Gå til innhold

gravid, pengelens osv...

Anbefalte innlegg

jeg er 18 år, gravid i uke 7 og har ikke jobb. har heller aldri hatt jobb. tar et friår fra skolen. jeg og typen min har et stabilt forhold som har vart i tre år nå. problemet er bare det at vi vet ikke om vi vil klare oss med bare en inntekt! noen som vet om jeg kan få noe støtte? foreldrene mine er skilt, og kan ikke forvente mye hjelp fra dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96390-gravid-pengelens-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får deg noen jobber kan du søke støtte fra sosialkontoret. Det varierer litt fra kommune til kommune hvor mye du får, og hvor lenge du kan ta "svangerskapspermisjon".

Du får også 972kr mnd i barnetrygd fra trygdeetaten (det varierer om sosialkontoret trekker denne fra stønaden din eller ikke), og 32 000 i engangstønad som det er forventet at du bruker til barneutstyr + livsopphold/husleie etc fra 3 mnd før termin.

Det beste er om du får deg jobb eller går skole m. rett til studielån 6 av de siste 10 mnd før termin.

Dersom du jobber får du permisjonspenger fra trygdekontoret, 100 eller 80% av lønn alt etter hvor lang persmisjon du velger, studerer du får du fødselsstipend fra lånekassen rundt 9000 kr mnd i 10 mnd.

Jeg var i samme situasjon som deg, for meg ble det sosialkontoret. Først kastet jeg opp omtrent konstant frem til uke 12, så fikk jeg bekkenløsning i uke 16. Ble ikke noen jobbing.

Lykke til! Men forsøk å få deg jobb, sosialkontoret er ikke ønskestedet å skaffe seg penger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96390-gravid-pengelens-osv/#findComment-540920
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...