Gå til innhold

Så har man atter gjort sin samfunnsplikt

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren

Livet er herlig dere!

Nok en gang har Ørkenvandreren vært lekdommer.

Etterhvert som tiltalte forklarte seg, og skyldsspørsmålet dermed ble klarere, fikk jeg ståpikk bak det ærverdige og opphøyde dommerbordet. Så når aktor la frem sin påstand om straff, måtte jeg undertrykke et grynt i det utløsningen kom.

5 år gav vi møkkamannen, Yeaahhaaaa!!

Noen sa at jeg kanskje ikke har den rette holdning til en slik jobb, men jeg forstår ikke hva de snakker om....

Fortsetter under...

Jeg stortrives også når jeg i det jeg hilser på dommeren for første gang sier: Skyldig!!!

Da kan jeg trygt sove meg gjennom rettsaken siden alle tvilsspørsmål er skjøvet til side, og resten bare er formaliteter.

Det som stort sett alltid byr på problemer, er å overbevise de andre dommerne om å benytte seg av hele strafferammen, ev. benytte en strengere paragraf for domfellelse.

Men, den følelsen av å sende en tulling bort for en lengre tid er helt ubeskrivelig. Dog får jeg ikke slike fysiologiske utslag som du rapportere om ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...