misjonær Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Hei! Hjelper du meg litt.. Og deler med meg ditt syn på Byråkrati.. Har det positive eller negative sider?? mvh 0 Siter
fuktig Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Byråkrati ? Det finnes intet positivt for noen bortsett fra at korrupte og late embetsfolk/tjenestemenn får bedre inntektsmuligheter. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Blir ike så imponert når det tar 6 uker å få svar på et brev både hos skattefogden og ligningskontoret. Forvaltningsloven driter de i. Å bruke skjønn gidder de ikke selv om loven pålegger dem det. For at skjønn skal brukes må man være død først. 0 Siter
conan Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Kun negative! For å elaborere litt: Byråkrati er administrasjon for administrasjonens skyld, prosesser for prosessenes skyld, og regler fordi de er der. 0 Siter
Mamta Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Byråkratier er sjelden effektive, det mener jeg å kunne hevde med stor sikkerhet. Jeg har personlig og lang erfaring med både indisk og norsk byråkrati. Mange mener at indisk byråkrati er sendrektig sammenliknet med det norske. Der er jeg totalt uenig. Vel...indiske myndigheter brukte riktignok mellom 5 og 7 mnd. på å bestemme seg for å overlate foreldremyndigheten for våre to gudegaver. Det tok altså sin tid... Men norske myndigheter (les: trygdeetaten og likningskontoret) brukte førstegang hele 4 mnd. på å dele ut ett stk. personnummer og å innvilge barnetrygd for gullungen! Andre gang brukte de "bare" 2,5 mnd.... Hvis du er interessert, kan jeg godt maile deg ei lang liste over liknende uhyrlige eksempler på ineffektivt byråkrati her til lands. Du har vel mailadressen min? Er forøvrig helt enig i conan's slutninger vedr. byråkrati... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.