Gå til innhold

Brukte man pinner på ski-stafettene før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det plutselig for meg at skiløperne før brukte pinner til veksling under ski-stafettene før i tida (mer enn 20 år siden..)

Sånne som brukes i friidrett løping.

Noen som vet om dette stemmer?

Hvordan holde stavene da..?

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Før i tida brukte man bare en stav. Altså: den ene hånda rundt staven og den andre rundt pinnen.

Skrevet

Før i tida brukte man bare en stav. Altså: den ene hånda rundt staven og den andre rundt pinnen.

Dette passer vel strengt tatt bedre på sex-sidene?

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Hm.. Det er DU som tenker koffert. Jeg tenkte skiidrett.

Skrevet

Hm.. jeg tenker aldri koffert jeg da..

Skrevet

Ja, men det er jo 100 år siden, jeg snakker om stafetten f.eks. i Oslo i 1982..

Skrevet

Jeg har sett vintersport på TV i ca. 35 år, og jeg kan ikke huske at stafettene har foregått på noen annen måte enn i dag.

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Ja, men det er jo 100 år siden, jeg snakker om stafetten f.eks. i Oslo i 1982..

Hehe.. Stafetten i Oslo i 1982 fant sted på samme måte som i dag. Eneste forskjell var at det kun fantes én stilart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...