Gå til innhold

Kan vaffelrøre fryses?

Anbefalte innlegg

Jepp, det er det jeg lurer på...

Skal levere 3 liter vaffelrøre grytidlig lørdag morgen til et arrangement, og for å slippe å stå opp enda tidligere, kunne det vært fristende å lage røra på forhånd... Tenkte å jukse litt og bruke ferdig pulverblanding. Skal levere røra på melkekartonger. Går det an å fryse slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96598-kan-vaffelr%C3%B8re-fryses/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fryses ja, men _ikke_ på melkekartonger!!!!!!! Har du sett en melkekartong fyllt med vann og satt i fryseren? Den revner fra topp til tå når vannet fryser, hvis den er smekkfull. Jeg ville brukt noen tomme store brusflasker og latt være å fylle dem helt opp + at jeg ikke hadde satt på toppa før etter at de var ferdig frosset.

petter smart

Dersom du bruker posepulver så tar det jo ikke mer enn 5 minutter å lage de, hvorfor ikke lage det til om morgenen? Du sparer meget lite på å mikse det kvelden før. Det er også mulig å oppbevare det i kjøleskap, men da må du røre om i den om morgenen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...