Gå til innhold

Bitt av valp

Anbefalte innlegg

Gjest opsan
Skrevet

Jeg ble bitt av en valp tidligere i dag, og det slutter ikke å blø. Valpen har bare fått en omgang sprøyter. Må jeg til lege for å ta stivkrampesprøyte tror dere?

Blir veldig takknemlig for svar :)

(Bør gjerne nevne at jeg er garvid...)

petter smart
Skrevet

Hvor lenge siden er det du tok stivkrampesprøyte? Dersom det er mer enn noen få år bør du ta en ny. Det sikreste er å ta en ny uansett. Det koster ikke stort.

Ørkenvandreren
Skrevet

Hvis det er mindre enn 10 år siden du tok stivkrampesprøyte, trenger du normalt ikke foreta deg noe.

Men siden du er gravid, ville jeg kontaktet lege for å være på den sikre siden.

Skrevet

Når det blør og blør vil det vanligvis ikke være noen vits i å ta stivkrampevaksine, da renser blodet såret.

Det farlige er hvis det er "lommer" der bakterier og sånt kan ligge.

Det er den beskjeden vi har fått vedr. når vi burde stivkrampevaksinere ungene våre (som ikke er det fra før).

Det har ikke noe å si om hvalpen er vaksinert mot ting, er det et "farlig" bitt kan det uansett utvikle seg stivkrampe.

Pappa Bjørn
Skrevet

Ville tatt en telefon til "Dokkter`n" jeg. Det kan være mange hensyn å ta som vi ikke tenker på til vanlig så det er vel greit å høre hva en lege synes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...