Sandra33 Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Hei Hvis du vet at en person driver et firma, og du sjekker skattelistene å der står personen med. inntekt kr.0,- skatt kr.0,- formue kr.0,- hvordan kan det gå ann? Er dette en typisk konkurs rytter? 0 Siter
Aishana Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Fengselfugl? ok, jeg leste ikke innlegget ditt godt nok, fikk ikke med meg delen om at han hadde en bedrift..... 0 Siter
Gjest har firma Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Hvis du vet at en person driver et firma, og du sjekker skattelistene å der står personen med. inntekt kr.0,- Ikkeno problem å ha så mye utgifter i firmaet (reiser o.l.) at det går i null skatt kr.0,- Da skulle det ikke bli mye å betale saktt av heller da formue kr.0,- Du må ha formue på over 100 000,- før det skal føres opp som formue. hvordan kan det gå ann? Er dette en typisk konkurs rytter? Nei, ikke nødvendigvis. Vedkommede kan være i oppstartfasen og har mange utgifter og lite inntjening før det begynner å bære seg selv. 0 Siter
citoyen Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Det kommer vel litt an på hvordan firmaet er organisert. Hvis firmaet er i oppstartsfasen er det ikke uvanlig at man ikke tar ut lønn, og dermed blir oppført med null i formue. 0 Siter
citoyen Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Det kommer vel litt an på hvordan firmaet er organisert. Hvis firmaet er i oppstartsfasen er det ikke uvanlig at man ikke tar ut lønn, og dermed blir oppført med null i formue. Eh.. null i lønn, mente jeg. Avhengig av hvordan firmaet er organisert er det heller slett ikke sikkert at formuen som er oppført på personen er identisk med firmaets formue. 0 Siter
Bassisten Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Hvis du vet at en person driver et firma, og du sjekker skattelistene å der står personen med. inntekt kr.0,- Ikkeno problem å ha så mye utgifter i firmaet (reiser o.l.) at det går i null skatt kr.0,- Da skulle det ikke bli mye å betale saktt av heller da formue kr.0,- Du må ha formue på over 100 000,- før det skal føres opp som formue. hvordan kan det gå ann? Er dette en typisk konkurs rytter? Nei, ikke nødvendigvis. Vedkommede kan være i oppstartfasen og har mange utgifter og lite inntjening før det begynner å bære seg selv. Ein må ikkje ha formue over 100.000 for at den skal "visast". Eg har hatt formue på ligninga dei siste åra frå 8000 til 50.000. 0 Siter
Bassisten Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Kjell Inge Røkke står med null i inntekt på skattelista for 2001. Han betalte likevel 25.000.000 i skatt, og hadde 2,14 milliardar i formue... Det er fleire reknskapstekniske variantar av korleis ein reknar inntekt etc. når ein driv firma. Det er heilt vanleg å enda opp med null i inntekt, og ikkje vanskeleg... Eg er både lønsmottakar og har firma på si'. Firmaet har gått i underskot i årevis... Med vilje. 0 Siter
punkyB Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 Kjell Inge Røkke står med null i inntekt på skattelista for 2001. Han betalte likevel 25.000.000 i skatt, og hadde 2,14 milliardar i formue... Det er fleire reknskapstekniske variantar av korleis ein reknar inntekt etc. når ein driv firma. Det er heilt vanleg å enda opp med null i inntekt, og ikkje vanskeleg... Eg er både lønsmottakar og har firma på si'. Firmaet har gått i underskot i årevis... Med vilje. DU snakker som en god SV'er 0 Siter
Bassisten Skrevet 10. mars 2003 Skrevet 10. mars 2003 DU snakker som en god SV'er Hmmm... jasså? - Enda eg aldri har stemt SV? 0 Siter
Lenny Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Skatteoppgjøret kan ha vært feil? F.eks om han drev næring i Oslo (og dermed skattepliktig dit), men bodde i en annen kommune.. så er det stor sjans for feil. Ligningskontoret i Oslo gjorde en tabbe og fikk ikke oversendt inntekt osv fra slik næring til bostedskummunen i tide. Skatteoppgjøret ble korrigert litt senere med riktige tall, men de offentlige skattelistene gjelder kun det ordinære skatteoppgjøret og blir aldri korrigert i ettertid selv om ligningen blir det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.