Gå til innhold

Forts: Sjokkdokumentar på TV2 i kveld - dyr flås levende

Anbefalte innlegg

Gjest groteskt-hyyl!

STOPP GRUSOMHETENE mot dyra!

ER dette VIRKELIG mulig?:

Noen etterforskere besøkte en hundefarm nord for byen Harbin. De dokumenterte at hunder ble holdt innesperret i et uoppvarmet rom i den bitre kulden, omgitt av skrottene til døde hunder hengende på knagger. Noen av hundene som var i live skulle selges og spises i Harbin, pelsen skulle selges til pelshandelen. Hundene ble puttet i sekker og transportert med motorkjøretøy til slakteri ­ en reise på mange timer.

I Harbin var etterforskerne vitne til hold av hunder i en mørk, uoppvarmet bygning i februar-kulda ­ uten mat eller vann. De var tjoret fast med ståltråd. Etterforskerne ble fortalt at slakteren på dette stedet dreper 10 til 12 hunder pr. dag, selger kjøttet og pelsen deres, og at kona hans ofte transporterer hunder fra oppdrettsfarmer i nord.

For noen av hundene som kom til Harbin, var reisen ennå ikke slutt. Noen restauranter (oftest koreanske) ønsker kjøttet helt ferskt, og dermed blir noen av disse ulykkelige hundene puttet i sekker nok en gang, og deretter brakt til endestasjonen.

På en restaurant så en av etterforskerne på mens én hund ble tatt ut av sekken. Sekken med resten av hundene ble lagt ned på den iskalde bakken. Mens en og en ble tatt ut av sekken og drept, kunne de andre høre dens skrik og hyl. Ifølge etterforskeren reagerte den første hunden han observerte som enhver hund ville gjøre når den ble tatt ut i lyset ­ den viste sin vennlighet ved å logre med halen. Logringen stoppet da slakteren bandt hunden stramt med ståltråd så den såvidt kunne røre seg. Hunden fikk panikk og forsøkte å komme seg unna.

Slakteren løftet da hundens venstre bakbein og stakk ham i lysken. Blodet begynte å sile. Hunden hylte av smerte og kjempet fortsatt. For hver bevegelse skar ståltråden inn i hundens hals. Noen minutter senere begynte slakteren å flå hunden.

Til tross for grusomheten ved denne hendelsen, viste det seg å skulle bli enda verre tilfeller. En etterforsker rapporterte om hunder som ennå var ved bevissthet da flåingen begynte - én etterforsker videofilmet en schäferhund som blunket med øynene mens han ble pelset.

DROPP pelsen!!! HJELP dyrene!!

Delta i dyrebeskyttelens e-postkampanje :

http://www.dyrebeskyttelsen.no/kampanjer/2003_dn_levende_flaadd.htm

Fortsetter under...

angeleena1365380364

for og vaere helt aerlig,Den dokumentaren som blir vist i kveld har jeg ingen planer om og se.Jeg klarer det bare ikke,det er for grusomt!!Jeg er rystet og sjokkert over det du skrev,det er ufattelig at mennesker er i stand til sliker grusomme handlinger mot uskyldige dyr.Jeg blir saa sint,saa jaevla sint....

Når det er hunder begynner folk å reagere ja.. det hadde aldri vært så mye oppstyr hvis dokumentaren hadde vært om norsk reve- og minkoppdrett. Jaja, hvis det faktum at hunder også blir flådd kan bidra til å stoppe annen pelsindustri i tillegg er det vel bra.

Når det er hunder begynner folk å reagere ja.. det hadde aldri vært så mye oppstyr hvis dokumentaren hadde vært om norsk reve- og minkoppdrett. Jaja, hvis det faktum at hunder også blir flådd kan bidra til å stoppe annen pelsindustri i tillegg er det vel bra.

Selvfølgelig var det oppstyr da man fikk filmet fra pelsfarmer. Hvor var du da?

Men i Norge finnes krav og regler, selv om de ikke er strenge nok - som ikke eksisterer/respekteres i slike land.

for og vaere helt aerlig,Den dokumentaren som blir vist i kveld har jeg ingen planer om og se.Jeg klarer det bare ikke,det er for grusomt!!Jeg er rystet og sjokkert over det du skrev,det er ufattelig at mennesker er i stand til sliker grusomme handlinger mot uskyldige dyr.Jeg blir saa sint,saa jaevla sint....

Klarte det ikke jeg heller. Jævlig nok å se reklameklippene.

Alle som reagerer, meld dere inn i dyrevernsorganisasjoner! De kan virkelig gjøre noe - bare de har midler nok. Og nok støtte og engasjement fra omverdenen.

Selvfølgelig var det oppstyr da man fikk filmet fra pelsfarmer. Hvor var du da?

Men i Norge finnes krav og regler, selv om de ikke er strenge nok - som ikke eksisterer/respekteres i slike land.

Oppstyr i hmm.. minst tre dager.

Ikke at jeg egentlig tror oppstyret om hundepelsen kommer til å vare så mye lenger.

Annonse

DU synes kanskje det er greit at dyr blir flådd levende ?

Såvidt jeg vet blir minker og rever i Norge avlivet på en mer human måte. Om pelsindustrien har livets rett er en annen diskusjon.

Gjest Ompalompa

Klarte det ikke jeg heller. Jævlig nok å se reklameklippene.

Alle som reagerer, meld dere inn i dyrevernsorganisasjoner! De kan virkelig gjøre noe - bare de har midler nok. Og nok støtte og engasjement fra omverdenen.

Jeg valgte også å ikke se dokumentaren, jeg blir for provosert av slikt.

Jeg synes også nick og citoyen virker som to barnslige tullinger som ikke er i stand til å ta inn over seg grusomhetene.

Jeg valgte også å ikke se dokumentaren, jeg blir for provosert av slikt.

Jeg synes også nick og citoyen virker som to barnslige tullinger som ikke er i stand til å ta inn over seg grusomhetene.

Tvert imot. Kommentaren min går ut på at de fleste mennesker nettopp ikke tar inn over seg grusomhetene - ikke før det er hunder det gjelder. Alle vet jo at pelsoppdrett er industri i Norge også, uten at det pleier å være et tema annet enn i to-tre dager etter et nyhetsoppslag. Det er jo "bare" mink og rev det gjelder.

DU synes kanskje det er greit at dyr blir flådd levende ?

Såvidt jeg vet blir minker og rever i Norge avlivet på en mer human måte. Om pelsindustrien har livets rett er en annen diskusjon.

Pelsdyrholdet i Norge er ikke særlig humant. Jeg synes på ingen måte det er greit at dyr blir flådd levende. Jeg synes derimot det er hyklerisk å skrike opp om mishandling av hunder uten at man samtidig tar et oppgjør med vår egen pelsindustri. Noen gjør selvsagt begge deler, men jeg har snakket med forbausende mange mennesker som synes det er mye verre når det er hunder enn når det er rever.

Tvert imot. Kommentaren min går ut på at de fleste mennesker nettopp ikke tar inn over seg grusomhetene - ikke før det er hunder det gjelder. Alle vet jo at pelsoppdrett er industri i Norge også, uten at det pleier å være et tema annet enn i to-tre dager etter et nyhetsoppslag. Det er jo "bare" mink og rev det gjelder.

De flår levende dyr. Mink og rev blir avlivet FØR de blir flådd. Ganske stor forskjell?

Pelsdyrholdet i Norge er ikke særlig humant. Jeg synes på ingen måte det er greit at dyr blir flådd levende. Jeg synes derimot det er hyklerisk å skrike opp om mishandling av hunder uten at man samtidig tar et oppgjør med vår egen pelsindustri. Noen gjør selvsagt begge deler, men jeg har snakket med forbausende mange mennesker som synes det er mye verre når det er hunder enn når det er rever.

Vil absolutt påstå at rever/minker både lever og blir avlivet ganske mye mer humant enn dokumentaren viste ang. hundene. Derfor mener jeg det er feil å sammenligne som du gjør.

Jeg forsvarer forsåvidt ikke pelsdyrindustrien - men ren dyremishandling gjør meg forbanna.

Annonse

De flår levende dyr. Mink og rev blir avlivet FØR de blir flådd. Ganske stor forskjell?

De dør på grusomme måter uansett. Men en ting er måten de dør på - det varer tross alt ikke så lenge, enn så grusomt det er. En helt annen og langt verre ting er måten de lever hele livet sitt på.

Vil absolutt påstå at rever/minker både lever og blir avlivet ganske mye mer humant enn dokumentaren viste ang. hundene. Derfor mener jeg det er feil å sammenligne som du gjør.

Jeg forsvarer forsåvidt ikke pelsdyrindustrien - men ren dyremishandling gjør meg forbanna.

Selve avlivingen er nok gjerne mer "human" (i den grad man kan kalle henretting humant), men måten de lever på er ikke stort bedre her i Norge, meg bekjent.

Selve avlivingen er nok gjerne mer "human" (i den grad man kan kalle henretting humant), men måten de lever på er ikke stort bedre her i Norge, meg bekjent.

Jeg har ikke inngående kjennskap til noen av dem.... men i Norge bor man i bur innendørs med jevnlig tilførsel av mat. De blir ikke utsatt for ren tortur.

De dør på grusomme måter uansett. Men en ting er måten de dør på - det varer tross alt ikke så lenge, enn så grusomt det er. En helt annen og langt verre ting er måten de lever hele livet sitt på.

Ikke glem at mange av de som reagerer sterkt på slike tv-program også f.eks. støtter dyrevern generelt. Jeg stopper opp å tar en prat hvis dyrebeskyttelsen har en stand i gågata. (gir også penger).

Det er ikke riktig å sette slike ting opp mot hverandre. Går fint å ha to(minst) tanker i hodet på en gang.

Gjest Ompalompa

Glad vanviddet du og nick startet i denne tråden er blitt slettet. Jeg har ikke lengre noen respekt for dere to og vil følgelig heller ikke føre noen diskusjon.

Man starter ikke en seriøs diskusjon med folk som lager kvalme om et program/ tema som har opprørt en masse mennesker.

Jeg har ikke inngående kjennskap til noen av dem.... men i Norge bor man i bur innendørs med jevnlig tilførsel av mat. De blir ikke utsatt for ren tortur.

Å leve hele livet sitt i et bittebittelite bur er tortur nok for meg.. Kanskje ikke så mye fysisk tortur som psykisk tortur.

Glad vanviddet du og nick startet i denne tråden er blitt slettet. Jeg har ikke lengre noen respekt for dere to og vil følgelig heller ikke føre noen diskusjon.

Man starter ikke en seriøs diskusjon med folk som lager kvalme om et program/ tema som har opprørt en masse mennesker.

Jeg tror du misforstår meg totalt her.. men for all del, be an island.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...