Gå til innhold

Trynetillegg til lærere, pysete ledere eller sosialisme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde sør tok avstand fra hat og ikke tilla andre hat ?

Hei,

Jeg tar avstand fra hat, og jeg hater ikke.

Men jeg konstaterer at andre partier legger folkegrupper for hat. Det er en av grunnene til at jeg misliker FrP.

Med vennlig hilsen

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

51

• Sør

39

• efa

1

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du har selv innrømmet at selv gode lærere er imot dette. Og med god grunn.

Med vennlig hilsen

Med god grunn.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hei,

Jeg tar avstand fra hat, og jeg hater ikke.

Men jeg konstaterer at andre partier legger folkegrupper for hat. Det er en av grunnene til at jeg misliker FrP.

Med vennlig hilsen

Tolkninger er så mangt. noen må hate fisken når de foreslår å fiske den opp f eks ?

Skrevet

Tolkninger er så mangt. noen må hate fisken når de foreslår å fiske den opp f eks ?

Nei - noen "hater" når de bevisst går inn for å rakke ned på og kritisere, og uten å ha noe som helst bedre å komme med.

Faktisk uten å ha noe å komme med i det hele tatt. Poenget var kun å kaste dritt på lærere.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei - noen "hater" når de bevisst går inn for å rakke ned på og kritisere, og uten å ha noe som helst bedre å komme med.

Faktisk uten å ha noe å komme med i det hele tatt. Poenget var kun å kaste dritt på lærere.

Med vennlig hilsen

Sør har heller ingen løsninger, unntatt å kneble de som stiller spørsmål og etterlyser løsninger.

Gjest turboo
Skrevet

Sør har heller ingen løsninger, unntatt å kneble de som stiller spørsmål og etterlyser løsninger.

Turboo gjentar for dere begge: Kvalitetsvurderingen kan altså skje i lærerutdanningen.

Studenter som er uegnete, må få vite det, før de fullfører utdannelsen sin.

Til nå er det faglig vurdering som har vært det mest sentrale i evalueringen. Øvingslærerne har kvidd seg for å tilråde studenter å velge seg et annet yrke.

Dette var oppe til debatt i Frp for 11-12 år siden. Jeg og en studievenninne skrev faktisk FoU (Forskning og utviklings-)-oppgaven vår om dette temaet. Vi sendte ut spørreskjema til øvingslærere, og det kom fram at få hadde rådet sutdenter om å velge et annet yrke, _selv om_ de syntes at de ikke egnet seg som lærere. Et fåtall hadde tatt afære, men da på bakgrunn av klart avvikende atferd eller rusmisbruk.

Skrevet

Jeg har aldri påstått at jeg har noen løsning, fordi jeg har aldri påstått at det er noe problem av en natur og størrelse som nødvendiggjør en slik "løsning" som du forfekter.

At du overhodet ikke har noen løsning, gjør det jo bare enda pinligere for deg.

MEd vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg har aldri påstått at jeg har noen løsning, fordi jeg har aldri påstått at det er noe problem av en natur og størrelse som nødvendiggjør en slik "løsning" som du forfekter.

At du overhodet ikke har noen løsning, gjør det jo bare enda pinligere for deg.

MEd vennlig hilsen

Jeg orker ikke følge deg.

Skrevet

Jeg orker ikke følge deg.

Nei, det forstår jeg godt.

Det er ikke så interessant lengre når noen faktisk snur, stopper og avkrever noe konkret - istedet for bare å delta i Frps "Syt og Klag" kor.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei, det forstår jeg godt.

Det er ikke så interessant lengre når noen faktisk snur, stopper og avkrever noe konkret - istedet for bare å delta i Frps "Syt og Klag" kor.

I mitt yrke evalueres alle så gnistene spruter, men en lærer er hellig og kan ikke engang betraktes ?

Skrevet

I mitt yrke evalueres alle så gnistene spruter, men en lærer er hellig og kan ikke engang betraktes ?

Nei, en lærer er ikke hellig, men hvorvidt en lærer er en god lærer er heller umulig å evaluere, så lenge man ikke engang kan bli enige om hvilke kritierier en "god" lærer innehar.

Man er jo ikke resultatene før årevis ETTER at eleven er ferdig på skolen, samt det er vanskelig å evaluere om gode/dårlige vaner skyldes denne læreren eller en annen.

===

Bedre å bruke pengene på skolene, istedet for partipolitiske "pie-in-the-sky" prosjekter.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nei, en lærer er ikke hellig, men hvorvidt en lærer er en god lærer er heller umulig å evaluere, så lenge man ikke engang kan bli enige om hvilke kritierier en "god" lærer innehar.

Man er jo ikke resultatene før årevis ETTER at eleven er ferdig på skolen, samt det er vanskelig å evaluere om gode/dårlige vaner skyldes denne læreren eller en annen.

===

Bedre å bruke pengene på skolene, istedet for partipolitiske "pie-in-the-sky" prosjekter.

Med vennlig hilsen

Løsning: mer penger.

Mer penger har aldri gjort noe bedre.

En arbeidstaker som sier: "Hvis jeg får mer penger skal jeg gjøre en bedre jobb!" da ljuger h*n.

Skrevet

Løsning: mer penger.

Mer penger har aldri gjort noe bedre.

En arbeidstaker som sier: "Hvis jeg får mer penger skal jeg gjøre en bedre jobb!" da ljuger h*n.

Men hvis en leder sier det samme?

Typisk FrP-dobbelmoral.

===

For øvrig var det snakk om å bruke de pengene til skolene, ikke til lærerlønninger.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...