Gå til innhold

Tankevekkende?


Gjest kvinnediskriminering

Anbefalte innlegg

Jeg forfekter ingen vulgær-kommunisme. Slutt å tillegg andre meninger de ikke har. Hersketeknikk kaller en slikt.

En dømmer ikke folk dersom en setter inn tiltak der de gjør mest nytte for seg.

På lik linje med at en etter en voldtekt undersøker alle kjente voldteksmenn/pedofile i området. Det hadde vært meningsløst å sjekket absolutt alle, slik du mener.

Hva skal en gjøre med den økende kriminaliteten da? Kom med noe konkret.

Hva man skal gjøre med den økende kriminaliteten? Øke *sjansen* for å bli tatt.

===

Forøvrig, man bekjemper ikke kriminalitet ved å bruke kriminelle metoder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • petter smart

    44

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • laguna1365380434

    13

petter smart

Ja - man behandler dem akkurat som nordmenn som er kvinnefiendtlige - altså, ingen særbehandling.

PS: Man *søker* normalt ikke om statsborgerskap før man har bodd i Norge i 7 år! Innen den tid kan de fleste både norsk, og straffeloven.

Med vennlig hilsen

Bare gjør deg vanskelig, jeg forventer intet mindre fra deg.

Personer som kommer til Norge er enten turister, importert arbeidskraft eller personer som ønsker opphold (forenklet sett). Alle unntatt turister må ta et kurs, det bør være et kurs for hver gruppe.

Dette kurses må tas innen x måneder for at personen skal kunne få bli i landet. Verre er det ikke.

Men hva skal en gjøre med problemet med kvinneforakt? Konkret, Du kommer bare med det vanlige våset. En må gjøre noe, men det skjønner kanskje ikke du. Om det er særbehandling eller ikke er en sak, men NOE må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det straff å konsentrere innsatsen der den trengs? Det er ikke ubegrensede midler her i verden, ikke er det noe poeng i å sløse med de vi har heller.

Lær deg å leve i den virkelige verden.

Igjen - du bryter loven hvis du diskriminerer basert på hudfarge, osv.

Forøvrig er det både ytringsfrihet og trosfrihet i Norge.

Lær deg jus!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Du har fremdeles ikke svart på *HVA* du har tenkt å "gjøre"...

Og hvordan du har tenkt å utvelge dem du skal "gjøre" noe med.

Med vennlig hilsen

Obligatoriske kurs med en prøve er en start. Det er personer som vet dette bedre enn meg. Jeg påpeker bare at en må konsentrere innsatsen der den trengs mest. En har ikke ubegrensede midler til bruk.

Kursene gis til alle som skal bo i landet (altså ikke turister).

Det er enkelt å kritisere, kom med noe konkrete løsninger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gjør deg vanskelig, jeg forventer intet mindre fra deg.

Personer som kommer til Norge er enten turister, importert arbeidskraft eller personer som ønsker opphold (forenklet sett). Alle unntatt turister må ta et kurs, det bør være et kurs for hver gruppe.

Dette kurses må tas innen x måneder for at personen skal kunne få bli i landet. Verre er det ikke.

Men hva skal en gjøre med problemet med kvinneforakt? Konkret, Du kommer bare med det vanlige våset. En må gjøre noe, men det skjønner kanskje ikke du. Om det er særbehandling eller ikke er en sak, men NOE må gjøres.

*med teskje*

I den ***NORSKE*** Grunnlov er både ytringsfrihet og religionsfrihet nedfelt, og beskyttet.

Med mindre du vil fjerne dette fra Grunnloven, så må folk akseptere at andre har forskjellige synspunkter enn en selv. Staten kan selvsagt IKKE kreve at personer har bestemte livssyn.

Grensen går ved straffeloven, og inntil man forbryter seg om den (og dømmes i retten) har man ikke gjort noe galt!

*klipper ut i papp*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obligatoriske kurs med en prøve er en start. Det er personer som vet dette bedre enn meg. Jeg påpeker bare at en må konsentrere innsatsen der den trengs mest. En har ikke ubegrensede midler til bruk.

Kursene gis til alle som skal bo i landet (altså ikke turister).

Det er enkelt å kritisere, kom med noe konkrete løsninger heller.

Du skriver: "Det er personer som vet dette bedre enn meg."

Ja - det er omtrent det første fornuftige du har skrevet i denne tråden.

Jeg foreslår du setter deg ned og leser den norske grunnloven!

MEd vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Hva man skal gjøre med den økende kriminaliteten? Øke *sjansen* for å bli tatt.

===

Forøvrig, man bekjemper ikke kriminalitet ved å bruke kriminelle metoder.

Med vennlig hilsen

Hvordan øker en denne sjansen da? Helt konkret? Det er ikke bare å pøse masse penger inn i politiet. Forøvrig bør en prøve å forhindre at kriminalitet begås, ikke bare finne de som står bak etterpå.

Kan ta en annet eksempel. Unge menn kræsjer oftere i bil enn andre. Derfor setter myndigheten inn tiltakene mot denne gruppen. Dette gjøres fordi det er logisk, hver krone her vil gi mer resultat enn for andre grupper. Du får ringe dem å be dem slutte med slik vulgær-kommunisme med en gang. De vet vel ikke bedre de heller stakker.

Er det kriminelle metoder å gi alle et kurs om hvordan det forventes de skal oppføre seg i Norge? Må nesten riste på hodet av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Igjen - du bryter loven hvis du diskriminerer basert på hudfarge, osv.

Forøvrig er det både ytringsfrihet og trosfrihet i Norge.

Lær deg jus!

Med vennlig hilsen

Hvem pokker har sagt noe om hudfarge? Leser du det du vil se i mine innlegg?

Jeg sa at ALLE som kom til landet, minus turister, måtte ta et kurs og en prøve. Hvem diskriminerer jeg mot da?

Lær deg å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver bare vås, så jeg aner ikke hvorfor jeg gidder lese det. Men det er jo kjekt å blåse vekk det jeg skriver når du ikke har noen argumenter. Tror du noen ikke har skjønt at du er tom for argumenter?

*ler*

Her er det dine "argumenter" som er under "debatt". De strider mot både Grunnloven og menneskerettighetene!

God bedring!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

*med teskje*

I den ***NORSKE*** Grunnlov er både ytringsfrihet og religionsfrihet nedfelt, og beskyttet.

Med mindre du vil fjerne dette fra Grunnloven, så må folk akseptere at andre har forskjellige synspunkter enn en selv. Staten kan selvsagt IKKE kreve at personer har bestemte livssyn.

Grensen går ved straffeloven, og inntil man forbryter seg om den (og dømmes i retten) har man ikke gjort noe galt!

*klipper ut i papp*

Med vennlig hilsen

Men det er ikke lov å diskriminere mot kvinner eller verbalt/fysisk forulempe kvinner.

Alle kan få ha den religionen de vil så lenge denne ikke bryter med norsk lov. Det har aldri vært snakk om rase eller religion her, alle som kommer til landet må ta dette kurset.

Unge mannlige bilførere har ikke gjort noe galt de heller, men kampanjene for sikrere veier rettes oftere mot de enn andre. Dette fordi de kræsker oftere enn andre. Dette er verken straff eller diskriminering, dette er logisk. Men logikk passer kanskje ikke inn i din fantasiverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Du skriver: "Det er personer som vet dette bedre enn meg."

Ja - det er omtrent det første fornuftige du har skrevet i denne tråden.

Jeg foreslår du setter deg ned og leser den norske grunnloven!

MEd vennlig hilsen

Det er ingenting i den norske grunnloven som sier at en ikke kan konsentrere innsatsen mot enkeltgrupper der dette er logisk. Det er heller ikke noe som sier at vi ikke kan kreve at alle som kommer hit må ta et kurs for å få bo her.

Dette er ikke diskriminering uansett hvor mange ganger du hevder det. Tror du må lære deg jus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

*ler*

Her er det dine "argumenter" som er under "debatt". De strider mot både Grunnloven og menneskerettighetene!

God bedring!

Med vennlig hilsen

På hvilken måte? Du er veldig flink til å slenge ut dritt, men du kommer ikke med noen argumenter.

Da jeg er litt forkjølet, takker jeg for ønsket om god bedring. Det du lider av tror jeg ikke det finnes botemidler mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan øker en denne sjansen da? Helt konkret? Det er ikke bare å pøse masse penger inn i politiet. Forøvrig bør en prøve å forhindre at kriminalitet begås, ikke bare finne de som står bak etterpå.

Kan ta en annet eksempel. Unge menn kræsjer oftere i bil enn andre. Derfor setter myndigheten inn tiltakene mot denne gruppen. Dette gjøres fordi det er logisk, hver krone her vil gi mer resultat enn for andre grupper. Du får ringe dem å be dem slutte med slik vulgær-kommunisme med en gang. De vet vel ikke bedre de heller stakker.

Er det kriminelle metoder å gi alle et kurs om hvordan det forventes de skal oppføre seg i Norge? Må nesten riste på hodet av deg.

"Kurs" og andre tvungne offentlige tiltak skal ramme de skyldige (dømt i retten), og ikke bare "folk med mørk hud".

Forøvrig har ca 50% av "innvandrere" i Norge allerede norsk statsborgerskap, og kan selvsagt ikke tvinger på noe kurs "basert på foreldrenes fødested", uten at du hadde blitt ledd ut av retten i Strasbourg.

Forøvrig er det religions og ytringsfrihet i Norge, og folk har rett til å ha det livssynet de vil, innenfor straffeloven.

Stalin, derimot, ville gjerne kontrollere hva folk "trodde på"... Som jeg sa - vulgær-kommunisme!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke lov å diskriminere mot kvinner eller verbalt/fysisk forulempe kvinner.

Alle kan få ha den religionen de vil så lenge denne ikke bryter med norsk lov. Det har aldri vært snakk om rase eller religion her, alle som kommer til landet må ta dette kurset.

Unge mannlige bilførere har ikke gjort noe galt de heller, men kampanjene for sikrere veier rettes oftere mot de enn andre. Dette fordi de kræsker oftere enn andre. Dette er verken straff eller diskriminering, dette er logisk. Men logikk passer kanskje ikke inn i din fantasiverden.

Det som er ulovlig rammes av straffeloven, og da kan INDIVIDER straffes ihht straffeloven.

Eksempelet med "unge bilførere" er irrelevant, fordi det rammer alle (både nordmenn og utlendinger), og er derfor kun en avsporing fordi du ikke har noe reelt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det ville vært fint om du diskuterte sak, og ikke person.

Med vennlig hilsen

Den var god, du som kaller alle dumme, som ler av det folk skriver osv. Ja du er jo svææææært saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var god, du som kaller alle dumme, som ler av det folk skriver osv. Ja du er jo svææææært saklig.

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Jeg tar INDIVIDER på alvor; jeg er ikke så dum at jeg tillegger slike holdninger til store grupper som "innvandrere".

Nær 100% av voldtekter utføres av menn - men vi straffer ikke alle menn av den grunn. Faktisk straffer vi knapt noen for voldtekt i Norge (kun en liten brøkdel blir straffet).

"Innvandrere" er en utrolig heterogen gruppe - som har alle fra 92 år gamle danske bestemødre til 18 år gamle ungdomskriminelle som medlemmer. Generaliseringer faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Har du fortsatt ikke lært deg statistikk?

Det er ikke hvor mange av voldtektene som blir utført av menn som har noe å si her, men hvor mange av mennene som utfører voldtektene. Selv om nesten 100 % av voldtektene begås av menn, er det svært få menn som voldtar. Når det gjelder kvinnefiendtlige holdninger er dette noe de alle fleste muslimer har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i den norske grunnloven som sier at en ikke kan konsentrere innsatsen mot enkeltgrupper der dette er logisk. Det er heller ikke noe som sier at vi ikke kan kreve at alle som kommer hit må ta et kurs for å få bo her.

Dette er ikke diskriminering uansett hvor mange ganger du hevder det. Tror du må lære deg jus.

*ler*

Det er ytringsfrihet og religionsfrihet i Norge.

Ergo kan man ikke nekte folk noe, uansett hvor middelaldersk livssynet deres er, så lenge de holder seg innenfor straffeloven.

De individene som bryter straffeloven kan vi fengsle.

Men det kan vi allerede, så du har faktisk ikke bidratt med noe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortsatt ikke lært deg statistikk?

Det er ikke hvor mange av voldtektene som blir utført av menn som har noe å si her, men hvor mange av mennene som utfører voldtektene. Selv om nesten 100 % av voldtektene begås av menn, er det svært få menn som voldtar. Når det gjelder kvinnefiendtlige holdninger er dette noe de alle fleste muslimer har.

Psst: "de aller fleste muslimer" er kvinner...

Psssst: jeg tror grunnskolen i matematikk har noe å lære deg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem pokker har sagt noe om hudfarge? Leser du det du vil se i mine innlegg?

Jeg sa at ALLE som kom til landet, minus turister, måtte ta et kurs og en prøve. Hvem diskriminerer jeg mot da?

Lær deg å lese.

Igjen - forslaget ditt er så latterlig at det er morsomt!

Tror du virkelig at internasjonale direktører i multinasjonale selskaper som ABB, Esso, Halliburton, osv - kommer til å gå på "anti kriminalitetskurs" hvis de skal til Norge?

Tenker du overhodet FØR du kommer med forslag!?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...