Gå til innhold

Langrenn - en sport for neandertalere og fjellaper.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

43

• Zirine

8

• shandy

6

• punkyB

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Ikke bare det, men tenk at det er mulig å være så skrullete. Bruke timer på å finne seg en god plass langs skiløypa - gå HELT opp dit, stå der og hutre og fryse i timesvis - bare for å se en favorittskiløperen *vroom* fare forbi, og i løpet av sekunder er det over - da skjer alt nede ved målområdet....

Ufattelig.

Helt klart zirine, men det er godt at noen gidder, så kan vi andre sitte inne i varmen, eller gå oss varme for egen maskin :)

Uansett hva du skriver kommer jeg til å kose meg med å se på bl.a. langrenn, skyskyting og skøyter resten av livet. Utenlandsk klubbfotball og ishockey får andre ha i fred for meg.

NRK dekker fint den sporten jeg ønsker å se, så jeg behøver ikke noen parabol.

Fotball og hockey kan du se på x antall andre kanaler - i tillegg til en hel del på de norske. Jeg fatter ikke hva som er problemet ditt - at mange nordmenn interesserer seg for langrenn og gjerne vil se det på tv? Hvilken rolle spiller det hva folk i Brasil interesserer seg for? Burde vi vise mer Amerikans fotball på norsk tv fordi amerikanerne digger denne sporten?

Annonse

Utøverne at langrenn er ingen homogen masse. De flinke kan nok være ok.

Men de midt på treet er SP-folk, ekle sosialdemokrater eller treningsivrige som ikke får det til i andre idretter. De som har tusla av seg bakfylla innover i Marka, har sett disse sinte uvesenene med kondomdress og fråde i ansiktet, mens de jager deg unna og kjefter og smeller i bitterhet over manglende resultater. De reiser gjerne landet rundt på turrenn hvor de kan få medaljer i skapet bare ved å delta.

Problemet med langrenn er at det hviler noe gerhardsensk over det hele. Det er sliteridrett, bygdeidrett, svette og gørr. I ditt ansikts sved skal du ete ditt brød. Det er alvor og asketisk livsførsel. En idrett som skapt for moralister og nasjonalister.

...

Jeg er overbevist om sammenhengen mellom OL på Lillehammer og resultatet i EU-avstemningen samme år. Det er ekkelt.

Men de midt på treet er SP-folk, ekle sosialdemokrater eller treningsivrige som ikke får det til i andre idretter. De som har tusla av seg bakfylla innover i Marka, har sett disse sinte uvesenene med kondomdress og fråde i ansiktet, mens de jager deg unna og kjefter og smeller i bitterhet over manglende resultater. De reiser gjerne landet rundt på turrenn hvor de kan få medaljer i skapet bare ved å delta.

Problemet med langrenn er at det hviler noe gerhardsensk over det hele. Det er sliteridrett, bygdeidrett, svette og gørr. I ditt ansikts sved skal du ete ditt brød. Det er alvor og asketisk livsførsel. En idrett som skapt for moralister og nasjonalister.

...

Jeg er overbevist om sammenhengen mellom OL på Lillehammer og resultatet i EU-avstemningen samme år. Det er ekkelt.

Syns du har noen meget gode poeng her!

Syns du har noen meget gode poeng her!

Legg merke til at jeg ikke omtaler de som lar seg rive med av medias dekning av disse skirennene.

Jeg må medgi at jeg selv er blant disse. Ikke så mye, naturligvis, men noe.

Jeg antar at det har med en fasinasjon over duellene mann mot mann, kamp om sekunder og selve løpenes forløp. Dernest må man rett og slett bøye seg for de presetasjoner som framvises, utført at topptrente idrettsfolk.

Jeg vil altså hevde at det er en forskjell mellom meg (som tilskuer) og de ekleste eksponeneter for langrenn som folkeidrett.

Etter disse resonnementer har jeg funnet ut at langrenn er ok som toppidrett, men lite tiltalende som folkeidrett.

Uansett hva du skriver kommer jeg til å kose meg med å se på bl.a. langrenn, skyskyting og skøyter resten av livet. Utenlandsk klubbfotball og ishockey får andre ha i fred for meg.

NRK dekker fint den sporten jeg ønsker å se, så jeg behøver ikke noen parabol.

Jeg ser på langrenn selv i ny og ne, så det er ikke mitt poeng å få folk til ikke å se på det.

Ja, nei jeg kan ikke si jeg hadde hatt store utbyttet av å sitte på en tribune å se noen små prikker løpe rundt nei.

Men for all del, hver sin smak :)

Grisa smurfene gjorde vi i hvert fall, og nå er det semifinaler fra torsdag!

Sånne småting gjør livet herlig :)

Fotball og hockey kan du se på x antall andre kanaler - i tillegg til en hel del på de norske. Jeg fatter ikke hva som er problemet ditt - at mange nordmenn interesserer seg for langrenn og gjerne vil se det på tv? Hvilken rolle spiller det hva folk i Brasil interesserer seg for? Burde vi vise mer Amerikans fotball på norsk tv fordi amerikanerne digger denne sporten?

De må gjerne vise så mye langrenn og kjerringhåndball som de vil, men nordmenn lever av en eller annen merkverdig grunn i den troen av at dette er store idretter, og at utøverne er noen av verdens beste menn/kvinner.

Det er utrolig feil!

Annonse

Selv om jeg er fotballidiot, må jeg medgi at det er nok fotball, ialle fall på min tv. Dersom man holder seg med Canal Digital og kanskje også Viasat, er det rikelig. NRK har alltid vært upålitelige når det gjelder fotball. Nå for tiden driver de visstnok og sender noen engelske 1. divisjonskamper.

Men hockey? Jeg synes du snakket om neadertalere?

Den dagen Norge kommer seg videre fra E-VM kan man begynne å sende litt mer håkky.

Norge er elendige i hockey. Det er i b-pulja nå, og blir sannsynligvis også der.

Det er ikke rart når man ikke kan spille hockey nord for Trondheim, grunnet at det ikke finnes ishaller der. Ikke finnes det nok ishaller i resten av Norge heller. Selv enkelte eliteserielag spiller i haller som ikke ligner noe som helst.

Vi hadde en fin mann i norsk hockey som sloss vilt for å få flere haller i Norge, så vi kunne konkurrert med land vi faktisk kan sammeligne oss med (Finland og Sverige er jo blant verdens beste hoceynasjoner), og han ville at vi, som våre naboland, skulle få flere haller. Han lyktes dårlig, selv om han slåss, slåss og slåss. Denne mannen gjorde mye for norsk hockey.

Nå, etter hans død, så ser det likevel ut som om det er håp for at det skal bygges flere haller. 30 haller skal visst bygges rundt om i Norge i løpet av en 10-års periode, noe som selvsagt vil bidra til at det er håp for norsk hockey i framtiden.

Mannen het for øvrig Trond Kirkevaag, og han fortjente det minuttet med stillhet han fikk under samtlige hockeykamper som gikk, uken etter hans død.

...

Hehe, jeg er ikke uenig :)

De må gjerne vise så mye langrenn og kjerringhåndball som de vil, men nordmenn lever av en eller annen merkverdig grunn i den troen av at dette er store idretter, og at utøverne er noen av verdens beste menn/kvinner.

Det er utrolig feil!

Vel - de er jo verdens beste idrettsutøvere innenfor sin gren.

At du mener at en fotballkis som løper etter en ball i 90 minutter gjør en bedre sportsprestasjon enn en som går i en helvetes fart, 50 km på ski .... vel, det blir nå engang bare din subjektive (og merkelige) vurdering. Deg om det.

Uansett - sportslige prestasjoner henger ikke nødvendigvis sammen med hva du ser/ikke ser på tv.

Noen ganger snakker du så mye tull ass.

Det er utrolig feil!

Føler for å forsvare meg litt her. Jeg ser faktisk at langrenn ikke er noen stor sport i verdensammenheng. Heter det ikke nordiske grener også da???

Men jeg husker faktisk hvor jeg var da Oddvar Brå brakk staven, og jeg liker å se Alsgaard i kondomdress og sexy solbriller slå svenskene.

Så enkel er jeg.

Norge er elendige i hockey. Det er i b-pulja nå, og blir sannsynligvis også der.

Det er ikke rart når man ikke kan spille hockey nord for Trondheim, grunnet at det ikke finnes ishaller der. Ikke finnes det nok ishaller i resten av Norge heller. Selv enkelte eliteserielag spiller i haller som ikke ligner noe som helst.

Vi hadde en fin mann i norsk hockey som sloss vilt for å få flere haller i Norge, så vi kunne konkurrert med land vi faktisk kan sammeligne oss med (Finland og Sverige er jo blant verdens beste hoceynasjoner), og han ville at vi, som våre naboland, skulle få flere haller. Han lyktes dårlig, selv om han slåss, slåss og slåss. Denne mannen gjorde mye for norsk hockey.

Nå, etter hans død, så ser det likevel ut som om det er håp for at det skal bygges flere haller. 30 haller skal visst bygges rundt om i Norge i løpet av en 10-års periode, noe som selvsagt vil bidra til at det er håp for norsk hockey i framtiden.

Mannen het for øvrig Trond Kirkevaag, og han fortjente det minuttet med stillhet han fikk under samtlige hockeykamper som gikk, uken etter hans død.

Visste ikke at Kirkvaag var hockeyfan.

Er jo ikke lett med idrett i Norge egentlig - og vi er jo egentlig for få til å hevde oss i 'verdensidretter'. Men som du sier - Sverige og Finland har klart det , og da burde jo Norge klare det. Vi nordmenn er vel ganske sjåvinistiske - spm de fleste andre - bryr oss bare om idretter der vi gjør det bra - ergo hockey faller ned på lista. Den tiden vi var i A-vm for noen år siden var vel interessen litt bedre?

Vel - de er jo verdens beste idrettsutøvere innenfor sin gren.

At du mener at en fotballkis som løper etter en ball i 90 minutter gjør en bedre sportsprestasjon enn en som går i en helvetes fart, 50 km på ski .... vel, det blir nå engang bare din subjektive (og merkelige) vurdering. Deg om det.

Uansett - sportslige prestasjoner henger ikke nødvendigvis sammen med hva du ser/ikke ser på tv.

Noen ganger snakker du så mye tull ass.

Så vidt jeg vet så driter du laaaaaaaangt i sport, så du er ikke den rette til å uttale deg!

Poenget mitt er at nordmenn, av en eller annen merkverdig grunn, tror at disse menneskene er bedre enn alle andre fordi de er så suverent gode. Og det er de - i den idretten de bedriver, men når man også vet - dersom man faktisk ser på fakta - at det er jæææææææææævla få i verden som bedriver denne idretten, så er ikke lenger prestasjonen så stor.

Nei: En stor prestasjon i norsk idrett er Rodals OL gull. Det var enormt stort, og kan ikke engang sammenlignes med Alsgaards - gud vet hvor mange gull.

Vinteridrett generelt er en enormt liten idrett, kanskje med unntak av alpint, og prestasjonene må man se på deretter.

En norsk spydkaster, Pål Arne Fagernes, var i norgeseliten i langrenn når han var junior, og det var så godt som uten å trene!

Det bør si litt om hvor imponerende disse gutta egentlig er.

Dessverre har sannsynligvis denne mannen kastet bort sitt talent i forhold til mange idretter på tull, men likevel. Det sier litt om hvor lett det er å bli god i en idrett som "ingen" driver med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...