Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kastrering= mons

Sterilisering= pusi

Altså har jeg en hankatt :0) (Eller hadde tidligere i dag, nå er det vel mer midt i mellom...)

Niks. Det er stort sett ingen som steriliserer katter, de fleste kastreres - hunner som hanner. Ved sterilisering kuttes kun sæd- eller eggledere, ved kastrering fjernes testikler eller livmor og eggstokker.

Niks. Det er stort sett ingen som steriliserer katter, de fleste kastreres - hunner som hanner. Ved sterilisering kuttes kun sæd- eller eggledere, ved kastrering fjernes testikler eller livmor og eggstokker.

Sier du det altså? Da har jeg lært noe nytt. :) Men det var prisen da..? På min "forhenværende" hankatt.

Annonse

Tror jeg betalte om lag 500 kroner for å få pusen kastrert. Eller muligens sterilisert - da de gjorde mer enn å kutte sædlederne. De fjernet også gtestiklene hans, stakkars lite. Fikk være med og observere hele operasjonen: Interessant! (Og noe som evner til å skremme mannfolk: jeg har sett hvordam man fjerner testikler *hurr hurr hurr*)

Pusen kom seg kjapt etter operasjonen, og oppfører seg lite som en kastrert katt - han er sjefen i gata, og banker andre monser så det suser....

"Det er stort sett ingen som steriliserer katter,"

Både mine foreldres hunnkatt og min hunnkatt (begge 2 år gamle) har fått fjernet eggstokker og livmor, såvidt jeg vet er det faktisk å kutte egglederne som er uvanlig.

Tror jeg betalte om lag 500 kroner for å få pusen kastrert. Eller muligens sterilisert - da de gjorde mer enn å kutte sædlederne. De fjernet også gtestiklene hans, stakkars lite. Fikk være med og observere hele operasjonen: Interessant! (Og noe som evner til å skremme mannfolk: jeg har sett hvordam man fjerner testikler *hurr hurr hurr*)

Pusen kom seg kjapt etter operasjonen, og oppfører seg lite som en kastrert katt - han er sjefen i gata, og banker andre monser så det suser....

Oki. Var litt bekymra for om han skulle få pryl hele tida nå, for han har vært fæl til å sloss. Kommet hjem med avrevne klør fast i panna og sånn!

Er ikke så mange katter her vi bor tror jeg, og nå bidrar vi jo til å holde statistikken nede ;0)

"Det er stort sett ingen som steriliserer katter,"

Både mine foreldres hunnkatt og min hunnkatt (begge 2 år gamle) har fått fjernet eggstokker og livmor, såvidt jeg vet er det faktisk å kutte egglederne som er uvanlig.

Ja, det er jo det jeg sier. :o) Å fjerne livmor og eggstokker er å _kastrere katten_, å klippe over egglederne er å _serilisere_ den. :o)

Annonse

Mener dyrlegen sa ca 500 for hunkatt, 1.000 for hunkatt. Min kjette stakk av da vi hadde fått time....

He he... hu kunne vel lukte det da vet du... Det blei 750 med et års forbruk av markpiller. Nå ligger han på badet, noe groggy men glad for å være hjemme. Gikk selv inn i buret sitt hos vet`n!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...