Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp kommet hjem fra en 4 ukers ferie i utlandet og nyheten som møtte meg var at farfar var død. Familien min bor 50 mil unna og jeg vil være der litt lenger enn bare begravelsen. Må jeg da evnt sykemelde meg for å få være der lenger? Jeg vet at jeg ikke klarer å gå på jobb med engang jeg er tilbake?

Jeg vet ikke om dette er rette stedet å spørre men jeg prøvde på trygdeetaten sine sider uten å finne noe svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95764-hvilke-rettigheter-har-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kommer litt an på permisjonsbestemmelsene på jobben din. Undersøk der. Der jeg jobber har vi inntil 5 dagers permisjon med lønn + evt. reisedager i slike tilfeller du beskriver, men dette er et reglement utarbeidet på min arbeidsplass.

Større bedrifter og offentlige etater har gjerne egne permisjonsreglement.

Tviler på at trygdekontoret dekker noe, med mindre du har gyldig sykemelding.

Kommer litt an på permisjonsbestemmelsene på jobben din. Undersøk der. Der jeg jobber har vi inntil 5 dagers permisjon med lønn + evt. reisedager i slike tilfeller du beskriver, men dette er et reglement utarbeidet på min arbeidsplass.

Større bedrifter og offentlige etater har gjerne egne permisjonsreglement.

Tviler på at trygdekontoret dekker noe, med mindre du har gyldig sykemelding.

Jeg gikk til legen og fikk sykemelding. Fant ut det var best.

Takker for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...