Gjest bebba Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg er sykmeldt og planlegger å reise til USA i april ca. 10 dager. Jeg spurte på trygdekontoret og fikk vite at enten kunne jeg ta det som ferie eller få legeattest og få sykepenger. Jeg jobber som lærer og er usikker på om hva som er best. Noen som vet om det kan ha noe å si for meg å ta det som ferie? Mister jeg noen rettigheter til ferier fremover eller....? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg ville tatt det på legeattest for da har du ferien til gode til senere. Tar du det som ferie vil du antagelig bli trukket i lønn også. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg ville tatt det på legeattest for da har du ferien til gode til senere. Tar du det som ferie vil du antagelig bli trukket i lønn også. Takk for svar, er det da bare å be legen sende en attest til trygdekontoret rett før jeg reiser eller er det lurt å gjøre det en stund før? 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Takk for svar, er det da bare å be legen sende en attest til trygdekontoret rett før jeg reiser eller er det lurt å gjøre det en stund før? Du veit sikkert at det ikke er lov å dra utenlands mens man er sykemeldt uten at en lege sier det er bra for deg, så det er sikkert greit å ha det i orden i god tid, sånn at du ikke plutselig får et sjokk hvis legen ikke syns du har godt av å dra utenlands. fryktelig lang og dårlig setning... 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Takk for svar, er det da bare å be legen sende en attest til trygdekontoret rett før jeg reiser eller er det lurt å gjøre det en stund før? Du må søke og jeg tror legen må dokumentere at det ikke er fare for at sykdommen forverrer seg. Det tar nok tid. Hvis du reiser uten å ha fått det innvilget kan du risikere å måtte betale behandlingen selv i utlandet hvis du blir syk. 0 Siter