Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

De aller fleste muslimer i Norge er integrert i samfunnet, akkurat som de fleste kristne er det.

Du kommer rett og slett med påstander du ikke har noen dekning for.

Med vennlig hilsen

Du må skille mellom assimilering og integrering. Assimilering skje i meget liten grad, og vil medføre at et muslimsk samfunn vil se helt annerledes ut en dagens norske samfunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-539843
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må skille mellom assimilering og integrering. Assimilering skje i meget liten grad, og vil medføre at et muslimsk samfunn vil se helt annerledes ut en dagens norske samfunn.

Hei,

Det norske samfunnet er, som alle andre i Europa, fler-kulturelt. Både ateister, muslimer og kristne er "norske" og har "norsk kultur" - det er 40 år siden "norsk kultur" betydde "kristen".

Altså, begrepet "norsk kultur" er utvidet forlengst.

Integrasjon betyr at folk fungerer i samfunnet - jobber, studerer, betaler skatt, osv.

Det er ikke ønskelig med "én dominant mono-kultur", med mindre man er medlem i FrP eller AKP(m-l)!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-539854
Del på andre sider

Hei,

Det norske samfunnet er, som alle andre i Europa, fler-kulturelt. Både ateister, muslimer og kristne er "norske" og har "norsk kultur" - det er 40 år siden "norsk kultur" betydde "kristen".

Altså, begrepet "norsk kultur" er utvidet forlengst.

Integrasjon betyr at folk fungerer i samfunnet - jobber, studerer, betaler skatt, osv.

Det er ikke ønskelig med "én dominant mono-kultur", med mindre man er medlem i FrP eller AKP(m-l)!

Med vennlig hilsen

Jeg tror du undervurderer betydningen av en felles kulturarv og hvor styrende denne er for folks oppfatning av samfunnets utvikling. Den årlige "budsjettkrigen" f.eks. mellom FrP og AP dreier seg om et par prosent av statsbudsjettet.

Det er ingen selvfølge at folk fra andre deler av verden deler denne konsensus, og ikke heller ønsker en helt annen samfunnsutvikling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-539865
Del på andre sider

Jeg tror du undervurderer betydningen av en felles kulturarv og hvor styrende denne er for folks oppfatning av samfunnets utvikling. Den årlige "budsjettkrigen" f.eks. mellom FrP og AP dreier seg om et par prosent av statsbudsjettet.

Det er ingen selvfølge at folk fra andre deler av verden deler denne konsensus, og ikke heller ønsker en helt annen samfunnsutvikling.

Hei,

Ettersom de valgte å flytte til Norge, så må man formode at det ikke planlegger å innføre afrikanske stamme-religioner og kamel-veddeløp her?

De fleste trives jo her, og det de fleste ønsker mest er faktisk å bli behandlet som "helt vanlige nordmenn".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-539904
Del på andre sider

Russere og folk fra øst Europa er også hvite....

Og hva så om det kommer "fremmedkulturelle" til Europa. Det har det alltid gjort, og det vil det alltid gjøre. Forhåpentligvis vil de være med på å utenkeliggjøre totalt unødvendige kriger som Europa måtte "finne på".

Innvandring er viktig for å beholde freden i verden, og forhindre flere europeiske "fredsinitiativer" som 1. Verdenskrig og 2. Verdenskrig.

Vi trenger innvandring fra kulturer som ikke er så agressive som den europeiske kulturen.

Med vennlig hilsen

Jeg bare spør deg sør, hva er det som skjer i verden nå?

Tror ikke du i det hele tatt har en viss formening om hva du tror og mener?

For meg så virker det som om du er en slik "jeg tror på krig og fred og sånn...."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540002
Del på andre sider

Jeg bare spør deg sør, hva er det som skjer i verden nå?

Tror ikke du i det hele tatt har en viss formening om hva du tror og mener?

For meg så virker det som om du er en slik "jeg tror på krig og fred og sånn...."

Hva som skjer i verden nå?

Stort sett en fortsettelse av slik det har vært de siste hundrevis av årene - kolonialisme i en eller annen form. Irak har olje. Nord Korea har det ikke.

Jeg tror ikke du vil finne stort å utsette på mine kunnskaper om verden, sammenlignet med de fleste andre. Informasjonen kommer fra aviser som Financial Times (London), El Pais (Spania), diverse andre britiske og nordiske aviser, så vel som media i andre land som Brasil, Sør Afrika og Thailand.

Hvor får du din informasjon fra? For meg virker du som om du er en sånn "krig og krig" type...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540012
Del på andre sider

Annonse

Hva som skjer i verden nå?

Stort sett en fortsettelse av slik det har vært de siste hundrevis av årene - kolonialisme i en eller annen form. Irak har olje. Nord Korea har det ikke.

Jeg tror ikke du vil finne stort å utsette på mine kunnskaper om verden, sammenlignet med de fleste andre. Informasjonen kommer fra aviser som Financial Times (London), El Pais (Spania), diverse andre britiske og nordiske aviser, så vel som media i andre land som Brasil, Sør Afrika og Thailand.

Hvor får du din informasjon fra? For meg virker du som om du er en sånn "krig og krig" type...

Med vennlig hilsen

Jeg får min informasjon gjennom media, skolen, læreselv teknikken (altså lese bøker om forskjellige religioner og samfunnsspørsmål, samt psykologi, og vanlig folkevett).

Jeg får også info om det fra folk som har opplevd forskjelligt på kroppen, bl.a så har jeg en del venner som har jobbet både som hjelpearbeidere og fredssoldater, og jeg har selv vært i Zimbawe og hjulpet Røde Kors så også EGNE erfaringer på godt og vondt har gjort sitt med mitt syn og hvor jeg har infoen ifra....

Jeg er mer en kjemp for å unngå krig person, og ser på frykt med hva som skjer i verden idag på alle måter, også den store innvandringsstatestikken, ikke bare her i norge men også i andre land....

Jeg mener også at blandt de som kommer til Norge er det ikke bare de som trenger det men også de som "lurer" seg inn i på falskt grunnlag fordi de ser muligheten til virksomheter innen kriminalitet, som narko, prostitusjon, menneskesmugling og torpedovirksomhet, salg av våpen osv... Jadajada jeg vet at dette finnest blandt norske/nordmenn...

Men det er vi som til syvende og sist må betale for gildet...

At de ikke blir intigrerte fører til kulturkollisjon og at de holder på sine oppfattninger om hvordan samfunnet bør være (ihenhold til dem) fører til voldtekter av kvinner fordi de har smilt til dem, eller kler seg litt utfordret...

Eller rett og slett bare fordi de vil det!

Mange blir isolerte og blir sittende for seg selv og lærer ikke det norske samfunn å kjenne.... om de da har store psykiske problemer som de sliter med, fører det til at de ikke har noen å snakke med og frustrasjoene tar overhånd og episoder som vi har sett i media om ting som har skjedd pga dette skjer...

Vi/Norge bør være klar for oppgavene vi tar på oss før vi hyler ut om hvor solidariske og hjelpsomme vi er!!!

Og ikke minst så må vi få en strengere innvandringspolitikk som går på det med grundig oppskjekking av forhold før ankomst til norge og om på hvilket grunnlag man kommer....

Norge er rett og slett for naive og det koster oss flere hundre milliarder årlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540022
Del på andre sider

Jeg får min informasjon gjennom media, skolen, læreselv teknikken (altså lese bøker om forskjellige religioner og samfunnsspørsmål, samt psykologi, og vanlig folkevett).

Jeg får også info om det fra folk som har opplevd forskjelligt på kroppen, bl.a så har jeg en del venner som har jobbet både som hjelpearbeidere og fredssoldater, og jeg har selv vært i Zimbawe og hjulpet Røde Kors så også EGNE erfaringer på godt og vondt har gjort sitt med mitt syn og hvor jeg har infoen ifra....

Jeg er mer en kjemp for å unngå krig person, og ser på frykt med hva som skjer i verden idag på alle måter, også den store innvandringsstatestikken, ikke bare her i norge men også i andre land....

Jeg mener også at blandt de som kommer til Norge er det ikke bare de som trenger det men også de som "lurer" seg inn i på falskt grunnlag fordi de ser muligheten til virksomheter innen kriminalitet, som narko, prostitusjon, menneskesmugling og torpedovirksomhet, salg av våpen osv... Jadajada jeg vet at dette finnest blandt norske/nordmenn...

Men det er vi som til syvende og sist må betale for gildet...

At de ikke blir intigrerte fører til kulturkollisjon og at de holder på sine oppfattninger om hvordan samfunnet bør være (ihenhold til dem) fører til voldtekter av kvinner fordi de har smilt til dem, eller kler seg litt utfordret...

Eller rett og slett bare fordi de vil det!

Mange blir isolerte og blir sittende for seg selv og lærer ikke det norske samfunn å kjenne.... om de da har store psykiske problemer som de sliter med, fører det til at de ikke har noen å snakke med og frustrasjoene tar overhånd og episoder som vi har sett i media om ting som har skjedd pga dette skjer...

Vi/Norge bør være klar for oppgavene vi tar på oss før vi hyler ut om hvor solidariske og hjelpsomme vi er!!!

Og ikke minst så må vi få en strengere innvandringspolitikk som går på det med grundig oppskjekking av forhold før ankomst til norge og om på hvilket grunnlag man kommer....

Norge er rett og slett for naive og det koster oss flere hundre milliarder årlig.

Hei,

Igjen - en lang tirade av sure oppstøt. Det er mye gale i Verden og i Norge, men intet tilsier at noe av det du skriver om vil avhjelpe problemene. Det er bare "billige slagord" mot dem som er forskjellige fra oss.

Patetisk og lite interessant. Og heller ikke løsningsorientert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540023
Del på andre sider

Hei,

Igjen - en lang tirade av sure oppstøt. Det er mye gale i Verden og i Norge, men intet tilsier at noe av det du skriver om vil avhjelpe problemene. Det er bare "billige slagord" mot dem som er forskjellige fra oss.

Patetisk og lite interessant. Og heller ikke løsningsorientert.

Med vennlig hilsen

Faktisk så slår det meg at du ikke er annet en en patetisk arrogant jævel som ikke ser lenger frem en dine egne meninger....

KOM DEG UT AV PSYKOSEN OG LAT OPP ØYNENE DINE

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540030
Del på andre sider

Faktisk så slår det meg at du ikke er annet en en patetisk arrogant jævel som ikke ser lenger frem en dine egne meninger....

KOM DEG UT AV PSYKOSEN OG LAT OPP ØYNENE DINE

Du skriver: "KOM DEG UT AV PSYKOSEN OG LAT OPP ØYNENE DINE"

*ler*

Det var "tunge argumenter". Og du skulle overbevise noen om at du/dine er "bedre" enn "muslimer"! *flir*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540045
Del på andre sider

Du skriver: "KOM DEG UT AV PSYKOSEN OG LAT OPP ØYNENE DINE"

*ler*

Det var "tunge argumenter". Og du skulle overbevise noen om at du/dine er "bedre" enn "muslimer"! *flir*

Med vennlig hilsen

"Igjen - en lang tirade av sure oppstøt."

"Patetisk og lite interessant. Og heller ikke løsningsorientert."

Det var "tunge argumenter". Og du skulle overbevise noen om at du er "bedre" enn "Mistera"! *flir*

Patetisk er hva du er Sør:-)

Og vi andre synes det er morsomt å le av deg....he-he

Du er jo så "full av sak" alltid - eller hva?

Og så syter og klager du når noen er så "slemme" mot deg at de faktisk tar igjen med samme mynt.

Du er i hvert fall spesiell - heldigvis:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540525
Del på andre sider

"Igjen - en lang tirade av sure oppstøt."

"Patetisk og lite interessant. Og heller ikke løsningsorientert."

Det var "tunge argumenter". Og du skulle overbevise noen om at du er "bedre" enn "Mistera"! *flir*

Patetisk er hva du er Sør:-)

Og vi andre synes det er morsomt å le av deg....he-he

Du er jo så "full av sak" alltid - eller hva?

Og så syter og klager du når noen er så "slemme" mot deg at de faktisk tar igjen med samme mynt.

Du er i hvert fall spesiell - heldigvis:-)

Hold deg til sak, istedet for å diskutere "Sør".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96180-innvandring/page/2/#findComment-540590
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...