Gå til innhold

Byråkrati?? Effektivt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hjelper du meg litt..

Og deler med meg ditt syn på Byråkrati..

Har det positive eller negative sider??

mvh

Skrevet

Byråkrati ? Det finnes intet positivt for noen bortsett fra at korrupte og late embetsfolk/tjenestemenn får bedre inntektsmuligheter.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Blir ike så imponert når det tar 6 uker å få svar på et brev både hos skattefogden og ligningskontoret. Forvaltningsloven driter de i. Å bruke skjønn gidder de ikke selv om loven pålegger dem det. For at skjønn skal brukes må man være død først.

Skrevet

Kun negative!

For å elaborere litt:

Byråkrati er administrasjon for administrasjonens skyld, prosesser for prosessenes skyld, og regler fordi de er der.

Skrevet

Byråkratier er sjelden effektive, det mener jeg å kunne hevde med stor sikkerhet.

Jeg har personlig og lang erfaring med både

indisk og norsk byråkrati. Mange mener at indisk byråkrati er sendrektig sammenliknet med det norske. Der er jeg totalt uenig.

Vel...indiske myndigheter brukte riktignok mellom 5 og 7 mnd. på å bestemme seg for å overlate foreldremyndigheten for våre to gudegaver. Det tok altså sin tid...

Men norske myndigheter (les: trygdeetaten og likningskontoret) brukte førstegang hele 4 mnd. på å dele ut ett stk. personnummer og å innvilge barnetrygd for gullungen! Andre gang brukte de "bare" 2,5 mnd....

Hvis du er interessert, kan jeg godt maile deg ei lang liste over liknende uhyrlige eksempler på ineffektivt byråkrati her til lands. Du har vel mailadressen min?

Er forøvrig helt enig i conan's slutninger vedr. byråkrati...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...