Gå til innhold

Tankevekkende?


Gjest kvinnediskriminering

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

?????

Ettersom jeg overhodet ikke har påstått noe slikt, så gidder jeg ikke bruke tid på å avkrefte det.

Det jeg derimot har påstått er at mennesker skal behandles som individer, at vi har ytringsfrihet, og skal følge straffeloven.

Trakassering av kvinner og trakassering av "innvandrere" er to sider av samme sak. Det er konseptuelt identisk, og akkurat like idiotisk.

MEd vennlig hilsen

Men innvandrere trakkaserer jo kvinner..(Helt sant!!) Er det da trakkasering av innvandrere å påpeke dette faktum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • petter smart

    44

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • laguna1365380434

    13

Men innvandrere trakkaserer jo kvinner..(Helt sant!!) Er det da trakkasering av innvandrere å påpeke dette faktum?

Hei,

Enkelte innvandrere trakasserer kvinner og enkelte nordmenn trakasserer kvinner.

Ingen forsvarer disse krekene.

Men å si at "innvandrere trakasserer kvinner" er like idiotisk som å påstå at "nordmenn er rasister" - en generalisering som er grov nok til at det teller som trakassering av det store flertallet av uskyldige innvandrere/nordmenn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hei,

Enkelte innvandrere trakasserer kvinner og enkelte nordmenn trakasserer kvinner.

Ingen forsvarer disse krekene.

Men å si at "innvandrere trakasserer kvinner" er like idiotisk som å påstå at "nordmenn er rasister" - en generalisering som er grov nok til at det teller som trakassering av det store flertallet av uskyldige innvandrere/nordmenn.

Med vennlig hilsen

Ikke alle innvandrere trakkaserer kvinner, men ganske mange.. Noen nordmenn trakkaserer også kvinner. Å skyve under en stol at innvandrere, satt i kontrast mot nordmenn, har et dårligere kvinnesyn som de dessuten i høyere grad utagerer, blir etter min mening å diskriminere innvandrerene.Når en er blind for situasjonen, eller bagatellisere den,underkjenner man samtidig en mangefassetert problemstilling det er viktig å løse.. Den gruppen en slik unnlatenhet&blindhet til sist rammer er innvandrerne.. Det mest nedlatende en kan gjøre mot noen er å nekte å ta noen på alvor.. jeg synes at du ikke tar innvandrene på alvor når du nekter å akseptere en velkjent problemstilling, som er svært reell, og som angår innvandrene, også den majoriteten som ikke plager damene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men innvandrere trakkaserer jo kvinner..(Helt sant!!) Er det da trakkasering av innvandrere å påpeke dette faktum?

Ja fordi sør og en del andre tror _de_ er de eneste som skjønner at ikke alle innvandrere gjør det. Vi er for dumme, derfor får vi ikke lov å fortelle hverandre slikt. Vi er faktisk så dumme at hvis det står i avisen : "..Raneren snakket bergensdialekt... " så tror vi dumme automatisk at alle bergensere er ranere. Så hver gang slikt står i avisene, blir mange uskyldige lidende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ja fordi sør og en del andre tror _de_ er de eneste som skjønner at ikke alle innvandrere gjør det. Vi er for dumme, derfor får vi ikke lov å fortelle hverandre slikt. Vi er faktisk så dumme at hvis det står i avisen : "..Raneren snakket bergensdialekt... " så tror vi dumme automatisk at alle bergensere er ranere. Så hver gang slikt står i avisene, blir mange uskyldige lidende ?

He,he..Nemlig.. Jeg leste svarene dine til sør og det sto mye bra der.. sør synes tydeligvis han(?)er den eneste her som VIRKELIG forstår seg på innvandrere og egentlig alle slags mennesker(så fremt de ikke er kjedelig uetniske, eller gud forby, amerikanere).. Har egentlig lært at jeg ikke bør bite på, men noen ganger er det vanskelig å la være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle innvandrere trakkaserer kvinner, men ganske mange.. Noen nordmenn trakkaserer også kvinner. Å skyve under en stol at innvandrere, satt i kontrast mot nordmenn, har et dårligere kvinnesyn som de dessuten i høyere grad utagerer, blir etter min mening å diskriminere innvandrerene.Når en er blind for situasjonen, eller bagatellisere den,underkjenner man samtidig en mangefassetert problemstilling det er viktig å løse.. Den gruppen en slik unnlatenhet&blindhet til sist rammer er innvandrerne.. Det mest nedlatende en kan gjøre mot noen er å nekte å ta noen på alvor.. jeg synes at du ikke tar innvandrene på alvor når du nekter å akseptere en velkjent problemstilling, som er svært reell, og som angår innvandrene, også den majoriteten som ikke plager damene..

Jeg tar INDIVIDER på alvor; jeg er ikke så dum at jeg tillegger slike holdninger til store grupper som "innvandrere".

Nær 100% av voldtekter utføres av menn - men vi straffer ikke alle menn av den grunn. Faktisk straffer vi knapt noen for voldtekt i Norge (kun en liten brøkdel blir straffet).

"Innvandrere" er en utrolig heterogen gruppe - som har alle fra 92 år gamle danske bestemødre til 18 år gamle ungdomskriminelle som medlemmer. Generaliseringer faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jeg tar INDIVIDER på alvor; jeg er ikke så dum at jeg tillegger slike holdninger til store grupper som "innvandrere".

Nær 100% av voldtekter utføres av menn - men vi straffer ikke alle menn av den grunn. Faktisk straffer vi knapt noen for voldtekt i Norge (kun en liten brøkdel blir straffet).

"Innvandrere" er en utrolig heterogen gruppe - som har alle fra 92 år gamle danske bestemødre til 18 år gamle ungdomskriminelle som medlemmer. Generaliseringer faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det virker som du tar individet på alvor når du fratar de både gruppetilhørighet og vesentlige problemstillinger, som bør settes i fokus-ikke overses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

He,he..Nemlig.. Jeg leste svarene dine til sør og det sto mye bra der.. sør synes tydeligvis han(?)er den eneste her som VIRKELIG forstår seg på innvandrere og egentlig alle slags mennesker(så fremt de ikke er kjedelig uetniske, eller gud forby, amerikanere).. Har egentlig lært at jeg ikke bør bite på, men noen ganger er det vanskelig å la være:)

Si noe stygt om amerikanere eller gamle kjerringer som er redd negre, så blir det bra skal du se. Helst bør du hate nordmenn som er så fordomsfulle og dumme, og gå i tog for å fortelle dem hvordan de dumme skal tenke. Det fins bare en sannhet og alt er svart/ hvitt. Du kan ikke være litt rasist, det er som å være gravid, enten er du det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he..Nemlig.. Jeg leste svarene dine til sør og det sto mye bra der.. sør synes tydeligvis han(?)er den eneste her som VIRKELIG forstår seg på innvandrere og egentlig alle slags mennesker(så fremt de ikke er kjedelig uetniske, eller gud forby, amerikanere).. Har egentlig lært at jeg ikke bør bite på, men noen ganger er det vanskelig å la være:)

Det ville vært fint om du diskuterte sak, og ikke person.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg tar INDIVIDER på alvor; jeg er ikke så dum at jeg tillegger slike holdninger til store grupper som "innvandrere".

Nær 100% av voldtekter utføres av menn - men vi straffer ikke alle menn av den grunn. Faktisk straffer vi knapt noen for voldtekt i Norge (kun en liten brøkdel blir straffet).

"Innvandrere" er en utrolig heterogen gruppe - som har alle fra 92 år gamle danske bestemødre til 18 år gamle ungdomskriminelle som medlemmer. Generaliseringer faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Og forresten, resten av innlegget ditt fant jeg såpass of topic, at det er vanskelig å skjønne hvor du vil.. Men: selvfølgelig er det forskjell på typer "generalisering". Å si at alle innvandrere er dumme og slemme(fordi noen er det), eller at alle menn voldtar og derfor skal straffes(fordi det gjelder noen) er eksempler på dumme& totalt unyttige generaliseringer. I tillegg til dumme generaliseriger har man noe som kalles OBSERVASJONER, og de kan komme til nytte, hvis en ønsker å kartlegge og komme med løsningsforslag til en situasjon.. Eksempel på en slik observasjon er at det er påfallende mange flere menn med innvandrer bakgrunn, enn norskfødte sådanne som har et kvinnesyn som det i vår kultur er vanskelig å akseptere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det virker som du tar individet på alvor når du fratar de både gruppetilhørighet og vesentlige problemstillinger, som bør settes i fokus-ikke overses!

I Norge dømmer vi folk basert på hvilke HANDLINGER de som INDIVIDER har utført.

Bedømmelse basert på "gruppetilhørighet" (og ikke handlinger) er noe du har til felles med folk som Taliban, som fordømmer de vantro.

Din og deres "rettspraksis" er noe jeg helst ikke vil se i Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Si noe stygt om amerikanere eller gamle kjerringer som er redd negre, så blir det bra skal du se. Helst bør du hate nordmenn som er så fordomsfulle og dumme, og gå i tog for å fortelle dem hvordan de dumme skal tenke. Det fins bare en sannhet og alt er svart/ hvitt. Du kan ikke være litt rasist, det er som å være gravid, enten er du det eller ikke.

"LOL" Morsomt! Siden en gang skal jeg legge ut noe slikt å se om jeg får fisk...Festlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

I Norge dømmer vi folk basert på hvilke HANDLINGER de som INDIVIDER har utført.

Bedømmelse basert på "gruppetilhørighet" (og ikke handlinger) er noe du har til felles med folk som Taliban, som fordømmer de vantro.

Din og deres "rettspraksis" er noe jeg helst ikke vil se i Norge.

Med vennlig hilsen

Igejn avsløre du at du ikke har hørt om "kulturelt betinget atferd", som vi lærer gjennom sosialiseringsprosessen.

Fortsatt ikke giddet lese linken jeg ga i forrige diskusjon om dette emnet ?

Du må være den eneste i Norge som ikke opfatter den stadig økende trakkasseringen av norske kvinner på gater og torg som et kulturbetinget fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

I Norge dømmer vi folk basert på hvilke HANDLINGER de som INDIVIDER har utført.

Bedømmelse basert på "gruppetilhørighet" (og ikke handlinger) er noe du har til felles med folk som Taliban, som fordømmer de vantro.

Din og deres "rettspraksis" er noe jeg helst ikke vil se i Norge.

Med vennlig hilsen

???? Hva er min rettspraksis? (nysgjerrig!)

Men, uansett.. Selvfølgelig skal vært enkelt individ bli dømt for sine gjerninger. Nå er det ikke alltid det alikevel fungerer slik i praksis. Foreksempel "dømmer" mange innvandrere lettkledde norske damer før de har blitt kjent med dem. Likeledes "dømmer"mange nordmenn innvandrere i sin helhet før de har blitt kjent med disse.. Dumt? Det synes jeg og.. Hvis en skal å prøve å løse konfliktene i et flerkulturellt samfunn tror jeg den dummeste måten å gå frem på er å tildekke fakta, og å nekte å innse de problemer som oppstår. Og at de ikke er ensidige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, resten av innlegget ditt fant jeg såpass of topic, at det er vanskelig å skjønne hvor du vil.. Men: selvfølgelig er det forskjell på typer "generalisering". Å si at alle innvandrere er dumme og slemme(fordi noen er det), eller at alle menn voldtar og derfor skal straffes(fordi det gjelder noen) er eksempler på dumme& totalt unyttige generaliseringer. I tillegg til dumme generaliseriger har man noe som kalles OBSERVASJONER, og de kan komme til nytte, hvis en ønsker å kartlegge og komme med løsningsforslag til en situasjon.. Eksempel på en slik observasjon er at det er påfallende mange flere menn med innvandrer bakgrunn, enn norskfødte sådanne som har et kvinnesyn som det i vår kultur er vanskelig å akseptere..

Og hva planlegger du å gjøre med det? Sånn KONKRET?

Et apartheid-system, hvor folk med mørk hud, eller diverse folkegrupper, blir tvunget på "omskolering"?

Hva vil du?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igejn avsløre du at du ikke har hørt om "kulturelt betinget atferd", som vi lærer gjennom sosialiseringsprosessen.

Fortsatt ikke giddet lese linken jeg ga i forrige diskusjon om dette emnet ?

Du må være den eneste i Norge som ikke opfatter den stadig økende trakkasseringen av norske kvinner på gater og torg som et kulturbetinget fenomen.

Beklager, men din kommunisme får du beholde for deg selv, og dine venner i AKP(m-l).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???? Hva er min rettspraksis? (nysgjerrig!)

Men, uansett.. Selvfølgelig skal vært enkelt individ bli dømt for sine gjerninger. Nå er det ikke alltid det alikevel fungerer slik i praksis. Foreksempel "dømmer" mange innvandrere lettkledde norske damer før de har blitt kjent med dem. Likeledes "dømmer"mange nordmenn innvandrere i sin helhet før de har blitt kjent med disse.. Dumt? Det synes jeg og.. Hvis en skal å prøve å løse konfliktene i et flerkulturellt samfunn tror jeg den dummeste måten å gå frem på er å tildekke fakta, og å nekte å innse de problemer som oppstår. Og at de ikke er ensidige..

Men at "de" er dumme, rettferdiggjør vel ikke at vi skal være like dumme!

Altså, hvordan kan vi fordømme det "de" gjør som "galt", hvis vi da gjør akkurat det samme selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Beklager, men din kommunisme får du beholde for deg selv, og dine venner i AKP(m-l).

Med vennlig hilsen

Læren om "kulturelt betinget atferd" har intet med kommunisme å gjøre, men er et velkjent begrep for alle som har hatt samfunnsfag på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læren om "kulturelt betinget atferd" har intet med kommunisme å gjøre, men er et velkjent begrep for alle som har hatt samfunnsfag på skolen.

Igjen - hold din illeluktende kommunisme for deg selv!

Berlinmuren er revet for flere år siden - til tross for protester fra deg og dine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Og hva planlegger du å gjøre med det? Sånn KONKRET?

Et apartheid-system, hvor folk med mørk hud, eller diverse folkegrupper, blir tvunget på "omskolering"?

Hva vil du?

Med vennlig hilsen

Sånn konkret er det første skritt på veien å kartlegge hva problemene er. Deretter kommer løsninger& løsningsforslag.

Hvis vi nekter å innse at det finnes noen problemer i det hele tatt kan vi ikke engang påtenke noen løsning.

Hvis du prøver å antyde at jeg støtter apartheid ber jeg deg kikke på svarene mine om igjen. Synes du er nærmere en slik tankegang, der alle negre, samer, innvandrere m.m uansett er supersnille, mens resten burde skamme seg (av litt diffuse årsaker) Jeg sier igjen, det er mennesker med dine typer holdninger som har en stor del av ansvaret for at kommunikasjonen mellom innvandrere og nordmenn stagnerer.

Fornektelse er like skummelt og diskriminerende som utalt rasisme, enten den er hvit eller svart. Og, som jeg forøvrig, på tross av dine antydninger, ikke er tilhenger av. Hat& intoleranse faktisk er kjipe konsepter, også servert av en svart mann.. Like ille som av en hvit.. You get it? (Er jaggu på tide!)

Forøvrig har du fortsatt ikke forklart deg hva angår

min "rettspraksis"..

Og hvis du istedet for å holde deg til det vi diskuterer har tenkt å lire av deg noe type vagt-of topic-svada, kan du for min del heller gå å lese en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...