Gå til innhold

Samboern fyller 30 - Gaveidé?

Anbefalte innlegg

Gjest lis@bet

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gi ham. Vi har vært sammen i over 5 år, og han har liksom alt fra før av.

Så det må bli en type gave som vi begge kan ha glede av, men langhelg til Roma eller noe sånt passer ikke akkurat nå.

Ikke stripper!!

Kunne arrangert et surprise-party, men han kjenner så mange forskjellige folk, og jeg har ikke navn eller nummer til så mange av dem.

Han er uansett en sporty type som tar utfordringer, og like glad i meg uansett om jeg ikke finner på noe spesielt til bursdagen hans... :-)

Er det noen lure sjeler som kan gi meg tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95149-samboern-fyller-30-gaveid%C3%A9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkenådessverre

Dersom han har alt så får du heller la være å kjøpe noe ;)

Forresten så kjenner vi ikke samboeren din så det blir vanskelig for oss å finne noe til ham. Du får spørre ham hva han ønsker seg for det er tross alt han som skal ha gaven. :P

Neida, skal svare seriøst, jeg.

Er det noe han har snakket om at han kunne tenke seg å gjøre? Lære? Språkkurs? Klatrekurs? Dykkekurs?

Slike ting koster litt. Både tid og penger.

Konkret eks: Gi ham et spanskkurs og løfte om tur til Spania neste år når dere begge kan spansk.

Gjest lis@bet

Han har alt fra før? Gi han ingenting da - det har han ikke fra før ;)

Nei, menne .... hva interesserer han seg for?

Tja, han liker å lage mat, glad i naturen og hytta, fisking.. en øl på byen, lunsj på Grunerløkka..

Han er litt rar også skjønner du, interesserer seg f.eks. overhodet ikke for TV (nyhetene må han få med seg), eller musikk.

Vanskelig tilfelle, gitt.

Tja, han liker å lage mat, glad i naturen og hytta, fisking.. en øl på byen, lunsj på Grunerløkka..

Han er litt rar også skjønner du, interesserer seg f.eks. overhodet ikke for TV (nyhetene må han få med seg), eller musikk.

Da kan du kjøpe det han mangler av fiskeutstyr.

Liker han å pilke, kan du jo overraske med rød maggot - hvis du greier å få tak i det. Da biter ørreten og røya.

Ei kasse med øl ved siden av og eventuellt varmt tøy, så blir`n sikkert blid :)

Tja ....

- Et sånt fluebindersett - pluss en bok sånn at han lærer det grunnleggende.

- Jeg vet at dyktige og kjente/halvkjente fotografer arrangerer fotokurs innimellom, man får være med, man lærer og man blir evaluert. Finnes det no sånt blant kokker? Det måtte jo vært kult da - latt han få gå en uke i lære hos en kjendiskokk :)

- Hva med å gi han en opplevelsestur i regi av en eller annen - i friluft. Til en isbre eller et fjell eller en vulkan, hva vet jeg - jeg driver ikke med sånt :) Du tenker på en tur som dere ta sammen - hvis jeg skulle gitt bort en gave, så ville jeg gitt en tur han kunne ta alene. Men det er du som kjenner han og vet hva han vil sette mest pris på.

Nei ... jeg er definitivt ikke i det oppfinnsomme hjørnet i dag - det var alt jeg klarte å komme opp med ....

Annonse

Tja ....

- Et sånt fluebindersett - pluss en bok sånn at han lærer det grunnleggende.

- Jeg vet at dyktige og kjente/halvkjente fotografer arrangerer fotokurs innimellom, man får være med, man lærer og man blir evaluert. Finnes det no sånt blant kokker? Det måtte jo vært kult da - latt han få gå en uke i lære hos en kjendiskokk :)

- Hva med å gi han en opplevelsestur i regi av en eller annen - i friluft. Til en isbre eller et fjell eller en vulkan, hva vet jeg - jeg driver ikke med sånt :) Du tenker på en tur som dere ta sammen - hvis jeg skulle gitt bort en gave, så ville jeg gitt en tur han kunne ta alene. Men det er du som kjenner han og vet hva han vil sette mest pris på.

Nei ... jeg er definitivt ikke i det oppfinnsomme hjørnet i dag - det var alt jeg klarte å komme opp med ....

Men denne ideen din var fin Zirine - syntes jeg da.

"- Et sånt fluebindersett - pluss en bok sånn at han lærer det grunnleggende."

Så kan hun i tillegg legge ved noe personlig han kan bruke til dette formålet - sitt eget MUSEHÅR.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...