Gå til innhold

Frem fra glemselen?

Anbefalte innlegg

Gjest Svanhild

Langt borte i et fremmed land, der stod to søsken små

Og stirret ut på gaten, og mot den himmel blå.. De ventet på sin pappa, som de begge holdt så kjær

Han kjempet langt der ute i den store staute hær.

Fra øyet dugger tåre når lillesøster spør: "si, broder, tror du pappa går til himlen når han dør?" "Det tror jeg, svarer gutten, så tappert som han kan. Men pappa faller aldri selvom verden står i brann."

Han sa jo da han reiste : "Min kjære lille venn. Ved juletid , o gutten min, er jeg hos deg igjen." "I krigens kamp og bulder - i helvets ild og brak. Han kjemper vel for brorskap og rettferds store sak.

Vår moder fra oss døde i denne mørke natt. Hun var så sulten, stakkar, vi fikk den siste mat. Nå sitter hun og spiser ved englers julebord. Men kommer ikke pappa snart, han holder vel sitt ord?"

Da hørtes utpå trappen de kjente, kjære trinn. Og inn av stuedøren en kjempe treder inn. Han stirrer redselsslagen ved synet av de små som ved sin døde mamma i månelyset lå.

De roper begge "Pappa", og springer mot ham frem. Men ingen arm av kjærlighet kan mer omfavne dem. En granatsplint har revet hans begge armer av. Og legen ønsket lykke til det ikke ble hans grav.

Han stod der som tilintetgjort, den store sterke mann.....så husker jeg pokker ikke mer....

Kan noen slutten???? Håper det!! Har lurt i 17 år snart! Og det er sant også!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95367-frem-fra-glemselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg husker er dette en sang som er på "frem fra glemselen" platene som kom på slutten av 70-tallet.

Ikke umulig at jeg har denne sangen på en kassett, selv om jeg ikke var eller er noen fan av denne musikken.

Kanskje jeg tar meg tid til å se hva jeg har og kan sende deg teksten, men da må jeg ha en mailadresse. Men jeg lover ikke noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95367-frem-fra-glemselen/#findComment-533794
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...