Gå til innhold

....


fudge

Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke "Nei, ikke faen!" hver gang. Det sa jeg faktisk sjeldent. Jeg ble med uten å nekte når han hentet meg, og når han ringte etter meg, så dro jeg.

Ikke holdt han en pistol imot hodet mitt heller.

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var IKKE din skyld,kjære deg.

Uansett, så skal han ikke gjøre slikt mot deg, om du roper nei eller ikke.Han skal spørre deg, hva du vil. Gjorde han det?

Neppe.For han viste hva du ville si,nemlig,nei.Han utnyttet deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Selvsagt dro du, er ikke det ganske så logisk at du gjorde da?

Skylden hører ikke hjemme hos deg kjære venn, og jeg skal minne deg på det hver enda gang du er i tvil.

*holder hånden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig at det er slik, så vidt jeg skjønner.

Personen bruker lang tid på å bygge opp makt/avmaktsfølelser, sterk frykt/avhengighet hos de(m) vedkommende forgriper seg på.

Senere i livet kan det hevdes "De sa ikke nei". Neivel, men hvorfor?

Tenk etter, og tenk lengre tilbake: Hvordan fikk dette mennesket makt over deg, hva var fremgangsmåten til vedkommende person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg

Tror det er ganske vanlig at det skjer sånn jeg.. at personen skaffer seg makt over offeret først sånn at offeret ikke tør å nekte.

Det er uansett ikke din skyld det som har skjedd, det er ene og alene hans skyld.

Sender deg mange gode klemmer og tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var IKKE din skyld,kjære deg.

Uansett, så skal han ikke gjøre slikt mot deg, om du roper nei eller ikke.Han skal spørre deg, hva du vil. Gjorde han det?

Neppe.For han viste hva du ville si,nemlig,nei.Han utnyttet deg.

jeg sa heller ikke nei. ikke hver gang iallefall. heller ganske sjelden når jeg tenker meg om.

men det er ikke min feil fordet! ikke din heller! vi skal ikke trenge å si nei, man vet det ikke er lov å voldta!

de visste godt hva de gjorde. de visste det var galt, selv om vi ikke sa nei. de visste det, men de brydde seg bare ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singularity

Det er ikke alltid så lett å si nei og sette seg til motverge - og spesielt ikke når det har skjedd mange ganger.

Føler at jeg mangler litt av evnen til å skrive noe brukbart svar til deg nå, men du skal iallefall vite at jeg tenker på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...