Gå til innhold

"Basal celle karsinom"


gjk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått diagnosen

Basal celle karsinom som er en type hudkreft. Jeg spurte legen min om dette kunne komme av for mye soling, og om jeg burde avbestille sydenturen nå i mai. Svaret var at dette ikke hadde noe med soling å gjøre og at jeg kunne bare reise til syden etter å fått fjernet litt mere hud rundt det området der flekken hadde suttit.Jeg skulle ikke bekymre meg, for dette var en helt ufarlig krefttype som ikke spredde seg, uten når de hadde fjernet litt mer hud så var kreften borte for godt.

Føler meg litt usikker på svaret når jeg har lest i en del leksikon og lurer på om svarene som legen har gitt meg er pålitlige.

Takker på forhånd!

Hilsen

Gun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette er en hudforandring som kommer etter sol-eksponering over flere år, og har ikke noe med ondartet hudkreft å gjøre, som oftere har sammenheng med episoder med solbrenthet.det er riktig at disse hudforandringene aldri sprer seg, men celleforandringene kan vokse å bli store om de ikke fjærnes. Det skulle ikke være noe i veien for å dra til syden, men bruk godt med solfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...