Gjest Arbeidsledig Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Jeg blir arbeidsledig fra 1. mai. Jeg jobber i IT-bransjen *sukk* så jeg regner med jeg kan risikrere å være arbeidsledig en stund. Dersom jeg fremdeles er arbeidsledig i august har jeg lyst til å melde meg opp i noen fag ved universitetet, for ikke å bare "drive dank". Dersom jeg får jobb kan jeg droppe ut fra disse fagene og konsentrere meg om jobben. Men, vil jeg ikke kunne gjøre dette og fremdeles motta arbeidsledighetsttrygd? Jeg har ikke råd til å gå glipp av de pengene, men har lyst til å bruke tiden til noe nyttig dersom jeg blir gående ledig lenge... 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Du kan ikke studere og få dagpenger, det er straffbart. På meldekortet må du føre opp den tida du studerer, og får ingenting for de dagene. Men du kan gå på kurs godkjent av arbeidskontoret (AMO-kurs) og få dagpenger. 0 Siter
flosshatt Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Du kan etter avtale med aetat ta noen vekttall. Du kan ikke studere fulltid og motta dagpenger. Noe du kan gjøre, er å bare lese de dagene du kan, men ikke ta eksamen før du har fått jobb. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Du kan etter avtale med aetat ta noen vekttall. Du kan ikke studere fulltid og motta dagpenger. Noe du kan gjøre, er å bare lese de dagene du kan, men ikke ta eksamen før du har fått jobb. Flere jeg vet om har fått avslag på søknad om dagpenger under normale studier. Og hvis Aetat skaffer en jobb må de ta den uansett, slutter de i jobben mister de dagpengene. 0 Siter
molli Skrevet 9. mars 2003 Skrevet 9. mars 2003 Kan du ikke ta deg jobb innen skolevesenet da? Alt er vel bedre enn å ha et "hull" i CV'en og gå og heve arbeidsledighetstrygd. Det er desperat mangel etter lærere, og du kan sikkert bidra med noe på skolens datarom. Hvis ikke, kan du sikkert lære noen av den yngre garde litt om norsk staving, geografi eller no'! :-) 0 Siter
Gjest mut Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Dessverre ikke noe svar på det du spurte om, men er dette noe for deg, kanskje? http://www.aftenposten.no/jobb/article.jhtml?articleID=504837 0 Siter
flosshatt Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Flere jeg vet om har fått avslag på søknad om dagpenger under normale studier. Og hvis Aetat skaffer en jobb må de ta den uansett, slutter de i jobben mister de dagpengene. det var jo akkurat det jeg sa bare at jeg ordla meg annerledes... 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 det var jo akkurat det jeg sa bare at jeg ordla meg annerledes... O0ops ... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.