Gå til innhold

Tatoveringer begynner å bli harry!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pleier dine vurderinger å slå til?

Hva slags innvirkning tror du det vil ha på den enekelte tatoverte, og på samfunnet som sådan at dette blir Harry om 6-7 år?

Hvorfor tar det etter din mening 6-7 år og ikke 5-6 eller 7-8?

Er det noe som kan gjøres for å hjelpe alle disse kommende Harryene? Du har jo sett problemet komme over en tid og har sikkert gjort deg opp en del tanker om det.

Hvorfor har du ikke vært ute og advart tidligere?

Pleier dine vurderinger å slå til?

Hva slags innvirkning tror du det vil ha på den enekelte tatoverte, og på samfunnet som sådan at dette blir Harry om 6-7 år?

Hvorfor tar det etter din mening 6-7 år og ikke 5-6 eller 7-8?

Er det noe som kan gjøres for å hjelpe alle disse kommende Harryene? Du har jo sett problemet komme over en tid og har sikkert gjort deg opp en del tanker om det.

Hvorfor har du ikke vært ute og advart tidligere?

At motefenomener etter noen år betraktes som harry av de som ikke "omstiller" seg, er vel ikke akkurat noen nyhet.

Forskjellen er at moter som krever anatomiske inngrep, ikke er så enkle å endre på, mens omstillingen går rimelig greit når det gjelder å kvitte seg med harrypregede klær, hårfrisyrer, ting og generell adferd.

Annonse

Ulv I Faarikaal

At motefenomener etter noen år betraktes som harry av de som ikke "omstiller" seg, er vel ikke akkurat noen nyhet.

Forskjellen er at moter som krever anatomiske inngrep, ikke er så enkle å endre på, mens omstillingen går rimelig greit når det gjelder å kvitte seg med harrypregede klær, hårfrisyrer, ting og generell adferd.

De som tjener penger på at ting blir moderne og dermed andre ting umoderne fyrer oppunder så godt de kan for å påvirke oss. Jeg tror de som kaller ting umoderne er ofre for kommersialiseringen. Å latterliggjøre mennesker som ikke følger moten er en uting, og de som gjør det stikker seg ut som ofre for moteindustrien, og hjelper til med profittgenereringen, eller kanskje de har interesser i bisnissen ?

De som tjener penger på at ting blir moderne og dermed andre ting umoderne fyrer oppunder så godt de kan for å påvirke oss. Jeg tror de som kaller ting umoderne er ofre for kommersialiseringen. Å latterliggjøre mennesker som ikke følger moten er en uting, og de som gjør det stikker seg ut som ofre for moteindustrien, og hjelper til med profittgenereringen, eller kanskje de har interesser i bisnissen ?

Nei, Harry betyr ikke det. Det er avledet av av det tyske Heinrich, og betyr "hjem" og "mektig, rik". "Den mektige i hjemmet", via engeske Henrik....

(he he he)

Ulv I Faarikaal

Nei, Harry betyr ikke det. Det er avledet av av det tyske Heinrich, og betyr "hjem" og "mektig, rik". "Den mektige i hjemmet", via engeske Henrik....

(he he he)

harry er det som en selv ikke liker, en slags latterliggjørig og forakt for andre mennesker ?

Gjest julianne

Enig.

*klamrer meg til mine umoderne og snart også "harry" furumøbler*

Annonse

Tattoveringer er harry, men i og med at jeg er fra asker og per definisjon er harry, så må man jo nesten ha en tattis eller to!

Jeg synes f.eks. sånne som enkelte kvinnfolk har på korsryggen er kult. Men det er vel de enste store tattisene jeg liker på damer.

Gutter bør f.eks. ha navnet på damene sine, og så stryke over når det blir slutt. Det har jeg gått for nå! Det ser bra ut!

Ulv I Faarikaal

Enig.

*klamrer meg til mine umoderne og snart også "harry" furumøbler*

Jeg fant ut at de som sier det er harry å handle på Svinesund, bor så langt vekk fra godene at det ikke svarer seg å reise dit, og da må misunnelsen sive ut på en måte.

Kollegaen kaller stedet for Bay of Pigs, da han er kubaner, og at nordmenn invaderer Sverige på samme måte som de gjorde. Når er fyren helt på jordet da, eller på feil jorde, det dumme fliret beviser det.

Ulv I Faarikaal

Tattoveringer er harry, men i og med at jeg er fra asker og per definisjon er harry, så må man jo nesten ha en tattis eller to!

Jeg synes f.eks. sånne som enkelte kvinnfolk har på korsryggen er kult. Men det er vel de enste store tattisene jeg liker på damer.

Gutter bør f.eks. ha navnet på damene sine, og så stryke over når det blir slutt. Det har jeg gått for nå! Det ser bra ut!

Blir ikke det mye klussing oppå hverandre ?

Blir ikke det mye klussing oppå hverandre ?

Neida, man har jo f.eks. Siri helt øverst armen - nesten oppå skulderen - og når det blir slutt så tattoverer man en rett strek over den.

Så skriver man f.eks. Siri Anne under Siri, og når det blir slutt så stryker man over henne.

Siri Belina, som selvsagt er den man blir sammen med etter Siri og Siri Anne, skrives selvsagt under Siri Anne igjen, og jaggu blir ikke Siri Kari den neste på lista.

Etter hvert som det blir fullt på armen må man selvsagt skifte arm.

Ulv I Faarikaal

Neida, man har jo f.eks. Siri helt øverst armen - nesten oppå skulderen - og når det blir slutt så tattoverer man en rett strek over den.

Så skriver man f.eks. Siri Anne under Siri, og når det blir slutt så stryker man over henne.

Siri Belina, som selvsagt er den man blir sammen med etter Siri og Siri Anne, skrives selvsagt under Siri Anne igjen, og jaggu blir ikke Siri Kari den neste på lista.

Etter hvert som det blir fullt på armen må man selvsagt skifte arm.

Har heligvis ikke det problemet, jeg telte opp bare 6 faste (mer enn to år), pluss temporære som jeg ikke har bokført, og noen på ren utgiftskonto.

Jeg har oppdaget at damer kan føres på regnskapskonti. De som bare er ført opp med 65 øre i tefonutgifter er ikke så mye å snakke om.

Har heligvis ikke det problemet, jeg telte opp bare 6 faste (mer enn to år), pluss temporære som jeg ikke har bokført, og noen på ren utgiftskonto.

Jeg har oppdaget at damer kan føres på regnskapskonti. De som bare er ført opp med 65 øre i tefonutgifter er ikke så mye å snakke om.

Hvis grensen går på 2 år så kan man trygt si at mine armer er uten navn.

Jeg har ingen over to år.

Så man kan få fratrekk for kvinnfolk, ja? Praktisk! :)

Jeg ville aldri tatt en tatovering. Tenk å merke huden sin med noe sånt, som varer livet ut! Synes det er stygt.

Et unntak er en spesiell tatovering på menn som jeg har sett rundt overarmen. Det er en dekorativ og stilren "lenke" som går rundt overarmen, litt ovenfor der et t-skjorteerme slutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...