Gå til innhold

Barnevern og WAIS-test (IQ-test)

Anbefalte innlegg

Gjest simla

Er det noen her som har tatt denne IQ-testen selv og vet hva denne går ut på?

Jeg har selv tatt denne testen og vet hva den går ut på. Jeg snakket med en ansatt i fosterhjemsomsorgen (i en helt annen kommune) om Svanhild-saken og jeg uttalte at jeg mente det ikke kunne brukes imot henne at hun scoret lavt på denne testen. Kvinnen fra fosterhjemsomsorgen uttalte at Svanhild hadde vist på testen at hun hadde problem med innlæring. Dette mente kvinnen fra fosterhjemsomsorgen var negativt i forhold til å følge opp barna.

Jeg mener at problemet her kan være at de forskjellige delene av testen viser evner eller mangel på evner eller innlæringsproblem innen ting som ikke trenger å ha noe med omsorg å gjøre. Dersom en person har problem med innlæring i en matematisk del kommer ikke alltid dette fram i resymeet fra psykologen, og da kan det brukes imot vedkommede at vedkommede har innlæringsproblem. Dersom psykologen ikke spesifiserer hva innlæringsproblemet går ut på kan dette brukes imot den det gjelder. Det er uhyre viktig at psykologen spesifiserer hva et evt innlæringsproblem går ut på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96436-barnevern-og-wais-test-iq-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...