Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

Tror du på dem? Jeg har til nå vært skeptiker til det faktum at det finnes ånder og slikt rundt oss, men jeg har blitt rimelig vettskremt nå i helgen.

Jeg skulle låne varebilen til en kamerat av meg. Han skulle drive med gulvbehandling i et selskapslokale med storsal og masse små rom. Jeg måtte derfor kjøre ditt og tømme bilen for materiell før jeg kunne bruke den. Dette gjorde jeg i 2-tiden lørdag.

Hoveddøren har to låser, med noen sensorer til alarmen inni. Når den nederste låsen låses aktiveres bevegelsessensorene og panelet skifter farge fra grønnt til gult. Når den øverste låsen låses slås alarmen på slik at lampen går fra gult til rødt.

Jeg kommer inn og låser deretter den nederste låsen. Da ser jeg at den gule lampen blinker, altså virker senoserene, men jeg har ikke aktivisert alarmen. Men jeg kan da vært 100% sikker på at døren er låst. Jeg går deretter inn i storsalen og like etter det hører jeg et høyt smell. Da jeg kikker ut i gangen igjen har døren blåst opp, likeledes branndøren ved siden som har spaker ned i gulvet. Jeg VET jeg var alene og det var helt vindstille. Noen forklaring?

Hele tiden mens jeg var der hørte jeg lyder. Det knirket i trapper og dører og jeg fikk en merkelig, ganske ekkel følelse inni meg. Det var ikke frykt, men noe annet jeg ikke helt klarer å sette ord på.

Jeg reiste hjem igjen og måtte bort i ettermiddag for å hente noe av det jeg hadde satt igjen. Da skjedde det enda mere sprø ting. Jeg går fra inngangen og videre innover og slår på lyset i alle rom. Så plukker jeg opp noe innerst i bygget som skal ut, men da er lysene slukket i flere av rommene når jeg går ut igjen. Jeg slår dem på igjen, men etter å ha gått ut og inn igjen er de nok en gang slått av! Jeg hadde nøkkelen og deaktiverte alarmen så det er ikke mulig at noen andre var inne i bygget for å tulle med meg. Nå synes jeg dette begynner å bli ekkelt, så jeg går ut og summer meg litt. når jeg går inn hoveddøren er det akkurat som om det skjer noe med meg. Jeg får denne ekkle følelsen som overgår frykt, jeg blir urolig og får sammen følelsen som om man har drukket 10 kopper kaffe for mye, og fryser! Det er 25 grader i rommet men jeg fryser noe sinnsykt.

Til slutt har jeg gjordt meg ferdig innerst i bygget og skal rydde ut i gangen. DA går alarmene over hele bygget. Noen sinnsyke brannklokker og et panel i gangen der det lyser "BRANN" og en masse andre små lamper. Jeg ringer brannvesenet som stopper uttrykkningen, men sender en mann alene som skal ordne alarmen. Brannvakten forklarer meg på telefonen hvordan jeg skal slå av alarmen, noe jeg gjør, men etter 10-15 sekunder går den på igjen. Dette skjer igjen og igjen helt til brannmannen kommer. Akkurat det samme skjer for ham, og han sa selv han ikke kunne forstå det. Han tastet inn noen koder som skulle stanse hele anlegget og kople ut alle sensorer og klokker, samt direktelinjen til vaktselskap og brannvakt. Men det starter om igjen hele tiden, og han spurte meg om det spøkte her? Mens han lo litt nervøst. Det endte med at han mått kutte strømmen til hele anlegget.

Inne i storsalen sto det en kanne med voks som jeg skulle bære ut. Mens jeg låser brannmannen ut velter denne og renner ut på gulvet. Dette var i et helt annet rom en det vi var i. Sterkere enn noen gang hadde jeg denne ekkle følelsen inne i meg.

Det kan være en hel drøss med tilfeldigheter, men jeg synes dette var ganske vilt. Da jeg kom hjem var jeg rimelig shaky og har liksom ikke følt meg særlig i form etterpå. Jeg har også hatt skikkelig magebesvær etterpå og ble rimelig nervøs.

Var det noe der eller har jeg blitt fullstendig gal? Det sies at det spøker i dette bygget, men det har jeg ærlig talt aldri trodd noe på. Nå er jeg ganske usikker, for de tingene jeg opplevde i går og i dag, samt den følelsen jeg har fått kan jeg ikke forklare.

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95339-sp%C3%B8kelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe lignende ? Jepp. Noen venner fortalte de hadde lekt spøkelser. Det var i en tunnel.Den er for trang til å kjøre bil gjennom og ganske mørk.

De var inne i tunnellen omtrent 30 meter fra inngangen. Der deler den seg i to. Den til høyre fortsetter ca 150 meter videre til en åpning på andre siden.

Så hørte de noen utenfor. Da skyndte de seg innover i gangen mot venstre. Litt etter ser de siluetten av en person på det stedet der tunnellen deler seg.

Da gav de seg til å jamre og klage: "BUUUU-UUUUU-UUUUU !!!"

Personen de så fikk fullstendig panikk, tok bena fatt de 150 meterene mot andre siden !

- - - - - - - - - - -

Du, det der alarmanlegget kan du bare glemme funket skikkelig. Det var nok noen der før deg som visste å utnytte situasjonen.

Skal du avsløre sånne tullinger kan du f.eks. ta med deg talkum og strø litt utover gulvet på aktuelle steder med en gang. Så ser du lettere fotsporene dit de har gjemt seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95339-sp%C3%B8kelser/#findComment-533798
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...