Gå til innhold

Nye bidragsregler

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp. Min mann har 5 barn. To med meg, og tre med den første kona. Med de gamle reglene, skulle bidragspliktig ikke betale mer enn 28% av brutto inntekt. Så han har betalt 28% delt på fem unger, og ganger 3 som har blitt det beløpet han skulle betale i bidrag.

Fikk brev fra trygdekontoret i dag at han måtte betale 2500 kroner MER pr mnd enn det han betaler nå.

Det står i de nye reglene at bidragspliktig ikke skal betale mer enn 25% av brutto-inntekt. Blir det da:

25% delt på 5 unger ganger tre?

Eller skal han betale 25% i bidrag?

Ungene hans er alle i tenårene, så det siste året har de ikke overnattet her, de er travelt opptatt på hver sin kant. De stikker jo innom da, så vi ser de jo...

Kan noen svare meg på dette med de 25%, om det blir tatt hensyn til de 2 vi har sammen?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95110-nye-bidragsregler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mye greie på bidragsregler, men vet ihvertfall at med de nye reglene forsvinner skattefradraget for bidragsyter.. samtidig som mottaker ikke skal skatte av beløpet.

Det vil si at selv om maksimalt bidrag syntes å synke fra 28 til 25%, så vil det reelt øke ved at det ikke gis skattefradrag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95110-nye-bidragsregler/#findComment-531745
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...