Gå til innhold

Lønn i ulike yrker

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva ca lønnsnivå for butikkmedarbeidere i f.eks Elkjøp, Expert o.l er?

Regner med at det er endel bonus inne i bildet, men antagelig også en fast bit?

Samme spm, gjelder for tlf-selgere av ulike slag.

Samme spm. gjelder også for hotel-medarbeidere.

Er klar over at disse kan variere litt fra stilling til stilling, og sted til sted, men hvis noen har litt info ville det hjulpet mye :)

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96485-l%C3%B8nn-i-ulike-yrker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serendipity

Ja det spørs veldig. Og når du spør om hotell er det jo veldig mange ulike arb. oppagver. Resepsjon, bar, restaurant, vaktmester, stue"pike". Vet ikke nøyaktig, men jeg vil regne med at en nyanatt hotell resepsjonist som ikke jobber nattevakter. Så det vil vel si i turnus, fra 07.00 - 22.00 eller noe, tjener ca. 240 000 +/-. Noen tjener midnre og noen mer, alt etter tidligere erfaring osv.

Ja det spørs veldig. Og når du spør om hotell er det jo veldig mange ulike arb. oppagver. Resepsjon, bar, restaurant, vaktmester, stue"pike". Vet ikke nøyaktig, men jeg vil regne med at en nyanatt hotell resepsjonist som ikke jobber nattevakter. Så det vil vel si i turnus, fra 07.00 - 22.00 eller noe, tjener ca. 240 000 +/-. Noen tjener midnre og noen mer, alt etter tidligere erfaring osv.

Hei takker for svaret!

Joda, er klar over at i hotellbransjen så er det mange ulike stillinger.

Nå fikk jeg iallefall en pekepinn på en av de, om andre har en pekepinn på andre stillinger innen hotell-bransjen så fyr løs :)

serendipity

Hei takker for svaret!

Joda, er klar over at i hotellbransjen så er det mange ulike stillinger.

Nå fikk jeg iallefall en pekepinn på en av de, om andre har en pekepinn på andre stillinger innen hotell-bransjen så fyr løs :)

Nå er jo ikke det tlf. sag. Men jeg jobber i Reisebyrå og har omtrent det samme som en hotellresepsjonist. Jeg har jobbet i reisebyrå i 6 år.

når det gjelder tlf-selgere, så jobber disse gjerne på provisjon, denne varierer veldig, men de som virkelig er dyktige, og har de rette betingelsene, kan fort ligge på 30-40 tusen pr mnd... men det ligger mye jobbing bak da...

disse har kun provisjonslønn...dvs 0 salg = 0,- i lønn?

Eller ligger det en fast bit i bunnen?

Annonse

En venninne av meg er resepsjonist på et ganske fint hotell i sentrum av Bergen, og hun tjener mye mindre enn det du anslår. Rundt 210 000,- kan jeg tenke meg.

Hun har lang ansinitet også.

(bare til info. :)

serendipity

En venninne av meg er resepsjonist på et ganske fint hotell i sentrum av Bergen, og hun tjener mye mindre enn det du anslår. Rundt 210 000,- kan jeg tenke meg.

Hun har lang ansinitet også.

(bare til info. :)

Jepp som sagt så er dette stor forskjell, vet om noen som tjener ca. 190 000 de også, men de fleste jeg kjenner (endel) i dette yrket tjener ca. 230 000, og noen opp mot 260 000. Tror nok vanlig er 220 000 - 230 000, men igjen. Dette avhenger av ant. helgevakter, ansenitet, ansvar osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...