Gå til innhold

Epost-KAMP: Levende flådd

Gjest Til kamp MOT dyremishandling

Anbefalte innlegg

Gjest Til kamp MOT dyremishandling

TV2 viser onsdag 26 februar Dokument 2: Levende flådd. Dokumentaren handler om dyremishandlingen som foregår under produksjon av pels, skinn og kjøtt fra hund og katt i Asia. Vi som norske forbrukere bidrar til at torturen av hunder og katter fortsetter når vi kjøper klær, sko og gjenstander med pelskanter.

Delta i Dyrebeskyttelens e-postkampanje og press politikerne til å innføre import- og handelsforbud mot pels- og skinnprodukter fra hund og katt.

Din e-post sendes til landbruksminister Lars Sponheim, og i tillegg settes ditt navn og din e-postadresse opp på en liste hos Dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94833-epost-kamp-levende-fl%C3%A5dd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne i falle meg inn å hive meg på bølgen. Dyremishandling, Michael Jackson, omskjæring, vi blir styrt akkurat dit "journalistene" vil ha oss. Masse oppmerksomhet, det selger. Fakta er i beste fall fordreid, i verste fall lyver de så det gviner. Dokument 2? Pføy!

Annonse

Det kunne i falle meg inn å hive meg på bølgen. Dyremishandling, Michael Jackson, omskjæring, vi blir styrt akkurat dit "journalistene" vil ha oss. Masse oppmerksomhet, det selger. Fakta er i beste fall fordreid, i verste fall lyver de så det gviner. Dokument 2? Pføy!

IKKE falle meg inn, osv

Hvis du tror at Dokument 2 sendte denne dokumentaren fordi noen vil tjene penger, tror jeg du må få profesjonell assistanse til å vrenge hjernen din på plass.

Finn et annet emne du kan provosere idiotisk med.

Hvis du tror at Dokument 2 sendte denne dokumentaren fordi noen vil tjene penger, tror jeg du må få profesjonell assistanse til å vrenge hjernen din på plass.

Og du mener de sendte denne dokumentaren fordi? Og reklamerte villt for den fordi? Dokument 2 suger! Har du forresten vært innom et norsk slakteri i det siste? Der de spiller Mozart for den kua som skal avlide, mens slekta står med myke øreklokker så de ikke skal ta anstøt av det vennlige rautet som tross alt unnslipper når bolten trenger mykt inn i hjernen. Temperaturen er selvfølgelig 30 grader, så de ikke skal fryse.

Annonse

nick...glemt å ta de små blå?

Uansett hvilken motiver tv2 hadde for sin dokumentar (penger feks), forandrer ikke det fakta; at tusenvis av dyr lever og dør under de grusomste forhold. Som vanlig er det noen som ikke vil se sannheten i øynene, i dette tilfellet deg.

De som lagde dokumentaren hadde kanskje idealistiske meninger med det, men TV2 sendte den kun for å tjene penger. Hvor naiv går det an å være.

De som lagde dokumentaren hadde kanskje idealistiske meninger med det, men TV2 sendte den kun for å tjene penger. Hvor naiv går det an å være.

Det er Dyrebeskyttelsen som

lenge har ønsket medias fokus på dette, fordi fler kan reagere. Tror du kanskje Dyrebeskyttelsen gjør det for å tjene penger, elller for å få oppmerksomhet?

At antakelig TV2 tjener sikkert penger på det, er vel nærmest irrelevant i denne saken! Det er ikke derfor de sender dokumentaren. De gjorde det etter forespørsel fra Dyrebeskyttelsen. Og OM de gjorde det for pengenes skyld, så gjorde de det fordi de visste at det ville vekke engasjement og følelser i folk. Og det er nettopp det som er poenget. Jo fler som vet om grusomhetene som skjer, desto større er mulighetene for å få det stanset!

Og det er nettopp DET som er den endelige intensjonen.

Det er Dyrebeskyttelsen som

lenge har ønsket medias fokus på dette, fordi fler kan reagere. Tror du kanskje Dyrebeskyttelsen gjør det for å tjene penger, elller for å få oppmerksomhet?

At antakelig TV2 tjener sikkert penger på det, er vel nærmest irrelevant i denne saken! Det er ikke derfor de sender dokumentaren. De gjorde det etter forespørsel fra Dyrebeskyttelsen. Og OM de gjorde det for pengenes skyld, så gjorde de det fordi de visste at det ville vekke engasjement og følelser i folk. Og det er nettopp det som er poenget. Jo fler som vet om grusomhetene som skjer, desto større er mulighetene for å få det stanset!

Og det er nettopp DET som er den endelige intensjonen.

Dyrebeskyttelsen gjør dette for å få mer oppmerksomhet mot det de kjemper for. Dette betyr penger i kassa, penger de bruker til bra ting.

TV2 har kun en funksjon, tjene penger (innen konsesjonsvilkårene) Tror du noe annet er du utrolig naiv. Hadde de ikke tjent på å sende dette programmet (som fikk gratis reklame i alle aviser og andre kanaler) så hadde de ikke sendt det.

Og hva hjelper det om folk blir sjokkerte og ikke får sove osv.? Hva vil skje? Ingenting regner jeg med. Dette har vært dokumentert før, det skal ikke være mulig å bli overrasket/sjokkert av dette.

Leste du forresten artikkelen om kjendisene som ikke likte pels, de brukte det kun når det var veldig kaldt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...