Gå til innhold

Svanhild tapte mot barnevernet.

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=40947

Jeg tenker på alle barna som vokser opp hos alkoholiserte foreldre, som gang på gang får en ny sjanse til å ta seg av barna sine. For barna har det tross alt best hos sine biologiske foreldre.

Til helvette med logikk. Håper det ligger mer bak avgjørelsen enn vi vet om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96398-svanhild-tapte-mot-barnevernet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• En_Mamma

35

• Vanedis

21

• tiliti

16

• Sør

6

Mest aktive i denne tråden

Snorkfrøken

Jeg er nysgjerrig på hva som skulle til for at du følte at denne Svanhild m/familie fikk rettferdig behandling og god hjelp?

Jeg kjenner jo bare den ene siden her, men om jeg kan få uttale meg sånn som jeg har sett saken framstilt vil jeg påstå at det finnes hundrevis av andre som skulle vært fratatt barna sine framfor Svanhild.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det må da ligge mer bak avgjørelsen enn en iq-test??

Jeg tror ikke vi får vite det, og det er ingen grunn til at mora skal fotelle om det er flere negative grunner, når barnevernet har taushetsplikt ?

Et gammelt problem for barnevernet, foredre kan si hva de vil uten at barnevernet kan si noe i mot.

Det er nesten alltid tragisk når foreldre mister omsorgsretten.

Dette tilfellet var spesielt, i hvert fall slik det ble framstilt. Det ble jo konstatert fra barnevernet at det ikke var omsorgssvikt......

Det er ikke så spesielt at unger blir fjernet fra hjemmet uten at det foreligger omsorgssvikt. Det har skjedd flere ganger. Veldig ofte er det fordi det i fremtiden kan komme til å bli problemer.

Men nå har tingretten fastslått at det dreier seg om omsorgssvikt her uansett hva barnevernet mente.

Muligens fordi hun hele tiden gikk tilbake til sin rusmisbrukende kjæreste, i stedet for å ta hensyn til barna?

Ikke vet jeg.

Det er til å spy av. Har selv fulgt en annen sak som også gikk i dass. Unger som får MYE strengere besøkskontroll av familien enn de som sitter i norske fengsler - det er aldeles til å grine av.

Ja det der er altså litt spesielt syns jeg. Det er tydelig en helt spesiell måte å tenke om tilknytning og identitet på. Hadde vært spennende å få vite mer om. Vanedis?

Det er ikke så spesielt at unger blir fjernet fra hjemmet uten at det foreligger omsorgssvikt. Det har skjedd flere ganger. Veldig ofte er det fordi det i fremtiden kan komme til å bli problemer.

Men nå har tingretten fastslått at det dreier seg om omsorgssvikt her uansett hva barnevernet mente.

Muligens fordi hun hele tiden gikk tilbake til sin rusmisbrukende kjæreste, i stedet for å ta hensyn til barna?

Ikke vet jeg.

Hm? Hvordan vet du det?

Annonse

Jeg kjenner jo bare den ene siden her, men om jeg kan få uttale meg sånn som jeg har sett saken framstilt vil jeg påstå at det finnes hundrevis av andre som skulle vært fratatt barna sine framfor Svanhild.

Så det du mener er at BV skulle fjerne mange FLERE barn fra foreldrene?

Med vennlig hilsen

Hvem av delene?

Ang. faren var det vel mest fordi sakspapirene ble lagt ut på lovdata en gang i tiden.

Nei altså; du skrev at nå var det blitt omsorgssvikt, ikke at at Tingretten opprettholdt avgjørelsen fra fylkesnemda, og da lurte jeg på om du visste noe ikke andre visste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...