Gå til innhold

fjerne puppene?

Anbefalte innlegg

sprocket1365380446

Jeg skrev dette innlegget på plastikkkirurgi men fikk ikke den forståelsen jeg ønsket, kanskje fordi jeg ikke var på forum for psykiatri, og folk mener tydeligvis at dette bare er galskap.

Men er det noen seriøse mennesker her som vet noe om det jeg snakker om nå?

Jeg har et ønske om å fjerne brystene eller nest best, forminske dem til den minste bh-størrelsen på markedet (hva er den???). Ikke fordi jeg har noe ønske om å ligne en gutt, men jeg har så store problemer med å akseptere kroppen min med dem at operasjon er eneste løsningen.

Jeg har siden jeg var rundt 14 sett på bryster som noe ekkelt og fælt som bare henger der, og jeg kan ikke skjønne at dette er så mye verre enn å være misfornøyd med at de for eksempel er for små og så gjøre noe med det.

Problemet mitt er bare at mennesker under psykiatrien i mange tilfeller blir sett på som umyndige, for vi kan ikke bestemme selv hva vi vil og ikke vil med kroppen vår.

Hvis et menneske som har vært deppa og veldig nedfor, i frisk tilstand ønsker å gjøre noe med kroppen sin som for eksempel å forstørre bryster osv så blir ikke dette akseptert for det er bare enda et påfunn av galskap. Og når jeg i full ærlighet sier at jeg ikke kan leve med to dingser hengende ut fra brystkassen min får jeg bare høre at ingen skjønner meg og at ingen vil hjelpe meg for det er jo bare galskap.

Det er inntrykket jeg har etter å ha snakket med fastlegen min og psykologen. Hva må jeg gjøre for å få noen til å hjelpe meg med et alvorlig problem? Dra til en annen lege kanskje, som ikke kjenner min bakgrunn å be han skrive en attest om at jeg er helt normal?

For det hjelper ikke at en er normal, har man hatt psykiske problemer så har man det for alltid i dette samfunnet.

Jeg har selvfølgelig muligheten til å gjøre noe med problemet selv men vet ikke hvor bra resultatet ville bli da jeg mangler helt kunnskaper om hvor viktige blodårer ligger osv.

En annen mulighet er å sulte dem bort, men da blir jeg tvangsinnlagt til sondeforing og så vokser ugresset på brystet ut igjen i full blomst og kvinnelige former.

Er det noen som skjønner min fortvilelse og som kan fortelle meg hvordan jeg går frem for å bli hørt og tatt på alvor, HJULPET, ikke med å endre mening for det gjør jeg ikke etter så lang tid (jeg har ønsket dette siden jeg var tenåring og jeg er nå i tjueårene)?! Ikke be meg dra til en psykolog å snakke om dette for det jeg ønsker er ikke en tanke og atferdsendring, men handling og operasjon som jeg vet jeg vil våkne opp fra!

Fortell meg hva jeg skal gjør så skal jeg gjøre det, for sånn som dette kan jeg ikke ha det lenger.

Dette var et hjertesukk fra en normal person som bare har hatt et unormalt liv men som ikke er umyndiggjort av den grunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95310-fjerne-puppene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg synes ikke ønsket ditt er noe værre enn ønsker folk har om å ta andre kosmetiske operasjoner.

Å fettsuge lår for å sprøyte inn i kinnene er for eksempel en helt "akseptert" ting å gjøre.

Ønsket ditt er bare litt annerledes enn de vanlige ønskene, fordi ditt idealbilde er annerledes.

Skal en med normale bryster få sprøyte inn silikon så de blir dobbelt så store burde du få minsket dine hvis det er det du ønsker!

Lykke til videre! Håper du får ønsket ditt oppfylt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95310-fjerne-puppene/#findComment-533409
Del på andre sider

sprocket1365380446

Jeg synes ikke ønsket ditt er noe værre enn ønsker folk har om å ta andre kosmetiske operasjoner.

Å fettsuge lår for å sprøyte inn i kinnene er for eksempel en helt "akseptert" ting å gjøre.

Ønsket ditt er bare litt annerledes enn de vanlige ønskene, fordi ditt idealbilde er annerledes.

Skal en med normale bryster få sprøyte inn silikon så de blir dobbelt så store burde du få minsket dine hvis det er det du ønsker!

Lykke til videre! Håper du får ønsket ditt oppfylt.

Dette er nettopp det jeg har prøvd å si. Takk for at du skjønner poenget.Svaret gjorde meg glad.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95310-fjerne-puppene/#findComment-533423
Del på andre sider

sprocket1365380446

Hei Sprocket!

Du er sikkert ikke mer gæærn enn de fleste!

Hva tenker du om det å få barn og hvordan de skal få næring?

Godt at noe betror meg tittelen neonlunde normal. Det er ikke alt man klarer å få ned her av vesentlige detaljer og det ender ofte med at folk misforstår. Jeg blei litt lei meg for det for folk slår sammen problemene jeg har hatt med selvskading etc med mitt syn på min kropp og det blir helt feil.

Jeg som alle andre er da misfornøyd med ting som har med min kropp å gjøre.

Selv 10-åringer slanker seg idag og vil forandre kroppen sin og jeg tror mange misforstår meningen min bak ønsket om å fjerne brystene.

Kanskje det ikke er rart men folk tror jeg ønsker det for å skade meg, men det er ikke svaret.

Svaret er at jeg føler jeg da kan kle meg i ikke-posete klær fodi brystene mine da ikke vil vises og gi meg komplekser.

Jeg har tenkt på det med barn. Jeg har ingen men håper at når jeg har vært bra en stund vil jeg prøve å få, men det er flere år frem i tiden.

Problemet er bare at jeg ikke klarer å vente så lenge, jeg har allerede hatt det sånn i altfor lenge. Så det med kroppen min må jeg bare gjøre noe med. Takk for et vennlig svar, det varmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95310-fjerne-puppene/#findComment-533530
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...