Nyco Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg har samme problem som nick hadde her for noen innlegg siden. Jeg har slutta å røyke og strir med vekta. Mest fordi SAMBO som nå må ut for å røyke, MÅ ha noe å ete hele tida, ettersom han røyker veldig lite om dagen! Så altså, jeg legger på meg fordi sambo eter...det skal ikke være lett...Nå er jeg drittlei sjokolade og smågodt og cola. Og gulrøtter er så forbanna kjedelig. Har dere tips om "snaskemat" som er kalorifrie?? Sånn som man kan sitte å småspise forran tv på kveldene. Og ja, jeg sykler ;0) 0 Siter
Nemesis Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Gulrøtter (kjedelig?), selleri, squash med diverse yoghurtdiper til, frukt, lacryl, syltet chili. 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 Gulrøtter (kjedelig?), selleri, squash med diverse yoghurtdiper til, frukt, lacryl, syltet chili. *Noterer*... jeg innbildte meg at youghurtdipper var feite og full av kalorier jeg... 0 Siter
Nemesis Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 *Noterer*... jeg innbildte meg at youghurtdipper var feite og full av kalorier jeg... Yoghurt??? Ta en kikk på boksen, det er ikke ille... 0 Siter
-Riksklysa Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 dersom du finner noe som er kalorifattig så gi beskjed, det hadde virkelig vært noe, samt at det ser antageligvis mye bedre ut dersom jeg kan presentere meg selv uten bitemerker i fingrene. (og jeg er ikke myk nok til å tygge på tærne...) 0 Siter
favn Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 *Noterer*... jeg innbildte meg at youghurtdipper var feite og full av kalorier jeg... Yoghurt naturell med urter, hvitløk, litt salt og pepper... ikke en kalori (nesten) så langt øyet kan se. ... dip har jeg ikke hatt på bordet på xx år, nå fikk jeg jammen meg lyst på... *mumler* 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 Yoghurt??? Ta en kikk på boksen, det er ikke ille... Men inneholder ikke de mye sukker? Jeg drikker for mye søt te og sånn...øhm..cola... Huff, Lindberg ville rotert i grava (hvis han hadde vært død vel å merke) Jeg leser ikke pakninger på varer fordi jeg aldri begriper tallene! 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 dersom du finner noe som er kalorifattig så gi beskjed, det hadde virkelig vært noe, samt at det ser antageligvis mye bedre ut dersom jeg kan presentere meg selv uten bitemerker i fingrene. (og jeg er ikke myk nok til å tygge på tærne...) He he he....kluthue! 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 Yoghurt naturell med urter, hvitløk, litt salt og pepper... ikke en kalori (nesten) så langt øyet kan se. ... dip har jeg ikke hatt på bordet på xx år, nå fikk jeg jammen meg lyst på... *mumler* JAM! Det hørtes godt ut :0) 0 Siter
favn Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Men inneholder ikke de mye sukker? Jeg drikker for mye søt te og sånn...øhm..cola... Huff, Lindberg ville rotert i grava (hvis han hadde vært død vel å merke) Jeg leser ikke pakninger på varer fordi jeg aldri begriper tallene! At du har hang til søt drikke er en vanesak. Jeg bruker _aldri_ noe søtt i teen. Det smaker bare kvalmt. For å si det kort: Dette kan du avvennes fra, ta det gradvis. Coca-cola: Lørdagsgodteri? 0 Siter
favn Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 JAM! Det hørtes godt ut :0) Aha - liker du krydret / sterk mat? Problemet, tror jeg, når folk skal prøve å legge om kostholdet er at maten blir litt tam. Det hjelper ofte ikke hva (vi) andre sier om at sunn og ren mat smaker himmelsk... uten søtt, salt og fett blir det ikke det samme. Kanskje smaksløkene ikke er helt med på endringer i begynnelsen? Da kan du kjøre på med _sterk_ mat. Varme kryddere og urter legger man ikke på seg av. Sunt er det også! Og avhengighetsskapende - i perioder har jeg ikke fått maten nok sterk. Nå har jeg barn og da begrenser det seg i grunnen selv. 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 At du har hang til søt drikke er en vanesak. Jeg bruker _aldri_ noe søtt i teen. Det smaker bare kvalmt. For å si det kort: Dette kan du avvennes fra, ta det gradvis. Coca-cola: Lørdagsgodteri? Ja sant nok. Jeg drikker mye søt te fordi ellers får jeg ikke i meg mat! Orker ikke spise jevnlig som man skal i løpet av dagen, hvis jeg ikke kan skylle ned med te... Da blir det bare til at jeg spiser litt kjeks, en youghurt eller noe helt frem til middag. Ikke bra det heller i lengden. 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 Drittlei sjokolade???? *sjokkert* *LOL* Joda man blir det etter noen kilo av stoffet... 0 Siter
-Riksklysa Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 He he he....kluthue! ja men det er sant, så jeg har nå begynt å småspise på jr (snakker ikke om pikken nå) i steden, og han ser ikke ut til å misslike at "pappa kan bise ham opp" :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 *LOL* Joda man blir det etter noen kilo av stoffet... Neineineineinei... 0 Siter
Nemesis Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Men inneholder ikke de mye sukker? Jeg drikker for mye søt te og sånn...øhm..cola... Huff, Lindberg ville rotert i grava (hvis han hadde vært død vel å merke) Jeg leser ikke pakninger på varer fordi jeg aldri begriper tallene! HÆ? Ok, forstår. Fruktyoghurtene er fulle av sukker, men dip lager du av naturellyoghurt og dipmix, eller: paprikapulver, løk, purrebiter, diverse krydder. Mye artigere å mixe selv. 0 Siter
mrxx Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Dette hørtes ikke videre sunt ut. Du er ikke av de som klager på at du blir feit og ikke skjønner hvorfor vel? Mens skapet er fult av tomme cola flasker? Jeg spiser ikke mye sier ofte de som er dryge over rævva, så stapper deg i seg en neve potetgull og tar en slurk cola i samme slengen. Eneste som nytter er å legge om kostholdet, gulrøtter er jo kjempegodt da:-)) I tillegg så knuller du så ofte du kan, det hjelper enormt, da glemmer du å stappe i deg noe annet i alle fall:-)) 0 Siter
Nyco Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 Dette hørtes ikke videre sunt ut. Du er ikke av de som klager på at du blir feit og ikke skjønner hvorfor vel? Mens skapet er fult av tomme cola flasker? Jeg spiser ikke mye sier ofte de som er dryge over rævva, så stapper deg i seg en neve potetgull og tar en slurk cola i samme slengen. Eneste som nytter er å legge om kostholdet, gulrøtter er jo kjempegodt da:-)) I tillegg så knuller du så ofte du kan, det hjelper enormt, da glemmer du å stappe i deg noe annet i alle fall:-)) Selvfølgelig vet jeg hvorfor jeg blir feit ;0) Men noen ganger strekker ikke fantasien til i matlaginga! Derav mitt spørsmål om tips til alternativt snop. Her var glupe ting jeg ikke har tenkt på! Forøvrig er vektøkning ved røykeslutt oppskrytt. Jeg har ikke gått nevneverdig opp.(Slutta 5 januar på dagen) Men det er bestandig greit å være i forkant med å passe livsstilen. Og jeg registrerer at sambo strever mer enn meg nå som han ikke kan røyke hele tida (inne) Og siden vi bor sammen er livsstilen felles, sant? 0 Siter
Gjest tv1 Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Vi spiser også godt nesten hver dag! Og drikker brus! Mannen min har sluttet å røyke.. Hva med å spise boller/vafler til kvelds? Jaja, ikke så sundt, men... Druer/en god salat/kjeks(igjen ikke så sundt, men..)/varm kakao/is (er vel bedre enn sjokolade)/hermetiske frukter/kanelisvingene...? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.