Gå til innhold

Tankevekkende?


Gjest kvinnediskriminering

Anbefalte innlegg

petter smart

Nei - dette fordi du sverter uskyldige mennesker som IKKE har trakassert noen kvinner.

Med vennlig hilsen

Du gjør jo disse uskyldige menneskene den største bjørnetjenesten her. Hadde vi tatt tak i problemet og gjort noe med det hadde nordmenns forhold til innvandrere blitt bedre. Men det virker ikke som om du ønsker det.

Det er ikke å sverte noen å si at en gruppe har et problem og at en må gjøre noe med.

Forøvrig er det store flertall av muslimer kvinnefiendtlige, en snakker ikke om noe mindretall. Men kan vi ikke gi hvert enkelt individ som kommer hit til landet et obligatorisk kurs da? Det er uavhengig av rase, fødeland, religion, skonummer osv. Dette er noe ethvert individ ville fått. Hva er diskriminerende med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • petter smart

    44

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • laguna1365380434

    13

På hvilken måte? Du er veldig flink til å slenge ut dritt, men du kommer ikke med noen argumenter.

Da jeg er litt forkjølet, takker jeg for ønsket om god bedring. Det du lider av tror jeg ikke det finnes botemidler mot.

1) Det er religionsfrihet og ytringfrihet i Norge. Det er faktisk ikke ulovlig å "se ned på kvinner".

2) Vi har straffeloven til å regulere slikt, og der blir INDIVIDER dømt ETTER at de faktisk ikke har gjort noe ulovlig, og ikke "dømt fordi de tilhører en folkegruppe".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Beklager, men din kommunisme får du beholde for deg selv, og dine venner i AKP(m-l).

Med vennlig hilsen

Dersom vi ikke blir påvirket av kulturen rundt oss, hvorfor får vi som regel samme religion som våre foreldre, hvorfor snakker vi samme språk, hvorfor spiser vi de samme tingene, hvorfor bruker vi de samme klærne osv.?

Igjen bruker du vås og herskerteknikk når du ikke har argumenter. Det blir snart vanskelig å ta deg for det komiske innslaget du er her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør jo disse uskyldige menneskene den største bjørnetjenesten her. Hadde vi tatt tak i problemet og gjort noe med det hadde nordmenns forhold til innvandrere blitt bedre. Men det virker ikke som om du ønsker det.

Det er ikke å sverte noen å si at en gruppe har et problem og at en må gjøre noe med.

Forøvrig er det store flertall av muslimer kvinnefiendtlige, en snakker ikke om noe mindretall. Men kan vi ikke gi hvert enkelt individ som kommer hit til landet et obligatorisk kurs da? Det er uavhengig av rase, fødeland, religion, skonummer osv. Dette er noe ethvert individ ville fått. Hva er diskriminerende med det?

Ifølge grunnloven er det faktisk IKKE ulovlig å ha et "diskriminerende kvinnesyn", så lenge det er innenfor straffeloven.

Er det ulovlig, så er det individer som skal straffes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi ikke blir påvirket av kulturen rundt oss, hvorfor får vi som regel samme religion som våre foreldre, hvorfor snakker vi samme språk, hvorfor spiser vi de samme tingene, hvorfor bruker vi de samme klærne osv.?

Igjen bruker du vås og herskerteknikk når du ikke har argumenter. Det blir snart vanskelig å ta deg for det komiske innslaget du er her på DOL.

*ler*

Hva så?

Vi dømmer folk etter hva DE (som individer) har gjort, og ikke hva *foreldrene* dine evt. måtte ha gjort.

*tegner og forklarer*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

"Kurs" og andre tvungne offentlige tiltak skal ramme de skyldige (dømt i retten), og ikke bare "folk med mørk hud".

Forøvrig har ca 50% av "innvandrere" i Norge allerede norsk statsborgerskap, og kan selvsagt ikke tvinger på noe kurs "basert på foreldrenes fødested", uten at du hadde blitt ledd ut av retten i Strasbourg.

Forøvrig er det religions og ytringsfrihet i Norge, og folk har rett til å ha det livssynet de vil, innenfor straffeloven.

Stalin, derimot, ville gjerne kontrollere hva folk "trodde på"... Som jeg sa - vulgær-kommunisme!

Med vennlig hilsen

Det har aldri vært snakk om kurs bare for de med mørk hud, eller bare muslimer. Kan du virkelig ikke lese? Det virker ikke slik. Dette kurset skulle vært obligatorisk for alle. Det hadde hjulpet både de som kommer hit og de som bor her.

Det er også mulig å sette igang kampanjer som bruker media. Dette er ikke tvang og kunne være bra for også etniske nordmenn.

Folk kan gjerne være muslimer for meg, men de kan ikke utøve denne kvinneforakten i Norge. Det er mot loven og våre skikker. Kommer du hit må du lære om vår livsstil og innordne deg etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Det som er ulovlig rammes av straffeloven, og da kan INDIVIDER straffes ihht straffeloven.

Eksempelet med "unge bilførere" er irrelevant, fordi det rammer alle (både nordmenn og utlendinger), og er derfor kun en avsporing fordi du ikke har noe reelt.

Med vennlig hilsen

Eksemplet er meget relevant da det "rammer" en bestem gruppe, menn mellom 18-25 år. Det rammer ikke eldre menn, barn eller kvinner. Altså er det ifølge din logikk diskriminering. Mens alle andre ser det som logisk.

Det er ikke straff å kreve et kurs for alle som vil bo her. på hvilken måte ville det være en straff? Du mener vel det er en straff å kreve at de skal lære norsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

Ha ha, og du? Du ler jo bare bort argumenter og spørsmål du ikke kan argumentere mot eller besvare. Du rakker ned på alle som ikke er enig med deg og kaller dem alt mulig rart. Følg dine egne råd.

Og svar på det folk spør om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksemplet er meget relevant da det "rammer" en bestem gruppe, menn mellom 18-25 år. Det rammer ikke eldre menn, barn eller kvinner. Altså er det ifølge din logikk diskriminering. Mens alle andre ser det som logisk.

Det er ikke straff å kreve et kurs for alle som vil bo her. på hvilken måte ville det være en straff? Du mener vel det er en straff å kreve at de skal lære norsk også.

"Forslaget" ditt er verken hensiktsmessig (folk søker vanligvis ikke om norsk statsborgerskap før de har bodd her 7 år), mot Grunnloven (det er ytringsfrihet og religionsfrihet i Norge) og totalt upraktisk!

Men lykke til!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

*ler*

Det er ytringsfrihet og religionsfrihet i Norge.

Ergo kan man ikke nekte folk noe, uansett hvor middelaldersk livssynet deres er, så lenge de holder seg innenfor straffeloven.

De individene som bryter straffeloven kan vi fengsle.

Men det kan vi allerede, så du har faktisk ikke bidratt med noe.

Med vennlig hilsen

Hvor mange blir fengslet for kvinneforakt og diskriminering? Er det ikke bedre å forebygge slikt enn å straffe de som står bak? Mange som kommer hit vet ikke hvordan ting fungerer her. Et kurs ville hjulpet dem å integreres i samfunnet. Men det er jo ikke du interessert i.

Et kurs er ikke straff, er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Psst: "de aller fleste muslimer" er kvinner...

Psssst: jeg tror grunnskolen i matematikk har noe å lære deg!

Med vennlig hilsen

Også kvinnelige muslimer har et forkvaklet kvinnesyn. Mange muslimer omskjærer sine døtre, det er mødrene som står bak. Alle trenger dette kurset.

Da du umulig kunn ha kommet lenger enn barnehagen så vet du lite om matematikken fra grunnskolen kunne hjulpet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Igjen - forslaget ditt er så latterlig at det er morsomt!

Tror du virkelig at internasjonale direktører i multinasjonale selskaper som ABB, Esso, Halliburton, osv - kommer til å gå på "anti kriminalitetskurs" hvis de skal til Norge?

Tenker du overhodet FØR du kommer med forslag!?

Med vennlig hilsen

Hvem har sagt noe om et "anti kriminalitetskurs"? Leser du det du vil se igjen?

Dette kurset bør tilrettelegges til de som kommer hit. En person fra Sverige har omtrent samme livsstil og kultur som oss, da trengs ikke samme kurset som en som kommer fra helt andre kulturer.

Jeg vet at internasjonale direktører som skulle bosette seg i Norge (dem er det ikke mange av) hadde godtatt å måtte lære norsk og om norsk kultur.

Skulle jeg flyttet til f.eks. Pakistan hadde jeg gladelig takket ja til et kurs. Dette kurset hadde hjulpet meg lære språket og kunne hindret meg i å gjøre ting som pakistanere finner uakseptabelt. Det ville hjulpet meg å finne min plass i samfunnet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

1) Det er religionsfrihet og ytringfrihet i Norge. Det er faktisk ikke ulovlig å "se ned på kvinner".

2) Vi har straffeloven til å regulere slikt, og der blir INDIVIDER dømt ETTER at de faktisk ikke har gjort noe ulovlig, og ikke "dømt fordi de tilhører en folkegruppe".

Med vennlig hilsen

Endelig kommer det fram, du synes kvinneforakt er helt greit. Det er faktisk ikke lovlig å rope hore etter kvinner og forulempe dem. Ikke er det noe vi skal akseptere heller.

Synes du det er greit å se ned på muslimer da?

Et kurs er ikke å dømme noen. Er du dum eller vil du ikke skjønne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Ifølge grunnloven er det faktisk IKKE ulovlig å ha et "diskriminerende kvinnesyn", så lenge det er innenfor straffeloven.

Er det ulovlig, så er det individer som skal straffes.

Med vennlig hilsen

Så politiet bør slutte med alt forebyggende arbeid? Det er jo uansett diskriminerende og en straff.

Å rope hore etter noen og forulempe dem er ikke lovlig i Norge. Men det er svært vanskelig å straffe noen for det. Uansett bør vi heller forebygge det enn å bure inn alle som kommer hit til landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

*ler*

Hva så?

Vi dømmer folk etter hva DE (som individer) har gjort, og ikke hva *foreldrene* dine evt. måtte ha gjort.

*tegner og forklarer*

Med vennlig hilsen

Det er ikke å dømme folk å kreve at de skal ta et kurs. Er du så blind at du ikke skjønner dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

"Forslaget" ditt er verken hensiktsmessig (folk søker vanligvis ikke om norsk statsborgerskap før de har bodd her 7 år), mot Grunnloven (det er ytringsfrihet og religionsfrihet i Norge) og totalt upraktisk!

Men lykke til!

Med vennlig hilsen

Du kommer jo ikke med et eneste forslag, verken praktisk eller de vanlig luftslottene.

Alle som kommer til Norge kommer enten som turist, arbeider eller for å søke om opphold. Er du ikke her som turist må du ta dette kurset. Er det virkelig så vanskelig å forstå. Tror ikke du hadde skjønt om jeg tegnet tusen sider til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo ikke med et eneste forslag, verken praktisk eller de vanlig luftslottene.

Alle som kommer til Norge kommer enten som turist, arbeider eller for å søke om opphold. Er du ikke her som turist må du ta dette kurset. Er det virkelig så vanskelig å forstå. Tror ikke du hadde skjønt om jeg tegnet tusen sider til deg.

Så du foreslår at:

1) Den nye direktøren fra Kanada til oljeselskapet "Elf" skal på "kurs"?

2) en mullah fra "dalstrøka innafor" i Pakistan vil endre livssyn og bli "for likestilling" etter et 12 timers kurs?

*ler*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, og du? Du ler jo bare bort argumenter og spørsmål du ikke kan argumentere mot eller besvare. Du rakker ned på alle som ikke er enig med deg og kaller dem alt mulig rart. Følg dine egne råd.

Og svar på det folk spør om!

Diskuter sak, og ikke "Sør".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kvinnelige muslimer har et forkvaklet kvinnesyn. Mange muslimer omskjærer sine døtre, det er mødrene som står bak. Alle trenger dette kurset.

Da du umulig kunn ha kommet lenger enn barnehagen så vet du lite om matematikken fra grunnskolen kunne hjulpet meg.

Hvilken paragraf i straffeloven er det som forbyr å inneha et "forkvaklet menneskesyn"?

PS: kvinnelig kjønnslemlestelse er en kulturell tradisjon (utføres av kristne, animister og muslimer), og har intet med islam å gjøre.

PPS: omskjæring av gutter, derimot, er en jødisk/muslimsk skikk.

PPPS: du aner ikke hva du snakker om!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Så du foreslår at:

1) Den nye direktøren fra Kanada til oljeselskapet "Elf" skal på "kurs"?

2) en mullah fra "dalstrøka innafor" i Pakistan vil endre livssyn og bli "for likestilling" etter et 12 timers kurs?

*ler*

Med vennlig hilsen

Dersom den nye direktøren til TotalFinaElf (som det heter nå) får en kanadisk direktør blir jeg meget overrasket. Men dersom han ønsker å bosette seg i Norge skal han på kurs. Men mest sannsynlig vil han ikke bo her, slik at det ikke blir noe problem.

Ingen forandrer seg over natten. Men mullaen ville visst hvordan vi levde og hva vi forventet av han. Hva han valger å gjøre med denne kunnskapen er opp til han. Evt kan han velge å ikke komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...