Dorthe Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Etter forrige diskusjon her inne ble vi vel enige om at volla kebe betyr jævla fin dame. Så volla betyr nok som er bra. Spør på ungdomsforum 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Etter forrige diskusjon her inne ble vi vel enige om at volla kebe betyr jævla fin dame. Så volla betyr nok som er bra. Spør på ungdomsforum Det er forkortelse for "ved Allah" akkurat som når Asterix sier "ved Teutates". Det er et utrykk som startet i innvandrermiljøet av de noe yngre. Uttrykket har blitt brukt av mange som slæng for å understreke noe uten at de som bruker det helt vet opprinnelsen. Så har jeg fått det forklart i alle fall. 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Det er forkortelse for "ved Allah" akkurat som når Asterix sier "ved Teutates". Det er et utrykk som startet i innvandrermiljøet av de noe yngre. Uttrykket har blitt brukt av mange som slæng for å understreke noe uten at de som bruker det helt vet opprinnelsen. Så har jeg fått det forklart i alle fall. Jeg vet gutter som snakker gebrokkent, sånn med pakistanersleng, kalles volla. Da er det i hvert fall med negativ betydning. Så hvis det kommer av ved Allah, så "tror" jeg jeg skjønner det.....tror jeg da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.