!) så bør du seriøst kjøpe deg en kostholdsbok. En noe mer nyansert en enn denne Lindberg sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg uttalte meg ikke om Lindbergbrødet. Jeg uttalte meg om brød generelt. Men, etter å ha fått med meg litt fra nyhetene, så er vel fordelen med Lindbergs (og andre sunne brød) at det inneholder riktig fett og riktige og grove nok kornsorter. Det er egentlig veldig lite interessant at du henviser til egen kropp som et bevis. Det gjør det bare til ekspert på deg, og hjelper ingen andre. Folk har forskjellige gener og forskjellige påvirkninger i dagliglivet. SÅ enkelt er det nok ikke, at det som virker for deg virker for meg. For MEG virker det nemlig å unnvære alt annet brød enn rugbrød (det danske eller tyske mørke) pluss alt av melkeprodukter. Det gjør at min kropp fungerer maksimalt. Men jeg er ikke så dum at jeg tror at dette er den rette kosten for alle andre selv om det er det for meg. Er du så dum? Jeg skrev åpenbart svaret til Altmann over her. Ikke under her som først antydet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94784-br%C3%B8d-grethe-rode-vs-f-lindberg/#findComment-529830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.