Gå til innhold

Å tenne en fyrstikk, menn og kvinner gjør det ulikt, hvorfor ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Kvinner stryker den fra seg mens menn stryker den mot seg. Ingen tvil om hva som er mest fornuftig, men hvorfor ?

Å vri en vaskeklut gjør menn og kvinner hver sin vei, hvorfor ?

Skrevet

Å tenne en fyrstikk mot seg gir mer ly for flammen, slik at i dårlig vær slipper man å tenne hele pakken for å få fyr på bålet. Menn er kanskje mer vant til å være i friluft og på camping o.l. enn kvinner?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

jeg er mann og stryker fyrstikken fra meg.

Ikke bra, oppsøk fastlegen :-)

Neida.

Jeg vet noen gjør det, og ingen regel uten unntak. Men da spør jeg: hvorfor gjør du det ?

En lokal test viste at det jeg påstår stemmer her i familien og nabolaget.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Å tenne en fyrstikk mot seg gir mer ly for flammen, slik at i dårlig vær slipper man å tenne hele pakken for å få fyr på bålet. Menn er kanskje mer vant til å være i friluft og på camping o.l. enn kvinner?

Hmmm... ikke dumt.

Gjest nikotintroll
Skrevet

He, he, for ikke å snakke om når en tenner røyken og selv innendørs lager ly med handa...

Skrevet

Jeg stryker den mot meg, for da knekker den ikke så lett. Synes det, iallefall.

Skrevet

Ikke bra, oppsøk fastlegen :-)

Neida.

Jeg vet noen gjør det, og ingen regel uten unntak. Men da spør jeg: hvorfor gjør du det ?

En lokal test viste at det jeg påstår stemmer her i familien og nabolaget.

Er ikke helt sikker på hvorfor jeg gjør det. Kanskje fordi jeg vokste opp uten en far og var nødt til å etterligne fyrstikktenninga til mora mi? ;)

Gjest julianne
Skrevet

Vi må være speilvendte i forhold til hverandre ;-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

He, he, for ikke å snakke om når en tenner røyken og selv innendørs lager ly med handa...

Underbevisste greier ?

Skrevet

Men det mest fornuftige er da å stryke den fra seg? Hvis man stryker den mot seg risikerer man jo å tenne fyr på seg selv - det er i hvert fall mitt inntrykk.

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så stryker jeg fyrstikker begge veger. Det kommer vel an på hvordan ripeflaten er.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Men det mest fornuftige er da å stryke den fra seg? Hvis man stryker den mot seg risikerer man jo å tenne fyr på seg selv - det er i hvert fall mitt inntrykk.

Sikkert fornuftig.

Gjest twisted83
Skrevet

Når jeg tenker meg om, så stryker jeg fyrstikker begge veger. Det kommer vel an på hvordan ripeflaten er.

din lille skap-transevesitt ;-)

Gjest twisted83
Skrevet

Stemmer ihvertfall med meg! Vittig.....

Skrevet

Hmm... Jeg tar den mot meg når jeg tenner røyk, fra meg når jeg tenner stearinlys eller i ovnen.

Men så røyker jeg ikke lenger da (iallefall ikke så ofte) så da blir det vel til at jeg tar den fra meg da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...