Gå til innhold

Tatoveringer begynner å bli harry!

Anbefalte innlegg

Jeg ville aldri tatt en tatovering. Tenk å merke huden sin med noe sånt, som varer livet ut! Synes det er stygt.

Et unntak er en spesiell tatovering på menn som jeg har sett rundt overarmen. Det er en dekorativ og stilren "lenke" som går rundt overarmen, litt ovenfor der et t-skjorteerme slutter.

Det går jo selvsagt ann å fjerne med laser, men tenk deg når folk blir eldre å huden sigen - ikke mye lekkert.

Det samme gjelder tatto av øynebryn, rundt øya, rundt munnen osv. Men her går det vel ann å få sånn som sitter på i 4 måneder eller noe sånt.

Det ser forresten helt latterlig ut, fordi det er så opplagt og markert.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hvis grensen går på 2 år så kan man trygt si at mine armer er uten navn.

Jeg har ingen over to år.

Så man kan få fratrekk for kvinnfolk, ja? Praktisk! :)

Nå spørs det hva slag utgifter det dreier seg om, alkohol kan ikke bokføres som utgift til fradrag, heller ikke gummi eller sexleketøy. Slike aktiviteter kommer under hobby. Inntekt fra hobby trenger ikke oppgis.

Nå spørs det hva slag utgifter det dreier seg om, alkohol kan ikke bokføres som utgift til fradrag, heller ikke gummi eller sexleketøy. Slike aktiviteter kommer under hobby. Inntekt fra hobby trenger ikke oppgis.

Tja... representasjonskostnader?

Det må da her gå ann å føre i hvert fall alkohol?

Dildoene blir kanskje noe verre :)

Det går jo selvsagt ann å fjerne med laser, men tenk deg når folk blir eldre å huden sigen - ikke mye lekkert.

Det samme gjelder tatto av øynebryn, rundt øya, rundt munnen osv. Men her går det vel ann å få sånn som sitter på i 4 måneder eller noe sånt.

Det ser forresten helt latterlig ut, fordi det er så opplagt og markert.

Akkurat det jeg tenkte på:-) Huden vår er jo ikke alltid like spenstig og glatt, etterhvert er den bare NØDT til å begynne og sige...og da ser ikke en tatovering mye fin ut! Æsj. Dessuten blir ofte strekene mere "utflytende" etterhvert, og bildet eller motivet blir uklart.

Ulv I Faarikaal

Tja... representasjonskostnader?

Det må da her gå ann å føre i hvert fall alkohol?

Dildoene blir kanskje noe verre :)

Nei, du kan føre et måltid til fradrag hvis det er øl og vin med, og øl/vin ikke koster mer enn maten på samme regning/måltid. Drinker på samme regning diskvalifiserer hele måltidet for fradrag. Norge er snåle sånn. Men det jukses selvsagt over en lav sko.

Nei, du kan føre et måltid til fradrag hvis det er øl og vin med, og øl/vin ikke koster mer enn maten på samme regning/måltid. Drinker på samme regning diskvalifiserer hele måltidet for fradrag. Norge er snåle sånn. Men det jukses selvsagt over en lav sko.

Et rart land.

Men da blir det jo bare til at man drikker ekstra mye vin. F.eks. er det jo ofte vin det går på når man er på date uansett!

Annonse

Gjest julianne

Eller lute dem, så har du noe annet. Tror jeg ville gjort det.

De er lutet. Det er nok derfor de er så umoderne. Men jeg synes nå de er fine :-) Kan jo prøve møbelolje med mørke fargepigmenter en dag jeg kjeder meg.

Apropos møbler, kom du noe lenger med han sure bonden som kidnappet dine?

Ulv I Faarikaal

De er lutet. Det er nok derfor de er så umoderne. Men jeg synes nå de er fine :-) Kan jo prøve møbelolje med mørke fargepigmenter en dag jeg kjeder meg.

Apropos møbler, kom du noe lenger med han sure bonden som kidnappet dine?

Vær forsiktig med å beise luta møbler, det blir ikke alltid bra. Fargen forandres over tid og kan bli et sørgelig syn. La dem være luta.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Enn hvis jeg avfetter dem (de er oljet også) og grunner med et eller annet?

Avfetting.

Bruk vannløselig malingfjerner f eks, men treet kan slå seg.

Oljen trekker godt inn i treet, og du får den aldri helt vekk. Beising er da ikke å anbefale. Prøv på et usynlig sted. Er det brukt linolje må du fortsatt bruke linolje og ikkeno annet. Er det alkydolje, kan du lakke eller male dem med alkydmaling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...