Vanedis Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ok, jeg trodde det var slik at hun fremdeles hadde kontakt med denne sambon.Mener som deg, hun kan ikke lastes for et tidligere forhold til en rusbelastet mann.Og iq-test,,,skulle alle mødre dømmes etter det ville mange mistet ungene sine.Hele denne saken er helt SPRØ synes jeg!Stakkars jente, ikke nok med at hun stemples som dum for hele norges befolkning, men i tillegg mister hun ungene sine!!!Jeg har aldri hørt om en lignende sak, og tipper ingen andre har heller! Hva med alle enslige mødrene som går på fylla flere ganger i uka og gir blaffen i ungene sine???De fleste av dem får beholde ungene selv om de fortsetter samme livsførsel,mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?! Det er mye som ikke rimer i denne saken.Om saken er riktig slik Svanhild og hennes forsvarere fremstiller den, så håper jeg hun prøver saken for menneskerettsdomstolen om ikke en eventuell anke når frem! "mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?!". Mors advokat sier at den omdiskuterte IQ-testen, som blant annet Fylkesnemda la særlig vekt på i sin dom, denne gangen ikke er vektlagt i like stor grad. -Det er de sakkyndiges rapport om hvordan Svanhild fungerer i dag, og har fungert som omsorgsperson i fortiden som er lagt til grunn. Forskjell fra forrige gang er at Svanhilds omsorgsevne også i dag trekkes i tvil, altså omsorgssvikt i dag, forteller Børseth, jfr. http://www.framtidinord.a.nns.no/-/82?sak=1021065 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-541959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ok, jeg trodde det var slik at hun fremdeles hadde kontakt med denne sambon.Mener som deg, hun kan ikke lastes for et tidligere forhold til en rusbelastet mann.Og iq-test,,,skulle alle mødre dømmes etter det ville mange mistet ungene sine.Hele denne saken er helt SPRØ synes jeg!Stakkars jente, ikke nok med at hun stemples som dum for hele norges befolkning, men i tillegg mister hun ungene sine!!!Jeg har aldri hørt om en lignende sak, og tipper ingen andre har heller! Hva med alle enslige mødrene som går på fylla flere ganger i uka og gir blaffen i ungene sine???De fleste av dem får beholde ungene selv om de fortsetter samme livsførsel,mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?! Det er mye som ikke rimer i denne saken.Om saken er riktig slik Svanhild og hennes forsvarere fremstiller den, så håper jeg hun prøver saken for menneskerettsdomstolen om ikke en eventuell anke når frem! "Ok, jeg trodde det var slik at hun fremdeles hadde kontakt med denne sambon.Mener som deg, hun kan ikke lastes for et tidligere forhold til en rusbelastet mann." Retten vurderte at det ikke var realistisk at de ikke hadde videre kontakt. En mor må kunne beskytte barna sine mot overlast, syns du ikke? "Og iq-test,,,skulle alle mødre dømmes etter det ville mange mistet ungene sine." Hverken Svanhild eller andre mister ungene sine pga en iq-test. "Hele denne saken er helt SPRØ synes jeg!Stakkars jente, ikke nok med at hun stemples som dum for hele norges befolkning, men i tillegg mister hun ungene sine!!!" Det var hun selv som tok saken til media. Skulle det være slik at hun fikk beholde ungene siden hun har lidd så mye ved å være i media?? "Jeg har aldri hørt om en lignende sak, og tipper ingen andre har heller!" For alle som jobber i systemet vil dette være en ganske ordinær sak med unntak av mediadekningen. "Hva med alle enslige mødrene som går på fylla flere ganger i uka og gir blaffen i ungene sine???De fleste av dem får beholde ungene selv om de fortsetter samme livsførsel,mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?!" Si meg leser du aldri aviser eller tidligere innlegg i tråder du er engasjert i? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-541968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MenRjeg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 "Ok, jeg trodde det var slik at hun fremdeles hadde kontakt med denne sambon.Mener som deg, hun kan ikke lastes for et tidligere forhold til en rusbelastet mann." Retten vurderte at det ikke var realistisk at de ikke hadde videre kontakt. En mor må kunne beskytte barna sine mot overlast, syns du ikke? "Og iq-test,,,skulle alle mødre dømmes etter det ville mange mistet ungene sine." Hverken Svanhild eller andre mister ungene sine pga en iq-test. "Hele denne saken er helt SPRØ synes jeg!Stakkars jente, ikke nok med at hun stemples som dum for hele norges befolkning, men i tillegg mister hun ungene sine!!!" Det var hun selv som tok saken til media. Skulle det være slik at hun fikk beholde ungene siden hun har lidd så mye ved å være i media?? "Jeg har aldri hørt om en lignende sak, og tipper ingen andre har heller!" For alle som jobber i systemet vil dette være en ganske ordinær sak med unntak av mediadekningen. "Hva med alle enslige mødrene som går på fylla flere ganger i uka og gir blaffen i ungene sine???De fleste av dem får beholde ungene selv om de fortsetter samme livsførsel,mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?!" Si meg leser du aldri aviser eller tidligere innlegg i tråder du er engasjert i? Jeg har ikke fulgt denne saken annet enn litt tilfeldig lesning her pluss litt i avisene, og har dermed ikke fordypet meg noe i saken.Jeg visste ikke at hun fortsatte kontakten med den rusbelastede mannen,sorry! Men ja, jeg synes det er en spessiell sak, og jeg kjenner ingen som har opplevd lignende.Har lest om mye i media, men aldri om akkurat en slik sak som denne nevnte,nei. Men du vet tydeligvis mye om denne saken, og er raskt utpå med kritikken din!... Men jeg vet om mange tilfeller i komunen her jeg bor, hvor det er grov fyll de fleste ukedagene.I disse tilfellene har mor ansvaret for små barn, og ingen griper inn. Og jeg vet også om et tilfelle der foreldrene er legeerklært tilbakestrående, der foreldrene beholder ungene(og jeg sier ikke at det siste her er galt!) Men konklusjonen må her da bli; at Svanhild mister ungene pga at hun ikke vil bryte kontakten med denne rusbelastede mannen?!Og da skjønner jeg vedtaket! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-541983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MenRjeg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 "mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?!". Mors advokat sier at den omdiskuterte IQ-testen, som blant annet Fylkesnemda la særlig vekt på i sin dom, denne gangen ikke er vektlagt i like stor grad. -Det er de sakkyndiges rapport om hvordan Svanhild fungerer i dag, og har fungert som omsorgsperson i fortiden som er lagt til grunn. Forskjell fra forrige gang er at Svanhilds omsorgsevne også i dag trekkes i tvil, altså omsorgssvikt i dag, forteller Børseth, jfr. http://www.framtidinord.a.nns.no/-/82?sak=1021065 Ok, hva har hun egentlig gjort da(utenom samhver med den rusbelastede personen)? Har ikke fulgt så godt med i denne saken jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-541987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har ikke fulgt denne saken annet enn litt tilfeldig lesning her pluss litt i avisene, og har dermed ikke fordypet meg noe i saken.Jeg visste ikke at hun fortsatte kontakten med den rusbelastede mannen,sorry! Men ja, jeg synes det er en spessiell sak, og jeg kjenner ingen som har opplevd lignende.Har lest om mye i media, men aldri om akkurat en slik sak som denne nevnte,nei. Men du vet tydeligvis mye om denne saken, og er raskt utpå med kritikken din!... Men jeg vet om mange tilfeller i komunen her jeg bor, hvor det er grov fyll de fleste ukedagene.I disse tilfellene har mor ansvaret for små barn, og ingen griper inn. Og jeg vet også om et tilfelle der foreldrene er legeerklært tilbakestrående, der foreldrene beholder ungene(og jeg sier ikke at det siste her er galt!) Men konklusjonen må her da bli; at Svanhild mister ungene pga at hun ikke vil bryte kontakten med denne rusbelastede mannen?!Og da skjønner jeg vedtaket! "Men ja, jeg synes det er en spessiell sak, og jeg kjenner ingen som har opplevd lignende.Har lest om mye i media, men aldri om akkurat en slik sak som denne nevnte,nei." Poenget er jo nettopp det, at saken ikke er uvanlig men at de færreste saker får slik mediaeksponering som denne. "Men du vet tydeligvis mye om denne saken, og er raskt utpå med kritikken din!..." Kritikken? Hva mener du? "Men jeg vet om mange tilfeller i komunen her jeg bor, hvor det er grov fyll de fleste ukedagene.I disse tilfellene har mor ansvaret for små barn, og ingen griper inn." Det var ille. Jeg syns absolutt du burde melde disse sakene. "Og jeg vet også om et tilfelle der foreldrene er legeerklært tilbakestrående, der foreldrene beholder ungene(og jeg sier ikke at det siste her er galt!)" Det kjenner jeg også til, det kan jo av og til fungere meget bra. "Men konklusjonen må her da bli; at Svanhild mister ungene pga at hun ikke vil bryte kontakten med denne rusbelastede mannen?!Og da skjønner jeg vedtaket! " Og fordi de mener at barna er utsatt for omsorgssvikt, og vil bli det i fortsettelsen også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-541992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ok, hva har hun egentlig gjort da(utenom samhver med den rusbelastede personen)? Har ikke fulgt så godt med i denne saken jeg! Jeg vet ikke mer om denne saken enn det som er fremkommet i media og i avgjørelsen fra fylkesnemda, samt det som er diskutert på disse sidene, har du lest det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-541996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg vet ikke mer om denne saken enn det som er fremkommet i media og i avgjørelsen fra fylkesnemda, samt det som er diskutert på disse sidene, har du lest det? Ble ikke en del av begrunnelsen lagt ut på nettet i går? Den er visst slettet nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ble ikke en del av begrunnelsen lagt ut på nettet i går? Den er visst slettet nå. Jo det ble den, det var avgjørelsen fra fylkesnemda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest menernåjeg Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 håper også, som du sier, at det ligger ting bak detta som ikke vi får innblikk i. men, dersom du, som du nevner her, forlater barna dine hjemme i flere timer uten tilsyn, så er vel ikke det noen idikator på at man har lav IQ? jeg er jo enig i at det i så tilfelle er snakk om grov forsømmelse av barna, men å skylde på lav IQ blir vel litt drøyt... nei, sku ønske jeg virkelig visste hva som hadde skjedd i denne saken... p.t kan jeg bare føle med det stakkars kvinnemennesket som når som helst blir fratatt sine små barn... Nå vet ikke jeg hvordan jeg ville score på en iq-test, men jeg har i allefall såpass iq at jeg vet at å gå ut i media med en sånn sak med bilder av både henne selv og barna ikke vitner om høy iq. Hvem spurte barna om de ville bli forbundet med "den dumme mora" i mange år fremover? Jeg synes det er overgrep mot barn å bruke de i så alvorlige saker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Nå vet ikke jeg hvordan jeg ville score på en iq-test, men jeg har i allefall såpass iq at jeg vet at å gå ut i media med en sånn sak med bilder av både henne selv og barna ikke vitner om høy iq. Hvem spurte barna om de ville bli forbundet med "den dumme mora" i mange år fremover? Jeg synes det er overgrep mot barn å bruke de i så alvorlige saker. Jeg syns det er media som ikke er seg sitt ansvar bevisst her. De skal også beskytte folk mot seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ok, jeg trodde det var slik at hun fremdeles hadde kontakt med denne sambon.Mener som deg, hun kan ikke lastes for et tidligere forhold til en rusbelastet mann.Og iq-test,,,skulle alle mødre dømmes etter det ville mange mistet ungene sine.Hele denne saken er helt SPRØ synes jeg!Stakkars jente, ikke nok med at hun stemples som dum for hele norges befolkning, men i tillegg mister hun ungene sine!!!Jeg har aldri hørt om en lignende sak, og tipper ingen andre har heller! Hva med alle enslige mødrene som går på fylla flere ganger i uka og gir blaffen i ungene sine???De fleste av dem får beholde ungene selv om de fortsetter samme livsførsel,mens Svanhild mister barna pga en lav iq-test?! Det er mye som ikke rimer i denne saken.Om saken er riktig slik Svanhild og hennes forsvarere fremstiller den, så håper jeg hun prøver saken for menneskerettsdomstolen om ikke en eventuell anke når frem! Norge har tapt mange barnevernssaker i denne domsstolen. Jeg har til dags dato ikke hørt at de har omgjort noe av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har ikke fulgt denne saken annet enn litt tilfeldig lesning her pluss litt i avisene, og har dermed ikke fordypet meg noe i saken.Jeg visste ikke at hun fortsatte kontakten med den rusbelastede mannen,sorry! Men ja, jeg synes det er en spessiell sak, og jeg kjenner ingen som har opplevd lignende.Har lest om mye i media, men aldri om akkurat en slik sak som denne nevnte,nei. Men du vet tydeligvis mye om denne saken, og er raskt utpå med kritikken din!... Men jeg vet om mange tilfeller i komunen her jeg bor, hvor det er grov fyll de fleste ukedagene.I disse tilfellene har mor ansvaret for små barn, og ingen griper inn. Og jeg vet også om et tilfelle der foreldrene er legeerklært tilbakestrående, der foreldrene beholder ungene(og jeg sier ikke at det siste her er galt!) Men konklusjonen må her da bli; at Svanhild mister ungene pga at hun ikke vil bryte kontakten med denne rusbelastede mannen?!Og da skjønner jeg vedtaket! Det spesielle i denne saken er den enorme mediafokuseringen på IQ-testen, resten er en vanlig barnevernssak basert på omsorgssvikt. Ingenting er verre for en kvinne enn å være dømt som uegnet mor. Det er virkelig synd på alle som havner i den situasjonen. Noen mødre velger å gi fra seg barna sine fordi de vet at de ikke kan gi dem det de trenger. Mange barn blir adoptert fra andre land og i de andre landene sitter fortvilte mødre. Det som skremmer meg i Svanhild-saken er makten som media har til å gi et eller annet bilde sant eller usant av en tragisk sak. IQ-testen kan umulig være årsak til omsorgssvikt, den er bare forklaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MenRjeg Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg vet ikke mer om denne saken enn det som er fremkommet i media og i avgjørelsen fra fylkesnemda, samt det som er diskutert på disse sidene, har du lest det? Har ikke lest alt på dol nei, og har heller ikke lest avgjørelsen fra fylkesnemda.Fortell... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har ikke lest alt på dol nei, og har heller ikke lest avgjørelsen fra fylkesnemda.Fortell... Hehe er du morsom? Les selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MenRjeg Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hehe er du morsom? Les selv. Give me the link!.... Jeg skrev *fortell* forde noen påsto at denne informasjonen ble fjernet fra internett, nemlig!!!Men du har kansje en link og gi meg(eller et referat)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96481-svanhild-iq-test-og-prevensjon/page/2/#findComment-542433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.