Gå til innhold

Tankevekkende?


Gjest kvinnediskriminering

Anbefalte innlegg

Nei - DU skader alle, både "dem" og "oss" med ditt menneskehat og din mobbing.

I dag var det mye surr på deg.

Alle vet jo dette som innlederen påpeker. Du kan preike så mye du vil, men forholdet er velkjent.

Før de forlanger respekt av nordmenn får de oppføre seg som folk.

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • petter smart

    44

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • laguna1365380434

    13

I dag var det mye surr på deg.

Alle vet jo dette som innlederen påpeker. Du kan preike så mye du vil, men forholdet er velkjent.

Før de forlanger respekt av nordmenn får de oppføre seg som folk.

Så enkelt er det.

"de"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I spørsmålet om respekt for kvinner dreier det seg om de som viser forakt for kvinner i Norge ved å trakassere tilfeldige langs veien, ikke alle de andre i resten av verden.

Jeg vil påstå at jeg har hørt langt flere "hvite nordmenn" (og da faktisk oftest jenter) referere til andre som "horer", uten at jeg derved er så idiotisk at jeg skylder på "alle norske jenter".

Kanskje du har noe å lære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at en stor del av våre nye landsmenn har et skremmende kvinnesyn.

Det ser jeg ikke minst på byen selv, og blant innvandrere jeg kjenner som har bodd her hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at en stor del av våre nye landsmenn har et skremmende kvinnesyn.

Det ser jeg ikke minst på byen selv, og blant innvandrere jeg kjenner som har bodd her hele livet.

Hei,

Det er heller ikke til å stikke under en stol at mange menn voldtar kvinner. Er du (som mann) ansvarlig for det andre menn gjør?

Selvsagt er det mange som har et skremmende kvinnesyn, men det er ikke *andre* innvandreres feil, mer enn du eller jeg er ansvarlig hvis en annen mann voldtar en kvinne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er heller ikke til å stikke under en stol at mange menn voldtar kvinner. Er du (som mann) ansvarlig for det andre menn gjør?

Selvsagt er det mange som har et skremmende kvinnesyn, men det er ikke *andre* innvandreres feil, mer enn du eller jeg er ansvarlig hvis en annen mann voldtar en kvinne.

Med vennlig hilsen

Du har helt rett i det du sier, men det er likevel en tankevekker at så mange fra disse kulturene har et skremmende kvinnesyn.

Når det gjelder voldtektene du selvsagt har rett i at jeg ikke har skyld i, så blir jo også et flertall av disse begått av folk fra andre kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har helt rett i det du sier, men det er likevel en tankevekker at så mange fra disse kulturene har et skremmende kvinnesyn.

Når det gjelder voldtektene du selvsagt har rett i at jeg ikke har skyld i, så blir jo også et flertall av disse begått av folk fra andre kulturer.

Voldtektene blir begått av gruppen "menn", som etter det jeg vet er en gruppe du tilhører.

Poenget illustrerer jo nettopp idiotiet med å legge skyld på folk basert på "bestemors fødested", påstått "kultur" eller lignende idioti.

Folk har krav på å bli behandlet som individer, selv om enkelte taliban-spirer på dette forum vil gruppere dem etter hudfarge, etnisk tilhørighet, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtektene blir begått av gruppen "menn", som etter det jeg vet er en gruppe du tilhører.

Poenget illustrerer jo nettopp idiotiet med å legge skyld på folk basert på "bestemors fødested", påstått "kultur" eller lignende idioti.

Folk har krav på å bli behandlet som individer, selv om enkelte taliban-spirer på dette forum vil gruppere dem etter hudfarge, etnisk tilhørighet, osv.

Med vennlig hilsen

Jaja, dette med individer har vi vært innom tidligere.

Noe må likevel kunne gjøres med disse menneskenes kvinnesyn, da det ofte avviker veldig fra vårt, og resulterer i at disse menneskene får problemer når de kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dette med individer har vi vært innom tidligere.

Noe må likevel kunne gjøres med disse menneskenes kvinnesyn, da det ofte avviker veldig fra vårt, og resulterer i at disse menneskene får problemer når de kommer til Norge.

Hei,

Det er ytringsfrihet og meningsfrihet i Norge. Er du imot noen av dem?

"De" plikter, på samme måte som "vi", å holde seg innenfor straffeloven.

Vi har ikke mer rett til å "tvangs-omskolere" en muslim enn et medlem av Vestlandske Indrenmisjon, så lenge de ikke begår ulovlige handlinger.

Ja, enig, kvinnesynet til enkelte stinker, men det gjør også menneskesynet til enkelte i Frp og AKP(m-l). Så lenge de ikke bryter straffeloven, kommer det inn under ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg vil påstå at jeg har hørt langt flere "hvite nordmenn" (og da faktisk oftest jenter) referere til andre som "horer", uten at jeg derved er så idiotisk at jeg skylder på "alle norske jenter".

Kanskje du har noe å lære?

Lære ?

Jeg kaller ingen for horer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er ytringsfrihet og meningsfrihet i Norge. Er du imot noen av dem?

"De" plikter, på samme måte som "vi", å holde seg innenfor straffeloven.

Vi har ikke mer rett til å "tvangs-omskolere" en muslim enn et medlem av Vestlandske Indrenmisjon, så lenge de ikke begår ulovlige handlinger.

Ja, enig, kvinnesynet til enkelte stinker, men det gjør også menneskesynet til enkelte i Frp og AKP(m-l). Så lenge de ikke bryter straffeloven, kommer det inn under ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg er for ytringsfrihet, og heller ikke veldig uenig i det du sier, bortsett fra at jeg mener at folk faktisk burde kunne tvangsskoleres.

Men nå må jeg gå om noen få minutter, så jeg får satse på at Grip snart kommer og tar over for meg, og jeg gjetter derfor på at denne tråden er grusomt langt når jeg kommer tilbake ut på morrakvisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er for ytringsfrihet, og heller ikke veldig uenig i det du sier, bortsett fra at jeg mener at folk faktisk burde kunne tvangsskoleres.

Men nå må jeg gå om noen få minutter, så jeg får satse på at Grip snart kommer og tar over for meg, og jeg gjetter derfor på at denne tråden er grusomt langt når jeg kommer tilbake ut på morrakvisten :)

Reaksjonære som arbeider på skift!?

Men hvis du mener folk må tvangsskoleres, så er du ikke for ytringsfrihet, men et "kinesisk system"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Jaja, dette med individer har vi vært innom tidligere.

Noe må likevel kunne gjøres med disse menneskenes kvinnesyn, da det ofte avviker veldig fra vårt, og resulterer i at disse menneskene får problemer når de kommer til Norge.

Her i Norge så går kvinner veldig lettkledd og viser mye hud. Det er vanlig for norske borgere.

Når det da kommer gutter fra land som ikke er vant til avkleddhet, så kan de ikke bruke som unnskyldning at det er jentenes skyld når de får voldtektstanker.

De må LÆRE hvordan ting fungerer her i Norge, og trene på å forholde seg til det. De er gjester her. Hvis VI bosetter oss i deres land, hvor kvinnene går tildekket, ville det være yttersl dumt av oss å fly rundt i byene der nede med bar mage, brystene nesten utenfor den lille toppen, rumpesprekkensynlig hver gang vi bøyer oss litt forover på det lokale markedet og et lite miniskjørt som avslører lange, lekre ben. En må jo bruke tankene da.

Hvis de ikke greier å takle norsk levesett, så må de flytte et annet sted. Kanskje hjem igjen. Eller så må de lære seg å undertrykke sine lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge så går kvinner veldig lettkledd og viser mye hud. Det er vanlig for norske borgere.

Når det da kommer gutter fra land som ikke er vant til avkleddhet, så kan de ikke bruke som unnskyldning at det er jentenes skyld når de får voldtektstanker.

De må LÆRE hvordan ting fungerer her i Norge, og trene på å forholde seg til det. De er gjester her. Hvis VI bosetter oss i deres land, hvor kvinnene går tildekket, ville det være yttersl dumt av oss å fly rundt i byene der nede med bar mage, brystene nesten utenfor den lille toppen, rumpesprekkensynlig hver gang vi bøyer oss litt forover på det lokale markedet og et lite miniskjørt som avslører lange, lekre ben. En må jo bruke tankene da.

Hvis de ikke greier å takle norsk levesett, så må de flytte et annet sted. Kanskje hjem igjen. Eller så må de lære seg å undertrykke sine lyster.

Har du vært på en turist-strand i Tyrkia, osv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Har du vært på en turist-strand i Tyrkia, osv?

Med vennlig hilsen

Du sa det, TURIST-strand. Der er det lov. Men ikke i gamle bydeler.

Det finnes jo moskeer og andre unorkse ting her oppe også. Vi bør jo ikke oppsøke dem. Tyrkerne bør ikke oppsøke turistmagnetene.

Turistene genererer penger til landet de besøker. DET kan en vel ikke si om det andre 'klientellet' vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det, TURIST-strand. Der er det lov. Men ikke i gamle bydeler.

Det finnes jo moskeer og andre unorkse ting her oppe også. Vi bør jo ikke oppsøke dem. Tyrkerne bør ikke oppsøke turistmagnetene.

Turistene genererer penger til landet de besøker. DET kan en vel ikke si om det andre 'klientellet' vi snakker om.

Og der avslørte du ditt menneskesyn - mennesker verdi er altså avhengig av om man genererer penger.

Funksjonshemmede som ikke jobber, psykisk utviklingshemmede osv kan altså ikke forlange mye i din verden.

Er man rik, derimot, kan man selvsagt "gjøre hva man vil" fordi man legger igjen penger.

===

Men for å skifte emne fra ditt grusomme menneskesyn:

Folk plikter å følge straffeloven, enten man er i Tyrkia eller Norge. Ingen tror at det er "lov å voldta kvinner" - det er pjatt som brun-skjorter påstår.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaksjonære som arbeider på skift!?

Men hvis du mener folk må tvangsskoleres, så er du ikke for ytringsfrihet, men et "kinesisk system"...

Med vennlig hilsen

Jeg er selvsagt for ytringfrihet, men også for at man, dersom man er ny i landet, ikke får statsborgerskap før man har lært litt grunnleggende om norsk rettspraksis og sedvane, samt språket vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt for ytringfrihet, men også for at man, dersom man er ny i landet, ikke får statsborgerskap før man har lært litt grunnleggende om norsk rettspraksis og sedvane, samt språket vårt.

Hei,

Kravene skal vel være at man holder seg innenfor straffeloven?

Og de kravene gjelder ALLE - lenge før de har bodd her i 7 år og statsborgerskap er aktuelt!

Jeg tror ikke det er mange i Norge (enten nordmenn eller utlendinger) som ikke vet voldtekt og drap er ulovlig.

Slike "idéer" er bare tåpelige - de unnskylder bedriten oppførsel, fordi "de er innvandrere", og er ren diskriminering!

Loven gjelder for alle!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, det gjør ikke de fleste innvandrere heller!

De fleste gjør ikke det.

De som gjør det, har en kultur vi ikke kan akseptere. Den har de lært av sine oppdragere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...