dolianer Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg har vanlig analog linje, hverken ISDN, ASDL eller bredbånd (og har heller ikke planer om å anskaffe det). Jeg bruker internett ca. 1 time hver dag. Har hittil brukt Telenor frisurf, men syns tellerskrittene blir dyre. Hva ville være billigste internettabonnement for meg? Jeg tenker da på en fast sum pr.mnd som inkluderer så og så mange tellerskritt. 0 Siter
Gjest Rosa sokk Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Med ditt mønster, ca 30 timer/mnd analog vil du bruke ca 450 kr/mnd i "tellerskritt". I tillegg kommer fastaviften til Telenor med 140 kr/mnd. Jeg ville helt klart ha vurdert adsl fra NextGentel, sagt opp fasttelefonen og spart to-tre hundrelapper/mnd. Uansett om du velger å beholde fasttelefonen vil du spare penger ved å velge en adsl-løsning, men ligg langt unna Telenor. 0 Siter
dolianer Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Skrevet 12. mars 2003 Med ditt mønster, ca 30 timer/mnd analog vil du bruke ca 450 kr/mnd i "tellerskritt". I tillegg kommer fastaviften til Telenor med 140 kr/mnd. Jeg ville helt klart ha vurdert adsl fra NextGentel, sagt opp fasttelefonen og spart to-tre hundrelapper/mnd. Uansett om du velger å beholde fasttelefonen vil du spare penger ved å velge en adsl-løsning, men ligg langt unna Telenor. Jeg ønsker å betale min fasttelefon hos Telenor slik den er. Det er bareinternettabonnementet jeg ønsker å endre. 0 Siter
Gjest Rosa sokk Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg ønsker å betale min fasttelefon hos Telenor slik den er. Det er bareinternettabonnementet jeg ønsker å endre. Du bruker Frisurf. Dette er gratis internett, du betaler bare for tellerskrittene. Den eneste måten å komme litt billigre ut av det er å kun bruke nettet på kveldstid og i helger. Husk at du har en startpris på ca 60 øre hver gang du kobler opp. Du kan evnt. bytte til en annen samtaleleverandør, men det er lite å spare på det, særlig når det er små summer. Du vil også få en ekstra regning å holde styr på. 0 Siter
soleil Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Du bruker Frisurf. Dette er gratis internett, du betaler bare for tellerskrittene. Den eneste måten å komme litt billigre ut av det er å kun bruke nettet på kveldstid og i helger. Husk at du har en startpris på ca 60 øre hver gang du kobler opp. Du kan evnt. bytte til en annen samtaleleverandør, men det er lite å spare på det, særlig når det er små summer. Du vil også få en ekstra regning å holde styr på. www.telepriser.no Fyll inn i kalkulatoren og regn ut hva som passer for deg. 0 Siter
Puzen Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg har også vanlig internett og jeg bruker Tiscali. Her betaler jeg en fast sum på 545 kr i måneden og da kan jeg surfe 6 timer gratis på nettet pr dag. Vis jeg overstiger 6 timer betaler jeg 7,6 kr i minuttet for ekstra tid. Du som bruker en time hver dag så finst det en pakke der du betaler bare 145 kr i måndenden og surfer da gratis en time hver dag. Her koster det også 7,6 kr pr time i "overtid" om du vil bli lenger. Link: http://signup.tiscali.no/privat/surfer/ 0 Siter
Gjest Rosa sokk Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg har også vanlig internett og jeg bruker Tiscali. Her betaler jeg en fast sum på 545 kr i måneden og da kan jeg surfe 6 timer gratis på nettet pr dag. Vis jeg overstiger 6 timer betaler jeg 7,6 kr i minuttet for ekstra tid. Du som bruker en time hver dag så finst det en pakke der du betaler bare 145 kr i måndenden og surfer da gratis en time hver dag. Her koster det også 7,6 kr pr time i "overtid" om du vil bli lenger. Link: http://signup.tiscali.no/privat/surfer/ 545 kr/mnd er rett og slett horribelt for oppringt analog forbindelse. 0 Siter
Puzen Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 545 kr/mnd er rett og slett horribelt for oppringt analog forbindelse. 545 kr i måneden er ikke dyrt med tanke på at du da får 6 timer gratis internett pr dag. Det blir en timespris på 3,02 kr. Ikke kom å si meg at du får den prisen noen annen plass! Dessuten er det uten noen som helst andre avgifter. Men.. denne pakken på 6 timer var jo ikke aktuelt for vedkommende. Der er det vel nok med 145 kr i måndenden og da får da 1 time gratis hver dag eller 245 kr for 2 timer. Dessuten spurte h*n om en fastpris. 0 Siter
Gjest Har du sjekket ordentlig nå da? Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 545 kr i måneden er ikke dyrt med tanke på at du da får 6 timer gratis internett pr dag. Det blir en timespris på 3,02 kr. Ikke kom å si meg at du får den prisen noen annen plass! Dessuten er det uten noen som helst andre avgifter. Men.. denne pakken på 6 timer var jo ikke aktuelt for vedkommende. Der er det vel nok med 145 kr i måndenden og da får da 1 time gratis hver dag eller 245 kr for 2 timer. Dessuten spurte h*n om en fastpris. Jeg kommer med at jeg betaler mindre enn deg. Bredbånd 350.- i mnd. fri brukertid. Tror nok du er lurt;-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 545 kr i måneden er ikke dyrt med tanke på at du da får 6 timer gratis internett pr dag. Det blir en timespris på 3,02 kr. Ikke kom å si meg at du får den prisen noen annen plass! Dessuten er det uten noen som helst andre avgifter. Men.. denne pakken på 6 timer var jo ikke aktuelt for vedkommende. Der er det vel nok med 145 kr i måndenden og da får da 1 time gratis hver dag eller 245 kr for 2 timer. Dessuten spurte h*n om en fastpris. Vel, vi betaler 450 kroner mnd for ADSL (charlie), altså for 24 timer i døgnet ikke bare 6. 0 Siter
Gjest tjatjatja Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 545 kr i måneden er ikke dyrt med tanke på at du da får 6 timer gratis internett pr dag. Det blir en timespris på 3,02 kr. Ikke kom å si meg at du får den prisen noen annen plass! Dessuten er det uten noen som helst andre avgifter. Men.. denne pakken på 6 timer var jo ikke aktuelt for vedkommende. Der er det vel nok med 145 kr i måndenden og da får da 1 time gratis hver dag eller 245 kr for 2 timer. Dessuten spurte h*n om en fastpris. Jeg har bredbånd fra telenor avidi: http://www.avidi.no/produkter/internett/produkter_internett_produkter.jsp 347.- pr.mnd. Sparer fort inn etableringsgebyret sammenlignet med din horble pris 0 Siter
Amiga Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 545 kr i måneden er ikke dyrt med tanke på at du da får 6 timer gratis internett pr dag. Det blir en timespris på 3,02 kr. Ikke kom å si meg at du får den prisen noen annen plass! Dessuten er det uten noen som helst andre avgifter. Men.. denne pakken på 6 timer var jo ikke aktuelt for vedkommende. Der er det vel nok med 145 kr i måndenden og da får da 1 time gratis hver dag eller 245 kr for 2 timer. Dessuten spurte h*n om en fastpris. Bredbånd er mye billigere! 0 Siter
Gjest Rosa sokk Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 545 kr i måneden er ikke dyrt med tanke på at du da får 6 timer gratis internett pr dag. Det blir en timespris på 3,02 kr. Ikke kom å si meg at du får den prisen noen annen plass! Dessuten er det uten noen som helst andre avgifter. Men.. denne pakken på 6 timer var jo ikke aktuelt for vedkommende. Der er det vel nok med 145 kr i måndenden og da får da 1 time gratis hver dag eller 245 kr for 2 timer. Dessuten spurte h*n om en fastpris. Du sløser bort en halv sydentur i året med din "billige" løsning. Du betaler 2340 kroner MER i året enn jeg gjør, som har adsl til 350 kr/mnd. Hvis du ikke begripåer at 350 kroner er billigre enn 545, bør du få skolepengene dine tilbake. 0 Siter
Gjest miio Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Vi har bredbånd (radionett) og betaler 289,- kr mnd. uansett hvor mye vi er inne på nett, så her står det oppkoblet det meste av dagen. 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Du sløser bort en halv sydentur i året med din "billige" løsning. Du betaler 2340 kroner MER i året enn jeg gjør, som har adsl til 350 kr/mnd. Hvis du ikke begripåer at 350 kroner er billigre enn 545, bør du få skolepengene dine tilbake. Nå må dere huske at det faktisk ikke er alle som er så priviligerte at vi bor et sted man kan få bredbånd fra hverken den ene eller den andre leverandøren. 0 Siter
Puzen Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Bredbånd er mye billigere! Ja men nå kan ikke alle få bredbånd heller! 0 Siter
Puzen Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg har bredbånd fra telenor avidi: http://www.avidi.no/produkter/internett/produkter_internett_produkter.jsp 347.- pr.mnd. Sparer fort inn etableringsgebyret sammenlignet med din horble pris Jeg har ikke tilgang til bredbånd, så derfor er det den billigste løsningen før det blir bygd ut her 0 Siter
Puzen Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg kommer med at jeg betaler mindre enn deg. Bredbånd 350.- i mnd. fri brukertid. Tror nok du er lurt;-) Men alle er ikke så priviligerte å ha tilgang til bredbånd. Bor faktisk i by også, men ingen mulighet for det. Dessuten spurte vedkommende om tilbud utenom bredbånd. 0 Siter
Amiga Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Ja men nå kan ikke alle få bredbånd heller! Ups.... glad jeg bor i by. 0 Siter
tiliti Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg har også vanlig internett og jeg bruker Tiscali. Her betaler jeg en fast sum på 545 kr i måneden og da kan jeg surfe 6 timer gratis på nettet pr dag. Vis jeg overstiger 6 timer betaler jeg 7,6 kr i minuttet for ekstra tid. Du som bruker en time hver dag så finst det en pakke der du betaler bare 145 kr i måndenden og surfer da gratis en time hver dag. Her koster det også 7,6 kr pr time i "overtid" om du vil bli lenger. Link: http://signup.tiscali.no/privat/surfer/ Du skrev 7,6 kr minuttet .. du mente vel time? :-) "Surfing utover over den bestilte tiden blir belastet med kr 0,13 pr minutt mellom kl. 08-24, og kr 0,065 mellom kl 24-08. En startavgift på kr 0,55 vil da komme i tillegg." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.